autoweb.cz > Toyota > Toyota FT-86 a Subaru BRZ v produkční verzi
Toyota FT-86 a Subaru BRZ v produkční verzi
Tak o těchto dvou autech už toho víme hodně, vlastně jsme jejich vývoj sledovali už od začátku. Registrovali jsme jsem koketerii s alternativními typy pohonu, řešili jsme spekulace ohledně názvu malé sportovní Toyoty, uměli jsme vysvětlit podstatné změny konceptu.
Není nám cizí skutečnost, že tato dvě auta, Toyota FT-86 a Subaru BRZ, jsou ve skutečnosti tři, protože tady máme ještě Scion FR-S se shodnou DNA. I když v zásadě jde o jedno auto vyvíjené v rámci vzájemné spolupráce obou automobilek.
Víme, co mají že se všechny tři verze shodují rozvorem náprav 2,57 metru, že všechna auta mají pod kapotou kompaktní atmosférický motor a že jsou do jednoho závislá na pohonu zadní nápravy.
Jedna jediná informace, poslední kostička do pomyslné skládačky chyběla, a to termín, kdy budou hotové produkční verze a automobilky nás konečně přestanou natahovat výstavními koncepty. Ptali jsem se sami sebe ještě docela nedávno. Situace se ale změnila. Podle informací pronikajících až z dalekého východu budou produkční, finální, sériové chcete-li, verze představeny veřejnosti příští měsíc na tokijském autosalonu. Těšit se tak podle všeho můžeme na mechanicky shodné stoje s motorem naladěných na výkon „přes dvě stě koní“ u Toyoty FT-86 a „necelých tří set koní“ v Subaru BRZ.
Oba vozy budou vybaveny samosvorným diferenciálem, mechanickým samosvorným diferenciálem podotýkáme, žádnou elektronickou náhražkou, výkon z plochého motoru půjde na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku (automat bude příplatková možnost volby) a hmotnost „blížící se 1100 kilogramům.“Definitivně poslední otázkou tedy zůstává cena. Tedy přesněji její nárůst, který se díky dopravě, clu a dani k původně proklamované masově dostupné částce po cestě z Japonska do Evropy navěsí.