autoweb.cz > Toyota > Toyota Avensis > Toyota Avensis 2.0 VVT-i Multidrive S
Toyota Avensis 2.0 VVT-i Multidrive S
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Síla charakteru. To je heslo, jímž webové stránky společnosti Toyota uvítají návštěvníky chtivé informací o nové generaci modelu střední třídy Avensis. Při vzpomínce na předchozí Avensis, jehož nejslabší stránkou byla absence čehokoli, co by bylo možné – při jakkoli velkorysé dávce dobré vůle – nazvat charakterem, se toto tvrzení jeví být značně optimistickým. Jak to tedy je, získal Avensis výraznější osobnost?
Pokud jde o vzhled, určitě. Nová tvář nepostrádá jistý nádech impozantnosti, jaká se dnes v automobilovém designu nosí. Rovněž klenutá linie střechy a záď na způsob Lexusu představují vítaný odklon od utilitárního vzezření předchozího modelu.
Uvnitř vás čeká interiér, který po zvyku Toyoty poněkud nevyzpytatelně kombinuje noblesně působící materiály s podprůměrnými, ale jako celek působí příjemně a skýtá dospělým cestujícím dostatek prostoru.
Zdaleka největší devizou kabiny nového Avensisu je nicméně odhlučnění. Ve většině jízdních režimů, od města po dálnici, zůstává auto příkladně tiché – zejména s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 152 koní a točivém momentu 196 Nm. Řada kolegů si stěžovala na převodovku s plynule měnitelným převodem, která rozhodně nesvědčí dynamickému stylu jízdy, ale podle nás funguje v rámci možností této technologie uspokojivě dobře a k rozvážnému charakteru auta se hodí. Díky tlačítkům pod volantem se navíc nemusíte podřídit vůli počítače a v případě potřeby sami zvolit jeden z předprogramovaných „stupňů“.
Jezdili jsme také s kombíkem, který byl poháněn turbodieselem 2,2 l o výkonu 150 koní a točivém momentu 400 Nm. Tyto parametry jsou stejně působivé jako pružné zrychlení auta v běžném provozu, ale sami uvažte, zda to stojí za nezbytnou oběť v podobě menší kultivovanosti.
Tím spíše, že svižná jízda s Avensisem nepřináší žádný požitek. Škoda. Mnoho konkurenčních modelů má komunikativnější řízení, přesnější odpor pedálů a schopnější tlumiče než Avensis, aniž by působily méně pohodlným dojmem.
Verdikt
Nová Toyota Avensis není špatné auto v tom smyslu, že by trpěla závažnějšími nedostatky. Její problém je v tom, že v ničem nedokáže vybočit z průměru svého segmentu, který dnes doslova přetéká kompetentními, talentovanými, atraktivními či jinak zajímavými modely. Je to auto, které si koupíte, protože to máte blízko k prodejci Toyoty nebo jste dostali mimořádně výhodnou nabídku – ne proto, že chcete. Nic proti tomu. V takovém případě se stanete majitelem prostorného, dobře smontovaného a slušně vybaveného sedanu či kombi střední třídy. Ale sílu charakteru od něj opravdu nečekejte.
Jirka Červenka, iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Toyota Avensis 2.0 Multidrive S |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1986 |
Kompresní poměr | 10:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 80,5 x 97,6 |
Převodovka | automatická s proměnným převodem |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 112 kW / 152 koní při 6200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 196 Nm při 4000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 72 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,2 / 5,7 / 7,0 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4695 |
Šířka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1480 |
Rozvor náprav (mm) | 2700 |
Provozní hmotnost (kg) | 1435 |
Celková hmotnost (kg) | 2050 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 1800 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 500 |
Zavazadlový prostor (l) | 509 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 804 900 Kč |