Toyota Avensis 2.0 VVT-i Multidrive S

Získal Avensis s novou tváří také nový elán do života?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Síla charakteru. To je heslo, jímž webové stránky společnosti Toyota uvítají návštěvníky chtivé informací o nové generaci modelu střední třídy Avensis. Při vzpomínce na předchozí Avensis, jehož nejslabší stránkou byla absence čehokoli, co by bylo možné – při jakkoli velkorysé dávce dobré vůle – nazvat charakterem, se toto tvrzení jeví být značně optimistickým. Jak to tedy je, získal Avensis výraznější osobnost?

Pokud jde o vzhled, určitě. Nová tvář nepostrádá jistý nádech impozantnosti, jaká se dnes v automobilovém designu nosí. Rovněž klenutá linie střechy a záď na způsob Lexusu představují vítaný odklon od utilitárního vzezření předchozího modelu.

Uvnitř vás čeká interiér, který po zvyku Toyoty poněkud nevyzpytatelně kombinuje noblesně působící materiály s podprůměrnými, ale jako celek působí příjemně a skýtá dospělým cestujícím dostatek prostoru.

Zdaleka největší devizou kabiny nového Avensisu je nicméně odhlučnění. Ve většině jízdních režimů, od města po dálnici, zůstává auto příkladně tiché – zejména s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 152 koní a točivém momentu 196 Nm. Řada kolegů si stěžovala na převodovku s plynule měnitelným převodem, která rozhodně nesvědčí dynamickému stylu jízdy, ale podle nás funguje v rámci možností této technologie uspokojivě dobře a k rozvážnému charakteru auta se hodí. Díky tlačítkům pod volantem se navíc nemusíte podřídit vůli počítače a v případě potřeby sami zvolit jeden z předprogramovaných „stupňů“.

Jezdili jsme také s kombíkem, který byl poháněn turbodieselem 2,2 l o výkonu 150 koní a točivém momentu 400 Nm. Tyto parametry jsou stejně působivé jako pružné zrychlení auta v běžném provozu, ale sami uvažte, zda to stojí za nezbytnou oběť v podobě menší kultivovanosti.

Tím spíše, že svižná jízda s Avensisem nepřináší žádný požitek. Škoda. Mnoho konkurenčních modelů má komunikativnější řízení, přesnější odpor pedálů a schopnější tlumiče než Avensis, aniž by působily méně pohodlným dojmem.

Verdikt
Nová Toyota Avensis není špatné auto v tom smyslu, že by trpěla závažnějšími nedostatky. Její problém je v tom, že v ničem nedokáže vybočit z průměru svého segmentu, který dnes doslova přetéká kompetentními, talentovanými, atraktivními či jinak zajímavými modely. Je to auto, které si koupíte, protože to máte blízko k prodejci Toyoty nebo jste dostali mimořádně výhodnou nabídku – ne proto, že chcete. Nic proti tomu. V takovém případě se stanete majitelem prostorného, dobře smontovaného a slušně vybaveného sedanu či kombi střední třídy. Ale sílu charakteru od něj opravdu nečekejte.

 

Jirka Červenka, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyToyota Avensis 2.0 Multidrive S
0-100 km/h (s)10
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1986
Kompresní poměr10:1
Vrtání x zdvih (mm)80,5 x 97,6
Převodovkaautomatická s proměnným převodem
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)112 kW / 152 koní při 6200 ot./min.
Točivý moment (Nm)196 Nm při 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)72
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)9,2 / 5,7 / 7,0
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4695
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1480
Rozvor náprav (mm)2700
Provozní hmotnost (kg)1435
Celková hmotnost (kg)2050
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)1800
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)500
Zavazadlový prostor (l)509
Ceny
Základní cena modelu804 900 Kč
14.9.2009 1:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist