autoweb.cz > Toyota > Toyota Auris > Toyota Auris Touring Sports 1.6
Toyota Auris Touring Sports 1.6
Dynamika 5
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 9
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Kufr, interiér, kvalita materiálů, jízdní komfort
STAROSTI
Vláčná akcelerace, pro někoho možná méně stravitelný vzhled
Nejprve malá poznámka k označení modelu – to, že se v názvu objevuje slovíčko „sport“ nemá nijak evokovat sportovní charakter auta nebo podbízet k vymetání okresek či okruhovému řádění. Pojmenování Touring Sports je „jen“ atraktivnější název pro kombi. Je to tedy kombi, a nutno říct, že vcelku povedené.
Pokud bych se měl zbavit hned na začátku těch negativnějších aspektů testu, tak ještě zmíním kromě lehce zavádějícího jména i vzhled. Obligátně prohlásím, že vzhled je sice otázkou vkusu, nicméně na mne působí Auris Touring Sports nekonzistentním dojmem. Příď se mi zdá až příliš konzervativní, v očekávaném designu Toyoty (nic proti). A záď je moderně „ustřižená.“ Tyto dva pro mne nesourodé světy mi nejdou dohromady. Zadek se mi celkem zamlouvá, předek už méně, a dohromady se mi auto moc nelíbí.
Líbí se mi ale naopak zevnitř. Tam jsem se v rovných plochách, příjemných materiálech, pravých úhlech, ostrých liniích a kulatých klimatizačních výdeších a celkovém rozložení kabiny doslova našel. Interiér bych označil za líbivý, pohodlný, útulný. A také v rámci specifikace dobře vybavený. Klimatizace, bezpečnostní systémy, a tak dále, nepostrádal jsem v rámci třídy nic. Nepřišel jsem na chuť ovládání na volantu, ale to by mohlo být o zvyku a delším používání.
Nutně musím mluvit o tom, co má Auris pod kapotou, tedy atmosférickou benzínovou šestnáctistovku. Já jsem osobně zastáncem menších benzínových motorů, mám zkušenost s tím, že jsou v podstatě nezničitelné. Pohonná jednotka v Toyotě má výkon 132 koní, což je na jedna-šestku slušné, atmosférickému sání odpovídá i (relativně) nižší točivý moment 160 Nm. Satisfakcí pro řidiče by mohl být charakter motoru, očekával jsem lačnost po otáčkách, lehkost k vytáčení, snad i zábavu, radost s jízdy.
Toyota Auris fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Bohužel má touha zůstala nenaplněna. Chvíli jsem spekuloval nad tím, jestli není třeba „načatá“ spojka, ale nezdálo se, prostě souznění motoru a převodovky nešlo dohromady. Motor se při akceleraci jen velmi zvolna sbíral do otáček, několikrát mi při rozjezdu zhasl, zrychlení z klidové polohy bylo vlažné spíše než temperamentní. Nečekal jsem ale šestistupňovou převodovku, vážně ne, ne za takovou pořizovací cenu a s relativně jednoduchým motorem. Šestikvalt působil slušným dojmem co do robustnosti, jen zpřevodování prvních kvaltů, jak už jsem zmínil, mi nepasovalo k charakteru motoru. Nečekám od kompaktního rodinného kombi nijak rozverné chování a protáčení předních kol, ale být auto živější, nestěžoval bych si. Když mluvím o dynamice, tak jen doplním, že na stokilometrovou rychlost zrychlí Auris za 10,5 sekundy a maximální rychlost vozu je 195 km/h.
Interiér je jednoduchý, přehledný, funkční. Ovladače jsou rozmístěni ergonomicky.
Když už se Auris dostal do tempa, bylo velmi příjemné s ním jezdit. Podvozek na danou kategorii a cenu byl nevídaně pohodlný, měkký, schopný. Dal jsem si s autem svou oblíbenou část silnice na které mám bod, kterému říkám „referenční díra.“ Je to mělký zlom v asfaltu a mám vyzkoušeno, že auta s tvrdým podvozkem na něm přenášejí silně rázy od zadních kol a vozům s levným řešením podvozku zase odskakují zadní kola do strany. Auris Touring Sports se přes „mou“ díru přehnal s hladkostí a suverenitou. Ocenil jsem takovou kultivovanost.
Touring Sports tedy rovná se kombi, takže se musím zastavit u zavazadlového prostoru. Ten má kapacitu 530 litrů. Kia ceed SW má pro srovnání 528 litrů (a stojí 354 980 Kč s šestnáctistovkou a manuální převodovkou). A třeba Renault Megane Grandtour s 486 litry zavazadelníku při nižším výkonu stojí 314 900 Kč. Nejde ale jen o kapacitu kufru jako takovou, jde i o tvar. Ten je, také díky ostře zkosenému zadku, téměř krychlový či kvádrový, a naložit lze i nečekaně velké předměty. Převezl jsem pračku, sekačku, pro kamaráda sud zlatavého moku a několik bas.
První dojmy: Volkswagen Golf Variant
Autonovinky | vydáno 1. 7. 2013
Řeším-li praktičnost, musím nutně od velikosti kufru přejít k provozním nákladům, ke spotřebě. Bez potíží jsem jezdil pod sedm litrů, za nějakých 6,8 l/100 km a to přiznávám spíše dynamický styl jízdy než úsporný.
Verdikt
Musím parafrázovat sám sebe, s odkazem na nedávný test Toyoty RAV4, a zmínit, že bych si, při dotazu na nabídku v kategorii levných kombi, na Auris Touring Sports asi nevzpomněl. A to by byla chyba, je to totiž velmi povedené auto.
Praktické, pohodlné, rozhodně nepřehlédnutelné, ekonomicky nenáročné. Já osobně bych se vyhnul kombinaci pohonné jednotky a neprogresivního manuálu a, vzhledem ke zkušenostem značky v oblasti alternativních pohonů, vsadil na větší uvolněnost a nenucenost manuální práce, čili investoval do verze s převodovkou CVT a hybridem.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | atmosférické |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 205/55 R16 |
Pneumatiky vzadu | 205/55 R16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 97/132 v 6400 |
Točivý moment (Nm) | 160 v 4400 |
0-100 km/h (s) | 10,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 195 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,1 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4560 |
Šířka (mm) | 1760 |
Výška (mm) | 1475 |
Rozvor náprav (mm) | 2600 |
Zavazadlový prostor (l) | 530 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 354 900 Kč |
Základní cena test. verze | 374 900 Kč |