autoweb.cz > Toyota > Toyota a Yamaha: Společné zítřky
Toyota a Yamaha: Společné zítřky
Logo s trojicí ladiček nezdobí jen hudební nástroje, Yamaha umí skvělé pohonné jednotky. Osmiválec automobilky Volvo je jednou z jejích výkladních skříní, mnohem víc však Yamaha spolupracuje s Toyotou. K motoru modelu iQ se už zítra v Tokiu přidá několik dalších projektů. Japonské společnosti spolu chystají vozidlo „příští generace“ (jde o jakýsi tříkolový skútr) a elektrické kolo. Cílem projektu je vývoj technického základu pro společnou infrastrukturu, určenou k dobíjení dopravních prostředků.
Jak velí tradice, budou japonské automobilky v Tokiu hledět především do budoucnosti. Představené stroje se na trhu nejspíš neobjeví. Zajímavá a poučná bývají technická řešení, protože jakkoli ztřeštěně vypadají vystavené exponáty, mnoho jejich palubních systémů výrobci obvykle skutečně vyvíjí.Společný projekt Toyoty a Yamahy se nesoustředí jen na společnou dobíjecí infrastrukturu. Má vybavit vozidla budoucnosti schopností komunikovat, sdělovat si umístění a volné kapacity dobíjecích stanic. Dalším cílem projektu je opět o kousek posunout myšlenku sdílení vozidel tím, že stroje budou automaticky informovat o své pozici a stavu systém, který zařídí jejich optimální distrbuci. S oběma prioritami vývojářů úzce souvisí i návrh aplikací pro chytré telefony a tablety majitelů.
Automatická bezdrátová komunikace vozidel zajímá v současnosti většinu automobilek. Nemusí usnadňovat dobíjení, auta (kola, motorky) si mohou vyměňovat důležité inforamce o provozu kolem sebe a výrazně přispět ke zvýšení bezpečnosti. Další oblastí zájmu je komunikace auta s majitelem kvůli pohodlí a zábavě. O zmiňovaném sdílení vozidel slýcháme už desítky let, ale pravda je, že zatím nikdo nevymyslel použitelné schéma.
Třeba Toyota s Yamahou uspějí? Zítra to jistě nebude, vystavené koncepty by vás proto měly zajímat spíš kvůli systému dobíjení. Něco podobného bychom totiž do deseti let mohli vidět v ulicích.
Martin Plaštiak