Veterán? Ani náhodou! Stovku zvládne za 4,9 sekundy a stojí jako nejvýkonnější Škodovka

Zúčastnili jsme se představení třetí generace modelu Roadster, který přijíždí pod taktovkou české automobilky Gordon. A pro zajímavost jsme ho porovnali se stejně drahým elektromobilem Škoda Enyaq RS iV.
48-gordon-roadster-vetruse-usti-nad-labem-1100x618.jpgCelá galerie 11 Zdroj: Gordon.cz

Pokud si myslíte, že ručně vyráběná malosériová sportovní auta jsou pouze pro miliardáře, tak jste na omylu. Přesvědčila nás o tom česká automobilka Gordon, která představila třetí generaci překrásného retro sporťáku, který vypadá jako veterán za desítky milionů korun. Vůz inspirovaný legendárním modelem Aero 30/50 Roadster z 30. let dvacátého století se sice vyrábí na zakázku, ale přesto stojí pouze 1 754 000 korun včetně DPH. (pozn. je nám jasné, že to není malá částka, ale v porovnání s jinými zakázkovými vozy… uznejte, že je nacenění velmi mírné).

Za stejné množství peněz si lze v dnešní době pořídit elektromobil od Volkswagenu nebo Škodovky, který bude mít po pěti letech provozu třetinovou hodnotu. Zatímco Gordon Roadster si ji udrží, ne-li navýší.


Videoreportáž: Stylové veteránské automobily


Srovnání s elektromobilem

Český sportovní kabriolet vyrobený z hliníku, laminátu a karbonu se navíc nemusí stydět ani za svoje parametry, které mu může závidět i  nejnadupanější verze Škody Enyaq iV s označením RS. Pro zajímavost malé porovnání technických údajů. České „SUVčko“ na baterky pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 299 koní a 460 Nm. Zatímco Gordon Roadster má pod kapotou přeplňovaný čtyřválcový motor Peugeot, který ze sebe dokáže vymáčknout 223 koňských sil a 300 Nm točivého momentu. Na první pohled Škodovka vítězí, ovšem teď přichází na řadu hmotnost. Pokud si vypočítáme, kolik koní mají obě sportovně laděná auta na jednu tunu váhy, zjistíme, že Enyaq má 138 k/t a moderní veterán 179 k/t. To znamená, že ve skutečnosti by měl být Gordon výrazně dynamičtější.

Ověřit si to můžeme například pomocí papírového zrychlení a maximální rychlosti. Škodovka dokáže dle výrobce z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,5 sekundy a zastaví se na 180 kilometrech za hodinu. Český Roadster s pohonem zadních kol a 5stupňovou manuální převodovkou z Mazdy MX-5 pokoří stovku za 4,9 sekundy a elektronický omezovač ho zastaví na rychlosti 210 km/h.

Esence 30. let v moderním kabátku

Srovnání nám ukázalo, že i v dnešní době plné elektrifikace se na trhu stále dají sehnat zajímavá auta, která se vydala zcela jinou cestou. Oplývají jedinečným charakterem, nechybí jim unikátní design a snaží se zákazníkům připomenout auru starého dobrého automobilismu, kdy slova jako „elektromobil“ nebo „hybrid“, ještě nebyla mezi motoristi známá.

A kdybyste si Gordon Roadster chtěli pořídit sami, můžete si ho nakonfigurovat k obrazu svému. Díky zakázkové výrobě si lze přizpůsobit nejen barvu laku či čalounění sedadel, ale také materiál přístrojové desky, ovládací prvky či řadicí páku.

 

 

3.5.2023 8:19| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Gordon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist