Těžká váha na dragstripu: Vyhraje Tesla X, Lambo Urus, Mercedes G63 AMG nebo Range Sport SVR?

Šestnáct kol, téměř deset tun a 2547 koní si to rozdává na čtyřech stovkách metru letištního asfaltu. Tipnete si vítěze?

Foto: CarThrottle.com

V posledních letech se i v těch nejhranatějších a nejneohrabanějších silničních cihlách můžeme setkat s výkony, které nejsou příliš daleko současným supersportům – tedy alespoň na papíře a na rovince, jinde už to taková sláva není. Nicméně pokud je auto rychlé, tak je skoro jisté, že se jej někdo pokusí v rámci testování pořádně prohnat. Chlapíci z CarWow se právě za tímhle účelem rozhodli proti sobě postavit čtyři z těch nejnabušenějších SUV dnešní doby.

Nejvýkonnějším vozem se spalovacím motorem na startu bylo Lamborghini Urus se čtyřlitrovým osmiválcem turbodmychadly vybičovaným na výkon 641 koní. Nabízí přitom nejnižší váhu z celé čtveřice – „pouhých“ 2,2 tuny, a příslib zrychlení na stovku za 3,6 vteřiny.

Naopak nejtěžším zástupcem je s 2376 kg německá krabice vzdorovitě se vzpouzející jakékoliv představě aerodynamiky, Mercedes-AMG G63. Jeho dvěma turby přeplňovaná V8 o objemu čtyř litrů produkuje 577 koní a na stovku se dokáže rozjet za 4,4s. Osmiválec rovněž nabízí i Range Rover Sport SVR, pod jehož kapotou bije kompresorem přeplňovanou V8 s objemem rovných pět litrů a s výkonem 567 koní. S váhou 2310 kg by podle výrobce měl zvládnout stovku za 4,5 vteřiny.

Kapitolou samou o sobě je pak téměř přesně dvě a půl tuny vážící elektrická Tesla Model X, jejíž elektromotory dohromady na kola posílají 762 koní a na stovku dokáže podle výrobce vypálit již za 3,1 vteřiny.

Vozy si to na letištní dráze rozdaly jak ve sprintu z místa, tak v závodu s letmým startem. A jak to dopadlo? Není překvapením, že v obou disciplínách s přehledem dominovala Tesla s brutálním výkonem a maximálním kroutícím momentem v celém spektru otáček.

Lamborghini Urus v obou případech důstojně obhájilo druhé místo, avšak při letmém startu už jeho dominance mezi vozy se spalovacím motorem nebyla až tak jednoznačná. Překvapení se ale událo hlavně mez posledními dvěma vozy – i přes mírně nižší výkon na tunu a svůj odmítavý postoj ke konceptu aerodynamiky dokázal nový Mercedes-AMG G63 nejen s výrazným náskokem pokořit Range Rover Sport SVR, ale zároveň při letmém startu vcelku dlouho udržel krok s Lamborghini Urus.

14.11.2018 10:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: carthrottle.com, CarWow.co.uk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist