autoweb.cz > výbava auta > pneumatiky > zimní pneumatiky > Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: Zatím bez sněhu
Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: Zatím bez sněhu
Což vůbec není špatné, tedy to sucho a mokro, protože – když zabrousíme trochu stranou od tématu zimních pneumatik, ale zase ne až tak moc daleko, tak zkušenost říká, že když u nás začne padat sníh, řidiče jen velmi zvolna sundají nohu z plynu a přizpůsobí jízdní styl nové situaci.
Každopádně tady máme Continental ContiWinterContact TS 850 na naší dlouhodobě ježděné Škodě Octavia 1.9 TDI a nutno říct hned úvodem, že nová sada pneumatik dodala autu nový svěží dech, pokud bychom se chtěli vyjádřit vzletně a „básnicky.“ Tím dechem není myšleno, že by z výfuku létalo méně emisí, ale to, že je znát, jak auto získalo na jistotě, zejména v zatáčkách, jak zpevnilo při průjezdech oblouky a při ostřejších vyhýbacích manévrech. Že předchozí letní obutí nestálo za moc už jsme zmiňovali v předchozím článku, a tak je jasné, že rozdíl s novou sadou je značný.
Na suchu, pokud je chladno, je radost s novými pneumatikami jezdit, zatím stále ještě spíše subjektivně, protože měření spotřeby zatím nevykázalo žádné zásadní rozdíly, které by překonaly statistickou chybu a ani rozdíl v hloubce dezénu nelze komentovat, není žádný. Takže můžeme prohlásit, že na suchu a v chladnu má auto na pneumatikách pevná postoj a jistý grip, za vyšších teplot, které letos v zimě poměrně dost překračují 7 stupňů Celsia se přilnavost nijak nemění, mění se ale pocit z gripu. V zatáčce si guma tak nějak pohoupne do strany. Nepovolí ve stopě, drží dal. Řekl bych, že jde o minimální vjem způsobený měkkou směsí, který v „horku“ dovolí mírná pohyb do strany.
To se nám potvrdilo i na závodním okruhu v Sosnové, kam jsme vyrazili pneumatiky otestovat. Vzhledem k proslulosti hrubosti místní dráhy jsme to nijak nepřeháněli s jízdou na hraně, vyzkoušeli jsme ale kluzné plochy a jízdu na mokru a to, jak si s vlhkým povrchem pneumatika poradila, byla výtečné.
Auto jsme v rámci řízeného testu půjčili i vybraným čtenářům a zájemcům a výsledné komentáře lze považovat za pozitivní.
„Já jezdím silnějšími vozy, takže jsem si musel spíše zvyknout nejprve na charakter starší naftové škodovky, hlavně při zrychlení, ale v zatáčkách, tam jsem byl překvapen z toho, jak auto drží, Škůdka jela ve stopě jako po kolejích, vzhledem k malému výkonu (nevím tedy jaký má výkon, ale na můj vkus malý) ji nešlo ani utrhnout, za mne je rodinné auto v kombinaci s takovým obutím zárukou bezpečné jízdy.“ Jiří K.
„Za mne jednoznačně palec nahoru přilnavost pneumatik na mokru v přímém směru, nafťák pěkně zatáhne odspodu, ale kola se neprotáčí, protože gumy se hned chytnou a auto vystřelí dopředu.“ Ondra L.
„Mne při testování zajímaly tři věci – zrychlení, přilnavost v zatáčkách a brzdná dráha, srovnával jsem se svojí Oktávkou. V zatáčkách bych řekl, že moje auto sedí líp, mám ho ale upravené, snížené, brždění – to byla zase lepší tahle testovačka a zrychlení, můj dvoulitr tédéíčko, které mám načipované, je rychlejší, a pěkně hrabe.“ Kamil B.
V rámci bezpečnosti jsme zkusili i aquaplaning, to když na příjezdové komunikaci k okruhu byla veliká louže a ano, pneumatika reagovala podle očekávání, Při nižších rychlostech dokázala odvádět vodu a držet se, při extra vysoké rychlosti už došlo k nadnášení pneumatiky, ovšem je třeba říct, že námi vybraná vodní plocha byla mnohem hlubší, než obvyklá vrstva kdekoli na silnici, takže za nás jde palec nahoru.
Pro pochopení, proč má Continental ContiWinterContact TS 850 tak dobré jízdní vlastnosti na mokru, blátě a potažmo sněhové břečce, až se jí dočkáme, je zapotřebí podívat se na pneumatiku z blízka, člověk nemusí být velkým odborníkem, aby si všiml hrubých a robustních drážek, které odvádějí vodu z běhounu, a to nejenom při jízdě v přímém směru, ale také při natočení pneumatiky, tedy při zatáčení.