autoweb.cz > výbava auta > pneumatiky > Testujeme pneumatiky Dunlop: Ukončeno, přezuto
Testujeme pneumatiky Dunlop: Ukončeno, přezuto
Tak a je to za námi, pokud bych chtěl nějak lakonicky komentovat celoroční testování letních pneumatik Dunlop. Zima je za dveřmi, a to doslova, a my už máme přezuto na zimní pneumatiky. Nastal tedy čas na krátké shrnutí zkušeností a poznatků. Jak už víte, měli jsme k dispozici na test letní pneumatiky Dunlop Sport Maxx RT v rozměru 245/40 R18, tedy sportovně laděnou pneumatiku, papírově s nejlepšími možnými parametry.
Naše zkušenost s těmito pneumatikami byla natolik dobrá, že jsme je doporučili jednomu ze čtenářů, který přišel s dotazem, jaké gumy obout na své Subaru Impreza WRX STI. Jednalo se o model 2009 s osmnácti palcovými koly – což říkám proto, že u subaristů oblíbená a obecně uznávaná pneumatiky Bridgestone se vyrábí pouze v sedmnácti palcovém průměru, a právě absence obecně doporučovaného obutí v osmnáctce vyvolala zájem tazatele. Po čase jsme se zeptali na dojmy a ty v podstatě byly velmi podobné jako ty naše. Tedy že pneumatiky na voze s výkonem 300 koní a pohonem všech kol fungují výtečně, majitel si stěžoval trochu na hlučnost (ovšem zároveň dodával, že ta mohla být od pneumatik, ale také odkudkoli z jeho auta, které má hodně najeto . A jako největší silnou stránku pneumatik jmenoval ovladatelnost, čitelnost a přilnavost auta na mokru, zejména při rychlé jízdě v zatáčkách.
Já musím přijít ještě s jednou „bokovkou.“ Tedy zkušeností mimo naše dlouhodobě testované auto. A tím je redakční test Mercedesu A45 AMG. Právě tento automobil se rozhodl Mercedes postavit na pneumatiky, které testujeme (tedy samozřejmě že ne na ty samé, ale na tento model a typ), takže jsem měli možnost dalšího srovnání. Musím říct, že tak jak se mi auto líbilo, tak pozitivní dojmy podpořily i pneumatiky, které dodaly kompaktnímu Mercedesu na jistotě, zejména na tuzemských okreskách. Řekl bych, že nastavení A45 AMG se hodí k Maxx RT. Tuhý, ale ne nepříjemně neurotický podvozek na těchto pneumatikách nabízel ideální kombinaci přilnavosti, jistoty a zároveň eliminace náklonů a houpání vozu.
Zpět ale k naší sadě. My jsem vyrazili testovat na závodní okruh, střihli jsme si rychlostní zkoušku, byly jsme na driftovacím kempu na kropeném asfaltovém okruhu a samozřejmě jsme jezdili s autem po silnici. To poslední jmenované bylo zanedbatelné vzhledem k tomu, že chci mluvit o opotřebení, na řidičských akcích, závodech a okruhových dnech dostaly gumy zabrat mnohem více než na běžné silnici. Mohu popsat hrany pneumatik jako ojeté, ale ne vytrhané nebo okousané či jinak poničené, což souvisí s jízdou bokem a nucením auta do jízdy dveřmi napřed, ale dezén jako takový? Téměř bez opotřebení. Z boku jsem nenašel při kontrole v pneuservisu žádná mechanická opotřebení, naštěstí jsem ani jednu z gum neporazil z boku, a neregistroval jsem ani známky toho, že by si gumy „žvejkla“ nebo se nějak shrnula přes ráfek. Pevný bok naše letošní řádění vydržel.
Testujeme pneumatiky Dunlop: Na vodě
Autonovinky | vydáno 24. 10. 2013
Musím přiznat, že jsem nedokázal odhadnout jak se pneumatiky projevují na spotřebě, neboť jsem jezdil skutečně spíše dynamicky než tak, jak jezdím normálně a to souvisí právě s účastní na nejrůznějších podnicích, kde se samozřejmě na spotřebu nehledí. A neměl jsem možnost testovat auto před tím na jiném typu pneumatik. Hlučnost? Nic co by mne zaujalo, za mne v pořádku.
Pokud bych měl tedy závěrem shrnout zkušenost s Dunlop Sport Maxx RT a chtěl vyjmenovat nejprve ty negativní, tak v zásadě nemám o čem moc mluvit. Možná snad jen o maximální přilnavosti, ve chvíli, kdy jsem se chtěl bavit „smykováním“ byly gumy snad až moc přilnavé. Jinak za mne mají palec nahoru Dunlop Sport Maxx RT za grip v jakýchkoli podmínkách, zejména pokud šlo o jízdu na vlhém podkladě nebo na vodě, takovou míru jistotu a ovladatelnosti jsem nečekal.
Testujeme pneumatiky Dunlop: Na rychlostní zkoušce
Autonovinky | vydáno 8. 8. 2013