Testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race: Na mokru

Konečně prší, jedeme na vodě! Řeč není samozřejmě o žádné vodácké výpravě na oblíbené řece, ale o pokračujícím testu pneumatik, teď se zaměřením vlhké podmínky.

V jedné chvíli jsme, s trochu nadsázky, začali chápat zemědělce, kteří čekají na déšť. Samozřejmě že nám nesouvisela absence srážek s potencionální zkázou úrody a léto bylo naší optikou skvělé. Nicméně jsme chtěli vyzkoušet chování dlouhodobě testovaných pneumatik Dunlop Sport Maxx Race na vodě. Tedy přesněji řečeno v podmínkách, kde je vlhko, prší a na silnice vodní vrstva.

Léto a konec podzimu tomuto záměru nepřály svým vyloženě slunečním počasím, takže první zkušenosti tohoto druhu můžeme čerpat až teď. Pneumatiky, které testujeme, jsou homologované přesně pro Porsche 911, my testujeme na Porsche 911 generace 997 s pohonem všech kol, v rozměru 235/35/19 na přední nápravě, a 305/30/19 na zadní nápravě, a jde o špičkové obutí, jak můžeme teď už s odstupem času prohlásit – mrkněte prosím na naše předchozí testy.

Přilnavost pneumatik je příkladná, a to platilo i teď na podzim, kdy ještě nepršelo, ale teploty už znatelně poklesly. Na studeném asfaltu se po zahřátí pneumatiky držely jak na vteřinovém lepidle. A když začalo pršet a na silnic se objevila dlouho očekávaná voda? Přilnavost stále velmi dobrá, teprve až s větším množstvím vody na silnici byl znát rozdíl.

Změnu chování připisuji možná vzorku, který je určen spíše pro sportovní jízdu než aby prořezával vodní plochu, ale hlavně šířce pneumatik, v porovnání s jinými auty, ale to je zase „problém“ Porsche. Pneumatiky s šířkou 305 mm prostě nemůže projet vodní plochou tak snadno jako „užovka“ v šířce 215 mm. Takže jde spíše o vlastnost definovanou rozměry než gumu jako takovou.

Každopádně pokud zrovna neprovozujeme Porsche, doporučíme, jako tradičně méně specifickou pneumatiku, a to mimo řadu Sport Maxx Race, ideálem by mohla být Dunlop Sport Maxx RT2, která z „naší“ sportovní pneumatiky vychází.

Hlavní přednosti a rysy? Evoluční směs běhounu s trakční složkou na bázi pryže pro maximální přilnavost na suché i mokré vozovce, velké vnější bloky ramene pláště – pro lepší záběr v zatáčkách než u předchozí řady, rychlobrzdné elementy běhounu – pro ještě kratší brzdnou dráhu, zejména při vysokých rychlostech, než u předchozí řady a korunní kordová vrstva z vysokopevnostní oceli.

6.10.2016 4:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist