autoweb.cz > Volvo > Volvo XC40 > Test Volvo XC40 P6 Recharge pohledem ženy: Když chcete jezdit zlehka
Test Volvo XC40 P6 Recharge pohledem ženy: Když chcete jezdit zlehka
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.2
Dnešní doba nahrává silným elektrickým autům s brutálním zrychlením a výkonem. Co když se ale potřebuji dostat z bodu A do bodu B v pohodě a bez tlačení na pilu?
Pak je tu Volvo XC40 P6 Recharge. Slabší verze XC40 s označením P6 se může pyšnit jedním elektromotorem, tedy nižším výkonem a pohonem předních kol. Přesně, jak jsem uvedla v úvodu, prostě pohoda, klídek a tabáček.
Čtěte také: Test Volvo V90 T8 Recharge pohledem ženy: Masivní reprezentant bezpečnosti
Typický Švéd
Z vizuálního hlediska pak reprezentují typicky švédské vzezření přivřené přední LED světlomety a plochá maska chladiče s čouhající mřížkou. Stejně tak při pohledu ze strany vás zaujmou okna, která se jakoby zepředu uzavírají směrem k zadní části vozu do ostré šipky.
V naší specifikaci jsme se dostali k červené barvě vozu, která hrála prim a sekundovala jí černá v podbězích a prazích, stejně tak jako na střeše a v orámování oken.
Recyklovatelnost na prvním místě
Uvnitř pak, jak se dá očekávat, dostávají hlavní slovo recyklovatelné materiály a vzdušnost. Volvo si v tomto případě na nic nehrálo a řeklo si, že se prostě té kůži vyhne. Takže to, že máte prošitý volant docela umně, jde i bez zvířátek.
Středový tunel je obklopený leskle v černém provedení Piano Black, což se mi neskonale líbí, ale taky je to neuvěřitelně nepraktické. Kam sáhnete, tam necháte otisky. Ale s tím vertikálně posazeným displejem infotainmentu to dobře ladí.
Jinak se v interiéru propojuje hliníkové obložení s textilními sportovními koberečky a všechno směřuje ke kobercovému potahu dveří. Všechno si spolu hraje do noty a ukazuje se tak, že méně je více i při použití „jednoduchých“ materiálů.
Především ženy pak ocení chytrá řešení úložného prostoru od drobných detailů usnadňujících cestování (výklopný háček na kabelku nebo odpadkový koš před loketní opěrkou).
Velkou výhodou softwarového řešení infotainmentu je, že po aktivaci získáte přístup k integrovaným službám Google a navíc vám XC40 poskytne intuitivní uživatelské rozhraní, které vychází z OS Google Android.
V pohodě tak dokážete ovládat svůj Google účet z auta. Nechybí Google Asistent, Google Mapy nebo Spotify. Všechno v pohodě přes rozhraní vašeho auta a žádná potřeba propojitelnosti s Android Auto.
Sice menší, ale nenechá se zahanbit
K technikáliím: výkon 170 kW (231 koní) s 330 Nm a se zrychlením z 0 na 100 km/h během 7,4 sekundy. A to není málo. Dynamiku má XC40 obstojnou hlavně při rozjedu, kdy vás je schopno zatlačit do sedačky se zvukem stíhačky.
Je to taky jediný zvuk, který v kabině uslyšíte, protože jinak je to samozřejmě elektroauto – tedy naprosto tiché. Každopádně, jak už bylo řečeno, je to slabší verze, takže je cítit, že kolem rychlosti nějaký 95 km/h už tu sílu do tahu nemá tak velkou, ale jelikož má maximálku na 160 km/h, tak to není potřeba řešit.
XC40 není určena na dravé ježdění, ale spíše na pohodové, klidné výlety. Navíc při jednopedálovém módu se vaše starosti absolutně rozplynou. Volvo dokáže jezdit za 18 kWh/100 km a při takovéhle spotřebě se dostanete někam na nájezd až reálných 370 km, což vůbec není špatné. A když budete ještě jemnější a citlivější k pedálu a naučíte se aplikovat úspornou jízdu, nájezd natáhnete až za 400 km.
Takhle nějak má vypadat ideální pomocník na vyzvedávání dětí, pojížďky po schůzkách ve městě s dostatkem prostoru a elegance. A samozřejmě s maximem bezpečí, protože Volvo si na něm pořád zakládá, stejně tak, jako v minulosti.