autoweb.cz > Volvo > Volvo V90 > Test Volvo V90 T8 Recharge pohledem ženy: Masivní reprezentant bezpečnosti
Test Volvo V90 T8 Recharge pohledem ženy: Masivní reprezentant bezpečnosti
Dynamika 9
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9.4
Švédové to, co se týče designu a správného estetického rozložení, vždycky uměli. Přednímu pohledu dominují přivřené LED světlomety, které jsou doplněné mřížkou chladiče R-Design aneb rámováním s voštinovou mřížkou ve vysoce lesklém černém provedení. To celé hraje prim s dalšími dekorativními prvky R-Design.
Dále vás zaujmou 19palcová kola, která v naší výbavě měla paprsky s výbrusy v provedení Diamond Cut. Podle mého skromného názoru kola dělají auto, a proto jejich správná volba je pro udržení čistého stylu nepostradatelná.
U tohoto auta jsem kvitovala i tónování zadních oken, protože prostě nechcete, aby vám do prostoru zadních sedaček kdokoliv viděl (ano, i já si tam občas nechám kabelku, ačkoliv to není správné).
Stejně tak vás na tomhle dlouhém korábu zaujme lemování bočních oken v leskle černém zabarvení. Ano, můj názor na vizuální stránku tohoto švédského „obra“ je pozitivní, protože inklinuji k čistotě a jednoduchosti barevného „rozhraní“ a tady to tak prostě cítím. Zadní vystouplé partie jsou pak „typicky“ volví – vévodí jim masivní záď s „l-kovými“ světly a nápisem Volvo.
Z celého vnitřního prostoru na vás po otevření dveří dýchne závan luxusu v podobě světlé děrované kůže Nappa v kombinaci s hliníkovým dekorem. Vždycky jsem se světlým barvám uvnitř auta bránila, ale u Volva si to v podstatě nedovedu jinak představit.
Řidičově pohledu dominuje tříramenný prošívaný volant s ovládacími tlačítky v leskle černém provedení. Na můj vkus trošku „zapadají“, ale to je věc názoru každého uživatele. Pak tu máme klasický 12palcový displej přístrojovky, který je doplněn vpravo vertikálně usazeným displejem infotainmentu.
Tohle je věc, která mě na tom autě asi nikdy nepřestane bavit. Je to tak jiné. A ještě jak je to hezky obtékáno výdechy klimatizace. Mimochodem auto se nádherně přes Bluetooth propojí s telefonem bez sebemenších problémů. (Pozn.: Mám trošku vnitřní averzi k Android Auto a jeho fungování, tak tohle bluetoothové propojení bez dalšího otravování beru).
Středový tunel vsazený do kombinace kůže a lesklé černé barvy je pak věnován „řadičce“, která je potažena kůží, a je zde umístěn také otočný ovladač startování – tohle je věc, která mě schizofrenně překvapuje.
Někdy mi to přišlo totiž tak přirozené nemačkat tlačítko, ale otočit pro nastartování… ale někdy jsem si říkala, co je na tom vlastně tak super, a vnitřně jsem vyhodnotila, že asi nic. Asi záleží na tom, jak jsem se vyspala nebo jaká hudba mi uvnitř hrála – i když s prémiovým audiosystémem Harman Kardon je každý zvuk výjimečný. Jinak mi tu chyběl nějaký větší odkládací prostor kromě dvou držáků nápojů.
Čtěte také:
Test Volkswagenu Caddy 2.0 TDI 4Motion pohledem ženy aneb Nalož, co můžeš
Test BMW iX3 pohledem ženy: Elektrický elegán s dravě využitým potenciálem
Test Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV pohledem ženy: Inspirativní kosmonaut
Co se týká prostornosti je V90 samozřejmě nepřekonatelná. Všichni cestující se pohodlně vejdou a velikost prostoru umocňovalo panoramatické střešní okno a obří zavazadlový prostor. Prostě typický kombík od Volva.
Volvo vylepšilo své plug-in hybridy několika změnami. Umístilo do centrálního středového tunelu (bez ovlivnění prostoru pro posádku) nový 3vrstvý akumulátor pro delší dojezd. Dozadu pak dalo nový elektromotor s větším výkonem a do auta integrovalo inteligentní plánovač jízdy, za pomoci kterého dokáže auto vyhodnotit profil terénu a dopravy, rozložit energii a zbytečně s ní neplýtvat.
Díky implementaci výše zmíněného došlo ke zvýšení dojezdu v režimu elektrické jízdy až na 75 km, zlepšení emisí, navýšení celkového výkonu a lepší ovladatelnosti.
Ale pozor, i když se těchto 455 koní do toho umí opřít a hezky se krotí, neznamená to, že byste s touhle V90 měli jezdit jak po závodním okruhu. Pořád je to rodinné auto s houpavým podvozkem a určené na pohodlnou a příjemnou delší jízdu. Jen za to často/občas umí pořádně vzít, když chcete.
Co jsem ocenila v rámci plug-in hybridní spotřeby bylo číslo 4,3 l/100 km (jela jsem delší trasy). Kdo by tohle nemiloval?
Popravdě s tímhle korábem se jezdí samo. Pohodlně (jako doma na sedačce) dojedete, kam potřebujete. Někdy dravě, někdy klidně. Naložíte do něj všechno, co je nutné a potřebné. Budete obdivovat luxus zevnitř i zvenku.