autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Caddy > Test Volkswagenu Caddy 2.0 TDI 4Motion pohledem ženy aneb Nalož, co můžeš
Test Volkswagenu Caddy 2.0 TDI 4Motion pohledem ženy aneb Nalož, co můžeš
Dynamika 8
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9.4
Tohle rodinno-nákladní auto testuji poprvé, takže si mohu dovolit zaměřit se na design (i když fajnšmekři namítnou, že takto nastylovaná caddyna jezdí po našich silnicích již dva roky).
V naší výbavě Style přichází VW s jak LED světlomety vpředu, tak vzadu. Přičemž u těch prvně zmíněných si můžete všimnout jemně vsazené chromové lišty, která má podtrhovat čistotu zpracování.
Stejný chromový prvek je pak použit i po stranách auta, ale i vzadu, takže máte pocit kompaktnosti. Vyzdvihuji zajímavost a dravost přední masky, kde jsou světlomety spojeny lištou, ze které vystupuje logo VW.
Co ocení hlavně jedinci, kteří nechtějí rvát všechno jen dovnitř auta, jsou střešní hagusy, které jsou v příplatkové výbavě.
Jinak je auto stále stejně „krabicového“ stylu, ale přeci jen se tady hraje na jeho využitelnost v přepravě věcí, a ne na to, aby vám jeho nezaměnitelnou krásu obdivoval soused.
Uvnitř pohoda a klid
Při usednutí za volant na vás ihned dýchne atmosféra klidu a pohody, protože máte kolem sebe hodně prostoru a navíc cítíte podporu bederních podpěrek v sedadlech.
Čtěte také:
Test Citroën Berlingo XTR & Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi: Jednovaječná dvojčata
Test Dacia Dokker 1.6 SCe Stepway: Nejlevnější přepravník
Test Volkswagenu Caddy 1.5 TSI: benzin místo nafty?
Pokud jste jako já úchylní a potřebujete si okamžitě v autě něco odložit, VW Caddy vám nabídne nekonečně mnoho takových prostor – od kapes ve dveřích přes plochu pod čelním sklem až po poličky umístěné pod stropem.
Přes multifunkční kožený volant pak na vás vykoukne příjemný digitální přístrojový štít obložený leštěným plastem, na který plynule navazuje 8,5palcový displej infotainmentu.
Pod ním najdete lištu ovládání teploty a hlasitosti, která nemusí všem vyhovovat. Pro jakoukoliv úpravu teploty či hlasitosti rádia na ni musíte sofistikovaně položit prst a potáhnout, a to bohužel neslyšně, bez jakékoli vibrační odezvy. Za jízdy to bohužel není moc ideální.
Uvnitř jde ale hlavně o pohodlí a dostatek prostoru, které Caddy nabízí, jak pro cestující vpředu, tak vzadu, a to nemluvím o zavazadlovém prostoru.
K testu typu „narvi tam, co dokážeš“ jsem si pozvala svou maminku. Je totiž vášnivým fanouškem přístupu: „do toho auta dám všechno, co se tam vejde“. Povedlo se.
V autě jsme z bodu A do bodu B převážely 8 velkých tašek, 4 obří krabice, propriety na tepování a pytle s textilními věcmi. Caddyna sice nemohla „dýchat“, ale vešlo se to do ní všechno. Testem objemu tak prošla na jedničku.
Čtyřkolka to utáhne
Ačkoliv je tahle naftová čtyřkolka nejdražší, je taky nejzajímavější. Má sice manuální převodovku (moc by jí slušel automat), ale její řazení je plynulé a dokážete si s ní užít kopu zábavy. Navíc při tak naloženém autě nevykazovala žádný problém v tahu.
Cesty okreskami i na dálnici byly příjemné a caddyna proplouvala všemi různými nerovnostmi s grácií, a to díky komfortnímu odpružení. Ve spotřebě jsem se dostala na 6,2 litrů při plně naloženém autě. Při prázdném jsem šla o jednu desetinu níže.
VW Caddy je určen jedincům, kteří chtějí kombinovat pohodlné cestování většího počtu lidí s převážením nákladu (tímto zdravím opětovně svoji maminku).
Je to užitkové auto, ale i MPV. Žádná z těch definic ho neuráží, ba naopak vyzdvihuje. A proč? Protože tohle auto umí skoro všechno…