autoweb.cz > Volkswagen > volkswagen multivan > Test Volkswagen Multivan 2.0 TSI: Do „té-sedmičky“ chcete tento motor
Test Volkswagen Multivan 2.0 TSI: Do „té-sedmičky“ chcete tento motor
Dynamika 9
Chování na silnici 10
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9.4
To bylo řečí, když v roce 2021 Volkswagen představil nový Multivan 7. generace. Že už to není ono, že tím končí velká éra, že je novinka moc digitální a méně praktická.
Ano, možná je užší než souběžně prodávaná legendární „krabice“ Multivan 6.1, nicméně „sedmička“ je téměř ve všem ostatním lepší. A kdyby měla pohon 4×4, tak by slovo téměř bylo naprosto irelevantní.
A protože se komfortní „sedmičkou“ Volkswagen dostal mnohem blíž na dostřel jedinému konkurentovi, Mercedesu V, zaslouží si také odpovídající pohon.
Doba dieselová je minimálně u Volkswagenu minulostí a tak jde na scénu benzin (eventuálně plug-in hybrid 1.4 TSI). A co jiného dát do delší přídě nového Multivanu než dvoulitr TSI?
To bude žrát…
Jenže každého hned napadne horentní spotřeba. Nás taky. Tak bereme Multivan 2.0 TSI do města, kde ale v pohodě jezdíme do 10 litrů. OK, tak dálnice, to bude asi celkem průvan v nádrži. Omyl! Jedeme na zákonném limitu po relativně rovné D11 a Multivan jede za 8,5 litrů naturalu. Jako opravdu?
Sjíždíme na okresky a plynulým, nikterak couravým tempem padá průměr k 8 litrům na 100 km. Konečný účet po 250 km, kde 30 kilometrů byla Praha, 100 km dálnice a zbytek okresky a vesnice činí 8 l/100 km při průměrné rychlosti rovných 80 km/h. To zní nad očekávání skvěle. Čekali jsme tak deset…
Volkswagen Multivan
Celý let na palubě business jetu jménem Multivan 2.0 TSI přitom probíhá o poznání relaxovaněji než v minulé generaci. A nejen díky tichému benzinovému turbomotoru, který se ozve jen při vytáčení – a to je nutnost, protože se nenesete na vlně točivého momentu jako u stejně výkonného turbodieselu předchůdce. Ten tyhle situace zvládal s větším přehledem.
Jinak je zde všechno lepší. Naměřená akcelerace z nuly na sto hluboko pod deset sekund stejně jako maximální rychlost 200 km/h hovoří za vše. Sedmistupňové DSG s dvoulitrem kooperuje tak skvěle, že vás ani nemusí mrzet absence pádel sekvenčního řazení.
Lehčí benzinový motor znamená lepší ovladatelnost a přestože Multivan určitě není nástrojem řidičské euforie v zatáčkách, tenhle jezdí vážně obratně a přitom tak pohodlně, že je nefalšovanou definicí jízdního komfortu osobního vozu.
Naložený až po střechu
Nemá ani cenu připlácet za hezčí 18“ kola, protože i na 17“ ráfcích vypadá verze Style dobře a bude jezdit ještě o něco pohodlněji. Ke komfortu kromě tichosti motoru a podvozku přispívají také příplatková skvělá sedadla zejména vpředu, kterým nechybí prodloužitelný sedák a hlavně elektrické ovládání.
To předchůdce neuměl stejně jako výhřev sedaček v dalších řadách, bezklíčkový vstup, head-up displej, hi-fi audio (zde Harman Kardon) či elektricky ovládané výklopné víko kufru. A to je vzhledem k jeho rozměrům fakt potřeba.
Tohle vše je sice za příplatek, ale u auta v cenové hladině kolem dvou milionů nehraje nějaký ten desetitisíc žádnou roli. Ty věci tam prostě chcete a z příplatků dává ještě velký smysl ten za delší verzi Multivanu.
Srovnání Multivanu 6.1 vs. T7
Ceny nového Multivanu příjemně překvapí stejně jako ona spotřeba. V aktuální akci pořídíte nový Multivan těsně pod milion korun, a to je částka, za kterou se prodávají pětileté „té-šestky“ s nájezdem 100 000 km.
Sice jde o základní krátký model s motorem 1.5 TSI, ale třeba i tenhle základ už má automat, digitální kokpit, LED světlomety vpředu i vzadu, startování tlačítkem nebo skvělou delší záruku 2+2 roky/200 000 km.
U něj se za delší karoserii připlácí 90 tisíc, kdežto u testovaného špičkového provedení Style nicotných 37 tisíc – není co řešit, protože větší zavazadelník se tady stoprocentně hodí.
Protože když uvážíte, že za 8 litrů na 100 km odvezete 7 lidí, tak těžko budete na světě hledat smysluplnější prostředek osobní dopravy, než je nový Multivan.