Test Volkswagen Multivan 1.4 TSI eHybrid: Rodinná ikona do zásuvky

Jaký je nový Multivan s plug-in hybridním pohonem?
img_8892-1100x618.jpgCelá galerie 23 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.2

Nový Volkswagen Multivan sedmé generace již určitě důvěrně znáte. Ostatně není to poprvé, co tohle auto testujeme. Hlavní a zásadní novinky jsou jasné, především to, že je to víc auto než dodávka, jelikož stojí na modulární platformě MQB pro osobáky.

To přináší mimo jiné modernější technologie na palubě a také paletu motorů. Multivan je tak třeba vůbec poprvé dostupný v plug-in hybridní variantě. A právě tuhle vrcholnou verzi jsme aktuálně vyzkoušeli.

Čtěte také: Test Volkswagen Multivan T6.1: Proč ještě zdaleka nepatří do starého železa?

Technika pod kapotou je známá z ostatních modelů koncernu, např. z Golfu eHybrid, tam ovšem nabízí o něco málo nižší výkon 150 kW, zatímco v Multivanu dostanete celkový systémový výkon 160 kW, tedy 218 koní. Čímž se tato verze pasuje do role nejsilnější motorizace.

A jezdí vážně moc pěkně. Oproti základní, poněkud dýchavičné jedna-pětce (se kterou se ale ve výsledku také dobře žije) nabízí plug-in hybrid kýžený výkonový šťouchanec, když to zrovna potřebujete.

Ne že byste zrovna s rodinnou „dodávkou“ potřebovali vymetat pravý pruh Autobahnu, ale větší jistota třeba při předjíždění je opravdu vítaná. Ostatně pořád musí motor rozpohybovat přes dvě tuny.

Výkonové parametry jsou potom obzvláště okouzlující v kombinaci se směšně nízkou spotřebou paliva. Dlouhodobý průměr za několik tisíc kilometrů se drží na 8,2 l/100 km. Když budete navíc poctivě nabíjet, klidně budete jezdit za nějakou tu PET flašku benzinu.

A to je ostatně jediný kámen úrazu plug-in hybridního Multivanu, že to na něj musíte mít v životě trochu uzpůsobené. Třeba vlastnit takovou maličkost, jako rodinný dům, ostatně jako s jakýmkoliv jiným autem do zásuvky.

Jelikož bydlím v činžáku v bližším centru Prahy, vážně mě nebavilo chodit 15 minut pěšky k nabíječce. Na druhou stranu, kouzlo EL značek a parkování na modrých zónách zdarma má něco do sebe. Ale jenom kvůli tomu si to přece nekopíte. Když si to však dobře spočítáte, může třeba právě vám dávat plug-in hybrid perfektní smysl.

A v novém Multivanu to smysl dává perfektní. Pokud mě paměť nešálí, nevzpomenu si na jiné obří rodinné MPV, natož na dodávku (i když už to tak docela není dodávka) s plug-in hybridním pohonem. A nespočet SUV prostě tomuhle typu auta konkurovat nemůže.

Mulťák je prostě Mulťák. Extrémně praktický a hezky čistě moderní a minimalistický. Je radost ho nejen řídit, ale prostě v něm i jen tak pobývat. Třeba když na někoho čekáte, najedou je skvělé, že si máte kde dát šlofíka.

A jako otec ocením i další praktické maličkosti, třeba že kočárek strčíte do kufru prostě vždycky, ať tam vezete půlku obchodu s nábytkem. Nebo že ty kovové cuplíky na ISOFIX jsou krásně na ráně, takže je trefíte napoprvé. Jo, už se mi stalo, že jsem natrhnul koženou sedačku, protože to vymyslel nějaký pitomec.

Volkswagen Multivan eHybrid je super rodinný kočár, který je hezky svižný a nekonečně praktický, a když si to dobře spočítáte a zařídíte, tak vás vyjde levně i provoz. Osobně bych se klidně spokojil i se základní variantou, i když tahle mi hodně učarovala.

Ale to je nakonec to kouzlo Multivanu – můžete si opravdu vybrat. Benzin, diesel, plug-in hybrid a vlastně i elektro, protože ID. Buzz je takový elektrický Mulťák.

30.12.2022 9:59| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist