Test Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Dostupnější alternativa Multivanu?

Snem každé košaté aktivní rodiny je Multivan. Jenže každý nevládne milionovými rozpočty a když to musí být nutně Volkswagen, nabízí se alternativa v delším Caddy. Uspokojí?
img_3169-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.4

Když už máte dávno za sebou éru hothatchů a spíš než sprint z 0 na 100 km/h nebo rozložení hmotnosti vás zajímá, jak uvnitř odvezete jízdní kola, jestli se v tom autě dá pohodlně přespat nebo jak do něj nacpete celou rodinu, psa a kočárek, začnete se dívat po autech jako je Multivan.

Sen všech aktivních lidí a rodin je však pro člověka žijícího z platu úplně mimo realitu, protože Multivan startuje na 1 499 000 Kč! Sice vás hýčká automatem DSG a 4×4, ale s pár prvky komfortní výbavy jste na ceně dva miliony raz dva a to už je úplně jiná realita pro úplně jinou cílovku. Takže co třeba Caddy Maxi?

Přímý konkurent Multivanu to sice není, ale základní zadání přece splnit může. Navíc není tak vysoký, takže bude jednak logicky stabilnější, jednak logicky nebude tolik „žrát“. A vybavený po střechu se v pohodě vejde do milionu, tím spíš, když momentálně na Caddy probíhá akce s bonusem až 100 000 Kč.

A pokud nutně netoužíte po novém autě, kolem 800 tisíc sežnete roční demo s nájezdem pár desítek tisíc kilometrů. Přitom nemusíte mít pocit méněcennosti, neboť Caddy ve své poslední generaci vypadá vážně skvěle a o 35 cm delší verze Maxi na tom nic nemění.

V naší bílé barvě kombinované s tmavými skly nedává Caddy Maxi znát vůbec užitkový původ, od francouzsko-japonského tria Citroën Berlingo/Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso je znát odstup a celkový dojem rozhodují i takové detaily jako třeba moderní LED světlomety. Ty Caddy umí a je to velký bonus stejně jako opravdu široká nabídka provedení.

Nejzákladnější Caddy 1.5 TSI se v akci nabízí za 549 183 Kč, za 75 tisíc navíc můžete mít verzi Maxi. Pokud disponujete širším finančním spektrem, bude pro vás první volbou špičková specifikace Style, v níž Caddy Maxi 1.5 TSI 84 kW vyjde na 756 590 Kč, což je stále snesitelná částka za takový kus auta.

Kromě velmi moderně vypadajícího auta dostáváte i porci výbavy: litá 17“ kola, LEDky vpředu i vzadu, digitální kokpit, dotykový infotainment (naštěstí s dvěma fyzickými tlačítky), slušně hrající rádio (bohužel bez DAB), parkovací senzory vpředu i vzadu, perfektní sedadla s mikrovláknovým čalouněním na všech 7 místech, automatickou klimatizaci nebo startovací tlačítko a taky prodlouženou záruku na 4 roky/200 000 km.

Nic víc v reálu potřebovat nebudete, snad jen servo dovírání posuvných dveří (3 970 Kč), App Connect (5 008 Kč) a samozřejmě kouli: 16 206 Kč stojí pevná, 22 904 Kč pak odnímatelná. Ne, frajersky elektricky sklopné tažné zařízení Caddy neumí. Bohužel.

Zato ale umí nabídnout skvělý cestovní komfort blízký běžnému osobnímu vozu, řekněme v úrovni Golfu. Kokpit sice není tak přívětivý jako právě ve zmíněném kompaktu, z výhradně tvrdých plastů ale vůbec nemusíte mít obavy, v reálu vypadají úplně v pohodě a nějaké pazvuky neznají.

Co vás ale bude rozčilovat jsou odkládací prostory bez výplní, protože v nich předměty budou otravně jezdit tak, až je jednou prostě buď vyhodíte nebo schováte do kapsy. Jinak je pracoviště řidiče Caddy Maxi opravdu na úrovni a bezpříkladně nejlepší v dané třídě, máte zde fakt pocit, že řídíte nafouklý Golf.

A Caddy Maxi se řídí díky vyššímu posezu a přirozenější poloze vlastně lépe, o pohodlném nastupování velkými dveřmi nemluvě. A to se nebavíme o nasedání dozadu – šoupačky umožňují komfortní nástup i méně mobilním jedincům, o snadnosti otevírání/posuvu na prostorově omezených parkovištích nákupních center se nemá cenu víc rozepisovat stejně jako o instalaci dětských sedaček do standardních Isofixů – tohle všechno tady obsloužíte o level snáz než v rodinném kombi či SUV a jde to snadno a lehce. Vlastně jako v tom Multivanu.

A protože o prostor a variabilitu tady jde především, v tomto ohledu nemá Caddy Maxi problém. Až by se chtělo říct, jestli jeho prodlouženou verzi potřebujete? V případě, že využijete 6. a 7. sedadlo se těch 75 tisíc navíc vyplatí určitě, protože na těchto místech se dá regulérně cestovat nejen z domu do školky. Navíc v plném obsazení zbývá pro bagáž stále slušných 446 litrů (krátké Caddy jen 191 l), v pětimístné kapacitě pak gigantických 1 057 litrů (zde ale obstojí i základní Caddy se 760 l).

Šesté a sedmé sedadlo se sice nedá složit do podlahy, ale vyjmutí není nic složitého. Po sklopení druhé řady sedaček je pak rovná plocha samozřejmostí a můžete zde i spát. Dosud se Caddy Maxi dá stále považovat za o dost levnější a stále relevantní konkurenci Multivanu. Dokud nebudete chtít uvnitř převážet jízdní kola.

Protože pak se samozřejmě projeví logicky menší vnitřní dutina Caddy a i v případě Maxi budete s takto neskladnými předměty trochu zápasit. Stačí však zapojit důvtip a díky konfiguraci prostřední lavice 2+1 dokážete i ve čtyřech lidech odvézt hodně věcí a kol, padleboardů, lyží…

Takže: opravdu může Caddy Maxi suplovat Multivan? Jak se ukázalo, v hodně situacích ano. Navíc dokáže nabídnout velký bonus pohonu všech kol 4Motion, která ho odlišuje od konkurence. Caddy umí čtyřkolku i s automatem a pokud jste schopní akceptovat milionovou cenovku ve výbavě Life, tak proč ne.

Ostatně půl mega v kapse proti Multivanu se hodí. A že má Caddy jen 90kW dvoulitrový turbodiesel? Víte, ono to vlastně ani nevadí. Stále ještě nízké karoserii to nevadí, do dálničních rychlostí je dynamika úplně v pohodě a spotřeba se dokáže udržet mezi 6 a 7 litry nafty. Špatnou volbou nebude ani kultivovaný benzinový čtyřválec 1.5 TSI, který vám při pořízení ušetří proti dieselu skoro 80 tisíc korun.

26.10.2021 9:30| autor: Libor Hlisnikovský

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist