Test Toyota Land Cruiser Executive 2.8 D-4D pohledem ženy: Když to dobré nezestárne
autoweb.cz > Testy automobilů > Velký test > Test Toyota Highlander pohledem ženy: Vítej Ameriko
Test Toyota Highlander pohledem ženy: Vítej Ameriko
Dynamika 8
Chování na silnici 7
Provozní náklady 8
Praktičnost 7
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7.2
Čtvrtá generace Toyota Highlander se na trhu představila v roce 2020, a od té doby opanuje i české silnice. Jejím základem je podvozková platforma Toyota New Global Architecture, která poskytuje pevnější a stabilnější základ na silnicích než tomu bylo u předchozí generace. Co se týká zevnějšku, došlo též k úpravám – z Highlandera se stalo modernější auto se sportovnějších nádechem.
Pozor, jede mastodont
Jednou z největších proměn v exteriéru, je již zmiňovaná změna velikosti. Nejnovější model je delší (4966 mm), širší (1930 mm) a nižší (1755 mm) než předchozí generace, a tím pádem z něco cítíte tu robustnost amerického SUV (vždyť jistě, musí se tam vejít 7 lidí).
Hodně ostrých linií
Designéři se vyřádili i na karoserii, která je výraznější, plná ostrých úhlů a záhybů. Předek Highlandera je poté vybaven velkou mřížkou s výrazným emblémem Toyota, která je usazena v jakési chromové obtékající lince. Mřížka je doplněna elegantními LED světlomety. Zároveň nesmím zapomenout na prolisy na přední kapotě.
Zadní části dominují páté dveře opět s logem Toyota, doplněné zadními úzkými LED světlomety. Žádná futuristické pobláznění. Pěkně jednoduše a čistě.
Pohodlí hraje hlavní roli
Uvnitř je to pohádka skládající se ze dvou slov – pohodlí a prostornost. Tím, že vozidlo vychází z US předlohy, kde jsou zvyklí na dlouhé cestování v komfortním stylu, je jasné, že tady se s místem nešetřilo. Prostor máte jak v první, tak v druhé řadě. Ve třetí jsem se svými 163 cm neměla problém, ale pro vyšší jedince, už to bude nouzovka. Co je ale zajímavější jsou sedadla, která lze spíše definovat jako křesla. Široké sedáky a opěrky v příjemném materiálu oceníte především při delších cestách po dálnicích, kde na nich budete plout jako na kouzelném koberci.
Pokud vás v autě pojede 5, zamilujete si zavazadlový prostor s objemem 568 litrů. Pokud byste ale potřebovali už sedmimístnou konfiguraci, dozadu nacpete už je 241 litrů věcí. Celá ta vzdušnost interiéru je pak hezky zakončena panoramatickým oknem.
Co vás, jako řidiče potěší je, hlavně 12,3palcový displej infotainmentu, head-up displej s velikostí 10 palců a taktéž digitální zpětné vnitřní zrcátko, které promítá venkovní prostor za vámi. Je to featura, která odkazuje do budoucnosti, ale garantuju vám, že si na ni musíte zvyknout. Ta absence „prostorového vidění“ kolem ní je hodně nezvyklá.
Jinak je to uvnitř o tlačítkovém světě, který já sice preferuji, ale tady mi chybí přeci jen něco peprnějšího. Takže za mě je interiér pohodový, nenásilný, ale překvapením pro vás nebude.
Nejlépe mu bude „v klidu“
Nový Highlander si pořídíte ale jenom s hybridním motorem. Konkrétně je zde spojen benzínový motor s objemem o 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem s celkovým výkonem až 248 k. Tohle auto dokáže jet velmi dynamicky, utáhnout poměrně velký náklad a budete se v něm cítit jako králové silnic. A nesmím zapomenout, že já jsem naměřila kombinovanou spotřebu 7,1 l/100 km, což na takového mastodonta je vcelku malé číslo.
Nejpohodlněji je novému Highlanderu na rovných dlouhých silnicích/dálnicích, kde pojedete konstantní rychlostí. Nesnažte se mu vnutit, že by s vámi měl brutálně zrychlovat, není na to stavěný a „odmění“ se vám jen podivným hučením ve vyšších otáčkách. Taky mu nenamlouvejte, že s ním potřebujete jezdit dynamicky do ostrých otáček, nemá to rád a má tendence se naklánět a někdy prostě uskočit.
A cena? Ve výbavě základní, tedy Prestige začíná na 1 630 000 Kč. Nejvyšší Executive je pak od 1 855 000 Kč.