autoweb.cz > Subaru > Subaru Levorg > Test Subaru Levorg 2.0 Lineartronic: Bez boule na čele
Test Subaru Levorg 2.0 Lineartronic: Bez boule na čele
Dynamika 7
Chování na silnici 10
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9
Jestli se Subaru Levorg od ostatních sportovně laděných kombíků něčím skutečně odlišoval, pak vizáží ostře nabroušeného náčiní. Vždyť zepředu jste si Levorga snadno spletli s legendárním WRX STI, možná také proto, že až na pár detailů měla obě auta stejnou příď, a tedy zabijácký pohled.
Typickým prvkem jak rychlého sedanu, tak skromnějšího kombíku, byla tradiční boule na kapotě s nasávacím otvorem k intercooleru. Koncepce motoru boxer přímo vybízela k tomu, aby si mezichladič stlačeného vzduchu našel místo nad motorem, tedy přímo pod kapotou, jejímž otvorem proudil chladný vzduch k důležité součásti přeplňovaného motoru.
S faceliftem Levorgu se udály změny nejen na kapotě, ale hlavně pod ní. Jedna-šestku dopovanou turbem nahradil atmosférický dvoulitr. Pochopitelně se čtyřmi protiběžnými písty, jak velí tradice. A protože zmizelo přeplňování, není zapotřebí mezichladiče a stejně tak pozbyl významu ikonický vizuální doplněk.
Nový motor ztratil oproti svému předchůdci 20 koní výkonu a mírný šťouchanec do řidičovy svíčkové, když se turbo nadechlo, nicméně hodnoty 150 koní a 198 Nm nejsou vůbec ostudou. Je to naprosto dostačující standard. Spotřeba paliva potom mírně klesla. Předchozí šestnáctistovka zrovna neplatila za úspornou jednotku, dvoulitr je na tom s průměrem devíti litrů po městě a sedmi litrů po okreskách lépe.
Při starém zůstalo u převodovky Lineartronic, která s pohonnou jednotkou tvoří příjemně sladěnou a uklidněnou dvojici. Tohle je jeden z povedenějších variátorů, který pracuje jemně a nenásilně. Zdatně potlačuje typický projev převodovky CVT, tedy otravné vytáčení motoru do výšin, naopak dokáže simulovat řazení převodů jako klasický automat.
Vedle vizuálního zjemnění dříve nabroušeného Levorgu došlo k jistému uklidnění celkové filozofie auta. To znamená především komfortněji naladěný podvozek. Levorg se rozhodně nechová jako rozteklý gumový medvídek, pořád z něho cítíte jistotu vedení stopy, spíše tuhé naladění odpružení a nekonečné množství přilnavosti podpořenou pohonem všech kol.
Zatáčky tenhle podvozek stále ukrajuje s velkou chutí a za volantem mě nikdy nepřestalo bavit vodit Levorga absurdními rychlostmi, aniž by naznačil sebemenší rozpaky. Kombinací schopností a jízdního komfortu je tohle pořád jeden z nejgeniálněji nastavených podvozků vůbec, u rodinných kombíků obzvlášť!
Když jsem nakousl, jaké to je sedět za volantem, tak stále stejné. Pozice perfektně tvarované sedačky je příjemně nízká, volant si srovnáte do ideální polohy, všechno je přehledné, robustní, kvalitně zpracované a designově jednoduché. Žádná pastva pro oči se tu nekoná, interiér je skutečně jednoduchý, ale potěší přehledný infotainment s pěknou grafikou.
Technologicky založené jedince potěší výborně fungující bezpečnostní systém EyeSight nebo prostřední zpětné zrcátko, které můžete přepnout do digitálního režimu, kdy obraz za vozem snímá kamera, takže řidiči v pohledu dozadu nepřekážejí hlavy cestujících.
Subaru Levorg se trochu změnilo a zklidnilo, naštěstí v jádru zůstalo stále tím řidičsky velmi příjemným rodinným kombíkem. Vlastně je mi sympatické, že si na nic nehraje a nesnaží se vypadat jako ostré WRX STI, jenom aby následně tak docela nenaplnilo očekávání. Přiznejme si, že původní Levorg vypadl trochu rychleji, než dokázal jezdit.
Teď je to nenápadný sleeper, který díky naprosto geniálnímu podvozku nejenže potěší nadšeného řidiče, ale stále prožene i silnější soupeře, jenom to na první pohled nebudou vůbec čekat. Schválně si počkejte v zatáčkách na nějakou eresovou oktávku…