Test Subaru Impreza 2.0i e-Boxer pohledem ženy – ikona, co neztrácí svůj šmrnc a bezpečnost

První Impreza spatřila světlo světa v roce 1992 a cíl měla jediný – uchvátit svou bezpečností, zábavností a dynamickým projevem. A protože se ji to léta mimořádně dařilo (ve světě se ji prodalo na 2,9 milionů kusů), je odhodlaná své přednosti ukázat i s hybridním ústrojím.
img_2769-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Vizuál Imprezy prošel lehkými úpravami a díky bohu za to, protože tohle auto je od počátku svého vzniku dosti osobité. Na předku auta najdete ostrou linku vedoucí od masky chladiče táhnoucí se k předním světlometům, která autu dodává na aerodynamičnosti.

LED přední světlomety, které mají automatické dorovnávání výšky a aktivní natáčení, jsou doplněny ledkovými obrysovými světly ve tvaru písmene C, což je pro Subaru důležitý designový prvek. V zadních světlometech najdete „céčko“ taktéž a ještě vás zaujme jejich ztmavená povrchová úprava. Při pohledu ze strany stojí za pozornost vícero prolisů a nová masivní 18palcová kola.

Interiér vozu vzdává hold japonské jednoduchosti a důrazu na funkčnost – není přeplácaný a všechno je jednoduše dosažitelné. Co stojí opravdu za zmínku je volant, který doznal menšího průměru pro snadnější manipulaci, a také nové obšívání palubní desky, které klade důraz na řemeslné pracování.

Co na těchto autech fakt miluju, je ten výhled. Jasně, je to z hlediska bezpečnosti, ale i po designové stránce ta optimalizace áčkových sloupků a na to navazující použití trojúhelníkových okének, prostě bomba. Pro podrobné informace o interiéru doporučujeme přečíst test Subaru XV 2.0i e-Boxer.

Co se týká bezpečnosti, Subaru Impreza vám nabídne, na co si pomyslíte. Tak třeba: vepředu integrovaná kamera, která vám pomůže nahlídnout do křižovatky, kdyby tam náhodou nebylo vidět nebo pomůže detekovat chodce.

Pak tu v základu máme systém EyeSight, který obsahuje například funkci přednárazového brždění, adaptivní tempovat nebo vás udrží v daném pruhu. Pak tu nově máme Subaru Rear Vehicle Detection, který vám pomůže s detekcí přibližujícího se vozidla zezadu. Nesmí chybět funkce automatického brždění při couvání.

A kdyby vám tohle všechno nestačilo, auto vás ještě před vaším odchodem z pozice řidiče upozorní, že máte vzadu na sedačce dítě nebo zvíře, tak si ho nezapomeňte vzít. No není to síla? Vždyť s tímhle autem se musíte cítit bezpečně, i kdybyste byl ten nejhorší řidič na světě – neměl oči, ruce, nohy a přesto chtěl řídit. Za mě je to vážně dokonalost.

A jak to jezdí? Dynamicky a stabilně. A navíc vám ušetří nějakou tu korunu, protože kombinuje motor boxer s elektromotorem, a zároveň si zachovává pohon všech kol Symmetrical AWD, které snižuje těžiště vozu a nabízí tak super ovladatelnost a stabilitu.

Platforma SGP dodala na výraznější tuhosti jak karoserie, tak podvozku, a vklínila do vlastnosti auta ještě větší poddajnost. Díky ní je totiž jízda překvapivě měkká, respektive pohodlná a na milimetry přesná.

Ona pohodlnost jízdy pak souvisí i s eliminací vibrací a vzruchů, které se dostanou do kabiny – tedy nedostanou. A kdyby tohle auto bylo už tak málo dokonalé, tak náš testovaný model e-Boxer disponoval systémem e-Active Shift Control – tedy systémem, který automaticky podřazuje a udržuje výkon motoru při výjezdu ze zatáček. Uf, jestli tohle někomu nestačí, tak nač si stěžovat, že?

Subaru Impreza působí téměř dokonale. Má jednu vadu na kráse, a to je cena. Testovaná verze (i se speciální barvou) vyjde na 912 000 Kč, a to není málo. Jasně, ono už si není ani moc za co připlácet, ale stejně.

Jenže s čistým svědomím můžu říct, že kdybych ty peníze teď v ruce držela a rozhodovala se, kam co a jak – tak to bude Impreza. Je bezpečná, je čistá, je fakt fajn! A hlavně se v ní sportovně vyřádíte, ale i klidně povozíte rodinu s plným kufrem.

14.9.2021 9:45| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist