Test Subaru Forester 2.0i e-Boxer: Drobnými inovacemi k lepšímu

Subaru Forester prošlo dalším drobným faceliftem, který přinesl několik kosmetických změn a ještě větší bezpečí.
img_3725-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.6

Už jsme si zvykli, že japonské automobilky inovují svoje auta častěji a představují drobný facelift klidně každý rok. Přeborníkem v tomto je tradičně značka Subaru, a to teď nemyslím nijak s posměchem, ale jako pouhé konstatování faktu.

Máme tu tedy další mikro facelift Foresteru, tentokrát modelového roku 2021. Změny přináší vskutku nepatrné, Forester totiž žádné velké zásahy nepotřebuje. Japonská značka se v případě svého dlouhodobě nejprodávanějšího modelu drží hesla „když to funguje, tak na to nesahej“.

Forester tradičně patří k nejbezpečnějším vozům ve třídě. Pyšnit se tak může nejlepším hodnocením v testech ochrany dětských pasažérů, a co je víc než ochrana toho nejcennějšího, co v životě máme? Bezpečnost tu zkrátka hraje prim a novinky se týkají hlavně právě bezpečnosti.

Největší novinkou je systém sledování řidiče, který plní jednak bezpečnostní, zadruhé komfortní funkci. Malá červená dioda v kšiltu nad středovým displejem je jakési pomyslné oko, které nad vámi bdí, jestli nejevíte známky únavy, neupadli jste do mikrospánku nebo jestli věnujete dostatečnou pozornost řízení.

Auto vás dokonce upozorní, když na chvilku spustíte oči ze silnice a hrabete se třeba v mobilu nebo infotainmentu. To je zlozvyk, kterému se občas nelze vyhnout, zvlášť, když vám s řízením asistuje skvělý systém EyeSight. Druhým dechem ovšem musím dodat, že je podivné být pod neustálým dozorem digitálního mravokárce. Nemám rád, když mě někdo vychovává, natož aby to dělalo auto.

Komfortní stránka věci je ovšem ku prospěchu. Systém např. dokáže automaticky nastavit pozici sedadla podle obličeje, stejně tak nastaví zpětná zrcátka (tady si říkám, že by se hodilo elektricky nastavitelné vnitřní zrcátko), klimatizaci či topení nebo nastaví multifunkční displej podle požadavků jednoho z pěti uložených profilů.

Další novinkou je edice Sport, která přináší drobné kosmetické úpravy. Poznáte ji podle oranžových pruhů v oplastování karoserie, dalších oranžových detailů v exteriéru i interiéru a zvláštního čalounění dveří a sedadel. Toť vše, změny sice auto oživují vizuálně, nemohu se ovšem zbavit dojmu, že by se menší sportovní vzpruha hodila i pod kapotou.

Atmosférický dvoulitrový boxer je možná v této době hezkou vzpomínkou na staré dobré časy, kdy svět ještě nebyl bláznivý a víc jste prostě nepotřebovali, bohužel velkému SUV příliš nedostačuje. A to ani s pomocí hybridního ústrojí, které ke 150 koním a 194 Nm přidává dalších 17 elektrických koní a 66 Newtonmetrů. Zrychlení na stovku za 11,8 sekundy je výmluvné.

Svůj podíl viny na poněkud vlažné dynamice částečně nese i bezstupňová převodovka Lineartronic, která sice postupnými inovacemi funguje příjemně a řadí umělé převody, čímž umně navozuje pocit z běžného planetového automatu, ale jistou gumovost v reakcích pohonného ústrojí stále cítíte.

Foresteru ze všeho nejvíc proto vyhovuje rozvážné tempo, při kterém nikam nepospícháte. Na dálnici prostě nastavíte tempomat na legální hodnotu a na okreskách oželíte předjíždění. Potom se vám motor odmění i slušnou spotřebou, kterou jsem v kombinovaném režimu udržel na 8,8 l/100 km – město, výpadovky, okresky i dálnice.

Nutnost plynule udržovat nesnadno vypracovanou rychlost dává blýsknout podvozku, který je, podle tradic značky Subaru, naprosto výtečný. Nízké těžiště plochého motoru potlačuje přirozené náklony vysoké karoserie a skvěle odladěný podvozek s tuhým a jistým nastavením, přitom stále velmi komfortním, dokáže odolávat přetížení i ošklivým nerovnostem.

„Lesník“ zkrátka jezdí skvěle a provětráte s ním i kdejakého vejtahu se silnějším kombíkem. Vedle silnice se ovšem neztratí ani mimo zpevněné cesty, jak napovídá jeho název. Symetrický pohon všech kol a dva nové terénní režimy systému X-Mode zajistí, že zdoláte i zmáčenou polňačku, aniž byste museli volat záchranu. Je to totiž Forester, který jezdí zachraňovat ostatní.

Subaru Forester je parádní rodinné SUV, které hraje především na bezpečnost. Svým dílem k systému EyeSight přispívají i takové maličkosti, jako velmi vzdušný a krásně prosvětlený interiér, dokonalý výhled všemi směry nebo velká zrcátka. Maminky jej budou už jenom proto milovat a tatínkové si zase užijí skvělý podvozek. Jenom škoda, že motor postrádá trochu víc šťávy…

4.10.2021 9:48| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist