Test SsangYong Korando pohledem ženy: Tak trochu jiné déjà vu

Můj život se s jihokorejskou automobilkou spojil přibližně před jednou dekádou. Jak? No přeci Korandem.
img_5174-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.2

Představte si, že je vám čerstvých 21 let a chcete pro sebe fakt zajímavé auto, co bude bezpečné ve smyslu velikosti (protože bezpečí mělo dřív trochu jiný význam).

A dostane se vám do ruky SsangYong Korando – později mnou přezdívané „Kačenka“. Jste nadšení. Sedíte extrémně vysoko, houpete se ze strany na stranu jak na lodi a je vám nějak zvláštně dobře.

Navíc Korando mělo v té době divno-krabicoidní tvar, takže si ho všímali vždycky všichni. Fakt, že to jezdilo prapodivně, protože se automobilka dřív zabývala výrobnou náklaďáků a autobusů, jsem tomu odpustila. Byla jsem mladá a měla výjimečné auto.

A hle. O dvanáct let později jsme tu zase. Já a moje „Kačenka“. Dva draci (pozn. překlad značky SsangYong) se shledali. Sice úplně v jiném, moderním kabátě, ale to by bylo, aby slza neukápla.

Rozhodně hezčí než v minulosti

Vizuálně Korando dostalo nový a moderní háv. Řádné SUVečko, které jsme na test dostali v černé příplatkové barvě, se pyšní chromovým pruhem, který prochází celou přídí auta až ke světlům – ta jsou samozřejmě LEDková, stejně jako mlhovky (hele, co bych za to před těmi x lety dala).

Pod ním má své místo černá maska s chromovými detaily, jejichž tvar je protažen až právě ke zmiňovaným mlhovkám. Vzadu se opakují prvku z přední části – chromovaná lišta přetínající vůz je doplněná zadním spoilerem se zabudovaným brzdovým světlem.

No a celé je to zakončeno mými oblíbenými hagusy. Vizuálně je to fakt pěkné auto, které se svými předchůdci vůbec nemůže srovnávat.

Za málo peněz hodně muziky

Uvnitř je to jiná pohádka. Najdete tu prémiové materiály v podobě kůže a chromu a leštěného černého plastu. HDéčkovou LCD obrazovku přístrojovky doplňuje 8palcový displej multimédií. Nic převratného, ale taky nic obyčejného.

Všechno můžete ovládat mými milovanými tlačítky – jak automatickou klimatizaci, tak vyhřívání sedaček. Na volantu taky nic dotykového – jen fyzická tlačítka. Mimochodem, i když mám malé ruce, volant se mi i do nich zdál trošku úzký. To i moje „Kačenka“ měla tlustší.

Jelikož jsem auto dostala s automatickou převodovkou, čekala jsem, že bude mít vizuálně nenápadněji řešený volič převodovky, ale nakonec na mě vykoukla klasická velká páka, se kterou bylo řazení tak nějak nostalgické.

Místa je v Korandu dost pro celou posádku, ale zavazadlový prostor, protože je to poměrně velké auto, by si to zasloužilo poněkud rozměrnější.

V klidu do cíle

Asistenční systémy jako hlídání v pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek má vozidlo také, občas ale tak prazvláštně fungují, a to nemluvím o faktu, že český jazyk v autě taky funguje jako vaše první návštěva v Turecku.

Tenhle 1,5litrový cvalík se řadí do kategorie přepravních aut z bodu A do bodu B bez jakýchkoliv zbytečných blbin. Není stavěný na dravou jízdu, ale na pohodlnou delší štreku – 18palcová kola dobře pohlcují menší nerovnosti, u větších výmolů už tu ránu cítíte.Hlučnost ale ne.

I díky příjemně naladěnému podvozku můžete říznout zatáčku, jak chcete, Korando vás podrží. Jízda je fakt klidná, a to je něco, co potřebujete cítit, po celém dni v práci. Jen ta spotřeba by mohla být přívětivější (cca 7,8 l/100 km).

Ano, mně se Korando líbilo, a to z několika důvodů. Ve své třídě je extrémně levné, začíná na cca 539 900 Kč (záleží na motorizaci). Má až nečekaně skvělé výsledky v crashtestech – 5 hvězdiček! A prostě je na něm vidět ten vývoj.

Takže ti díky Korando, že jsem se spolu mohli opět shledat na českých silnicích. Byla to pro mě velmi emotivní zkušenost.

17.10.2022 9:04| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist