Test Škoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI pohledem ženy: Když duše přeroste tělo

Čtvrtá generace Fabie dostala do vínku lifestylový design se sportovním nádechem.
20230125_pokus-1100x618.jpg Zdroj: Sabina Sarkisovová

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.2

Škoda Fabia – nejpopulárnější automobil u nás aka Češi prostě nezapřou svou náturu. Varianta Monte Carlo svým vzezřením a nastavením odkazuje na úspěchy domácí automobilky na poli rallye závodů, nečekaně hlavně na těch v legendárním Monte Carlu. Co je na ní tedy jinak?

Dravý vzhled

Doba postoupila a nové generaci zákazníků – řidičů evidentně stačí, když auto sportovně vypadá a je „rychlé“ hlavně na pohled, bez ohledu na to, co má pod kapotou. Modulární platforma MQB-AO koncernu Volkswagen tak dodává Monte Carlu mnohem dynamičtější proporce a zároveň působí vzhledově na emoce, a to i díky své červené příplatkové karoserii (4 700 Kč), která je opravdu svítivá. To vše jde ruku v ruce s černými prvky, které z auta přímo vystupují. Rámeček masky chladiče, spoiler předního nárazníku, boční prahy, zpětná  zrcátka, difuzor zadního nárazníku a v neposlední řadě i nápisy Škoda a Fabia na víku kufru – to vše v kontrastu s onou ohnivou barvou. Fabia tak rozhodně nepůsobí fádně a všude, kam přijedete, vám ji budou obdivovat. Nevadí, že RS prostě nefrčí, vizuálně je to prostě mnohem větší zábava.

Krása nejvrcholovější Fabie je i v detailech. Na předních blatnících tak najdete plaketu s nápisem Monte Carlo, která je doplněna o praporek cílové šachovnice. Naše testovaná verze obula i příplatková Procyon 17″ černá leštěná kola s aero kryty. Nechybí ani Bi-LED přední světlomety, které splňují funkci osvitu velmi obstojně.

Uvnitř je cítit rallye nádech

Uvnitř je auto stejné jako zvenku. Na pohled velmi stylové a sportovní. Prim hrají černá sportovní sedadla s červeným pruhem a nastavitelnou výškou, tříramenný sportovní volant a „karbonová“ přístrojovka. Černě laděnému interiéru neskonale sluší ona červená linka, která prostupuje celou přední částí a dostává se i k obtékání středového tunelu, stejně jako k madlům na dveřích. Ostatně onen pocit při usednutí je velmi specifický – celé to sezení, vaše ruce na volantu a 10,25palcový virtuální kokpit, který si lze nastavit do několika „náhledů“, vybízí k živočišné jízdě plné zábavy. Dlouho jsem neměla z vnitřku auta takový dojem, jako kdybych s ním sama dokázala zajet rallye trať.

Fakt, že jsou ve Škodovce detailisti, dokazují i zdobené nápisy Fabia, které najdete jak na kapličce hlavního displeje, tak na nástupních lištách. Součástí standardní výbavy je i ambientní LED osvětlení, které osvětluje dekorační lištu na přístrojové desce červenou barvou.

Pohodlí a prostor mají jak cestující v předních řadách, nevyjímaje ty zadní. Dokonce 380litrová velikost zavazadelníku mile překvapila.

Jinak v rámci základní výbavy i zde najdete takovou tu škodováckou „legraci“ v podobě deštníku ve dveřích.

Pokud se chcete na cestách ale cítit bezpečně, je potřeba si lehce připlatit. A to především za paket Travel Assist (36 500 Kč), který v sobě ukrývá adaptivní tempomat s vedením v jízdním pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek apod.

Čím vyšší, tím lepší

Fabii Monte Carlo můžete mít se 3 motory. Základem je litrový atmosférický tříválec buď s 70 nebo s 81 kW. První uvedené je spřáhnuto s pětikvaltem, druhé s šestikvaltem. Námi testovaná varianta byla vrcholová, a to čtyřválec 1.5 TSI, spojený se 7stupňovým automatem a s výkonem 81 kW – 110 koňmi.

A věřte, že vrcholová verze vážně jezdí dobře. Má naprosto jinak naladěný podvozek než její tříválcový bratři. Je tišší, což zásadně poznáte hlavně při jízdě na dálnici. Zároveň je komfortnější a je schopen odfiltrovat větší množství nerovností. Stejně tak je poddanější a dravější při ostřejších výjezdech v zatáčkách.

Dynamika motoru je příjemná, a pokud potřebujete zrychlit, nebojí se podřadit a vytočit se do vysokých otáček.  Stejně tak jeho práce s DSG převodovkou je lépe sladěná a čistší než v těch nižších verzích.

Jasně, tohle není auto, se kterým byste chtěli jezdit kliďánko. Pokud se tak ale rozhodnete, odmění se vám velmi nízkou spotřebou, a to díky tomu, že při nízké zátěži jede jen na dva válce. Ale když se přikloníte k dynamičtějšímu jízdnímu projevu v kombinaci s onou kochací jízdou, vyjde vám spotřeba něco kolem 6,2l, což není vůbec zlé.

Jezděte s ní, jak chcete. Je jen vaše!

Fabia díky této specifikaci dospěla a zaslouží si vaší pozornost. Ať už s ní budete trávit svůj čas na dlouhých zahraničních cestách nebo blbnout na českých okreskách, myslím si, že budete spokojeni. Jen na ni zbytečně pořád netlačte, zaslouží si přístup rozvážného dravce.


Konfigurace testovaného vozu stále 544 900 Kč plus doplňky a služby v hodnotě 118 300 Kč. Celkově tedy testovaný vůz vyšel na 663 200 Kč.

22.2.2023 10:05| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist