autoweb.cz > Seat > Seat Arona > Test SEAT Arona FR 1.0 TSI, crossoveru určeného pro radost
Test SEAT Arona FR 1.0 TSI, crossoveru určeného pro radost
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.4
Ve španělské automobilce se rozhodli, že pro novou Aronu nepoužijí základní výbavu Reference a rovnou startují na balíčku „Style“. My jsme do testu dostali do ruky Aronu s vybavením FR, která při pohledu zepředu nabízí robustnější nárazník a změněný design přední masky.
Trojúhelníkové Full LED přední světlomety jsou už dnes typickým reprezentantem SEATu, a tak ani tady nemohou chybět. Pod nimi se „tyčí“ kulaté mlhovky – za mě je to takový lehký pozůstatek doby minulé a moc se mi to nezamlouvá. Přepracované zadní nárazníky s integrovanými koncovkami výfuku doplňují světlomety Eco LED. Nová 18″ kola z lehkých slitin pak dávají na odiv ojedinělou tvář tohoto crossoveru.
Co ocení především dámská část populace, je volba barevných kombinací – můžete si zvolit jinou barvu spodní části karoserie a nakombinovat ji se zajímavou barvou střechy a sloupků – jak se vám zlíbí. Aronu lze tak nakonfigurovat opravdu jedinečně.
Při usednutí do sportovní veluro-kožené sedačky na vás „vybafne“ nový multifunkční volant potažený kůží Nappa a předělaný interiér. Nově tak je k dispozici 9,2″ dotyková obrazovka s navigačním systémem, která je dokonce natočená směrem k řidiči, aby se dala pohodlněji ovládat a nabídla i bezpečnější řízení bez zmatečného šmátrání. Nový je pak i digitální kokpit, kde vám větší obrazovka nabídne lepší viditelnost.
Co je opravdu do očí bijící, jsou nové výfuky klimatizace, které doznaly změnu tvaru, a to dokulata, a ještě jako bonus jsou osvětlené ledkami. Potěší ale bezdrátové nabíjení telefonu v prostředku pod ovládáním klimatizace a stejně tak dva USB-C konektory.
Nová Arona nabízí nespočet nových asistentů (samozřejmě jsou k dispozici ve vyšších výbavách) – asistenta vedení v pruhu, adaptivní tempomat či systém detekce únavy řidiče. Nejvíc se auto hodí opravdu do městského prostředí – při jízdě v městských uličkách působilo svižně a šlo hezky za zařazenou rychlostí.
I přes tvrdší podvozek bylo schopné rychle reagovat na pokyny řidiče a pěkně drželo i v ostřejších zatáčkách. Nepěkným ale hodnotím ten zvuk vnášející se od podvozku a nerovností do kabiny řidiče. Při kombinované spotřebě kolem 6 litrů ale dokážete tomuhle prckovi hodně věcí odpustit.
Nová Arona se hodí na víkendové ježdění na chalupu nebo na pojížďky městem, splní, co od ní očekáváte, ale nesmíte očekávat mnoho. Buďte na ni hodní a ona se vám odvděčí přívětivým chováním a malou spotřebou.