Test Range Rover D350 Autobiography LWB pohledem ženy: Král, který nebude dlouho sesazen

Už na jaře tohoto roku jsem měla možnost se s novým Range Roverem seznámit a projet ho na krásných silničkách v rakouských Alpách, proto je pro mě opětovné setkání více než radostné.
img_7148-1100x618.jpgCelá galerie 36 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.4

Do ruky tedy dostávám prodlouženou sedmimístnou verzi s dieselovým motorem s výbavou Autobiography. Zopakujme si, co už víme. Range Rover páté generace se vážně z designového hlediska pochlapil a okamžitě vám padne do oka.

Hlavně díky třem charakteristickým prvkům – klesající linií střechy, výrazným bočním liniím a v neposlední řadě stoupajícím liniím prahů. No a pak tu máme vizuální majstrštyky, které mě ani po pár měsících nepřestávají bavit.

Když designéři myslí hlavou i srdcem

První z nich je zadní část auta a zapuštěná světla. Kde jsou světlomety, říkáte si na první pohled, když k autu přistupujete. No, jsou tam. Jen jsou tak umně zaimplementovaná do vyhlazené zádě, že prostě nejsou vidět a musíte je rozsvítit, abyste se opravdu přesvědčili, že zde jsou.

Pak tu máme zapuštěné kliky dveří – ty se vysunují při vašem příchodu k autu, zasunují při jízdě nebo při odchodu a zamknutí auta. Tahle zajímavá featura dělá tenhle vůz o poznání víc sexy, protože dává vyniknout jeho čistým liniím.

Čtěte také: Nový Range Rover pohledem ženy: Úchvatný koráb, který nebudete chtít nikdy opustit

A v neposlední řadě kouzelný pohled ze strany – tajemství se skrývá v prostoru zaoblené hrany dveří těsně pod bočními okny – zmiňovaná hrana totiž navazuje přímo na sklo díky speciálně navrženému skrytému těsnění oken.

Ještě bych neměla zapomenout na digitální LED světlomety s charakteristickými světly pro denní svícení a projekcí obrazu, které si dokážou přisvěcovat do zatáčky, ale také zvládnou vykrýt nespočet objektů, takže nebudete svícením nikoho a nic otravovat.

Velikost a pohodlí

Dech beroucí jsou i rozměry vozu. Berte v potaz fakt, že měřím 163 cm, takže pro mě je jakékoliv větší auto obrem, tady to platí ale dvojnásob. Výška je 1,87 metru, na délku pak naměříte celých 5,25 metru a v rozvoru najdete 3 197 mm. Co si budeme, je to cvalík.

Uvnitř vás pak nadchne dostatek prostoru a neskonalé pohodlí. Sám Land Rover uvádí, že do nového Range nedal sedadla, ale křesla, a to já musím jen potvrdit. Tohle královské posezení je čalouněné semianilinovou kůží a nastavitelné v 24 (!) směrech. Samozřejmostí je jejich vyhřívání, a to ve všech třech řadách.

Luxusní jsou i zde použité materiály – ovladače jsou v chromové úpravě, pak zde najdete dvoubarevné čalounění stropu kůží a následuje obložení v provedení Natural Brown Walnut s intarzií.

Vzhledem k velikosti auta je i uvnitř hafo úložného prostoru, a hlavně hodně prostoru pro pohodlí všech cestujících, včetně řidiče. U toho hraje prim větší volant s přístrojovkou s úhlopříčkou 13,7″, na které si můžete vybrat řadu rozvržení včetně zobrazení 3D navigace přes celou obrazovku či jízdních informací.

Středovému prostoru vévodí elegantní zakřivená obrazovka s úhlopříčkou 13,1″ s funkcí haptické odezvy, kdy máte opravdu pocit „mačkání“. Navíc Systém Pivi Pro fakt dobře funguje a vizuálně vypadá elegantně.

Fakt, že k tomu všemu máte ještě paket Online Pack s datovým tarifem a asistentem Amazon Alexa, je více než obstojný. Pod displejem je umístěno ovládání klimatizace včetně ovladače automatické převodovky, startovacího tlačítka a otočného ovladače jízdních režimů.

Dynamika při dlouhých cestách

A co motor a jízda? Vznětový přeplňovaný šestiválec Ingenium 3,0 l MHEV se dvěma turbodmychadly s výkonem 350 k (odtud označení D350) s automatickou převodovkou a pohonem všech kol fakt umí divy. Na to, jak je to celé těžké, vždyť ty kráso, to auto váží přes dva a půl tuny, je až neuvěřitelně dynamické a hlavně pohodlné, a to i napříč tomu, že mělo obuta 23palcová kola!

Ostatně komfort je synonymem pro tenhle Range, protože se o pohodlí stará elektronicky řízené vzduchové odpružení se systémem Dynamic Response, a hraje si do noty i s právě zmíněnými disky. Je potřeba si uvědomit, že je jen málo aut na tak velkých kolech, co dokážou být pohodlná – Rover je jedním z nich.

Ruku v ruce s komfortem jde stabilita auta, která i při průjezdu ostřejšími zatáčkami zdá se býti překvapivě dobrá, a to hlavně díky aktivním stabilizátorům. Jasně, auto není primárně koncipováno na sportovní jízdu, protože zde hodně zasahuje stabilizace, ale při režimu Dynamic auto ožije a výrazně ztuhne.

Jinak je Range Rover nové generace primárně určen na táhlou pohodlnou jízdu, a tomu byste měli přizpůsobit i soužití s volantem, který je do zatáček třeba jen jemně a plynule „vytahovat“ a ne to jen prudce řezat.

Všechna ta dokonalost a síla motoru je uvnitř kabiny vybalancována tichem, a to díky aktivnímu odhlučnění interiéru, takže při vyšších rychlostech slyšíte jen svist kolem vnějších zrcátek.

Děkujeme, zůstaňte

Navíc má nádrž na 80 litrů, která při lehčí noze těch 1 000 km prostě dá – u mě byla spotřeba po cca 550 km cca 9 litrů (ale to jsme to na dálnici nešetřila).

Co si budeme, tohle je auto na pokrývání dlouhých vzdáleností s pocitem vysoké kvality a potřebou prezentace okázalosti. Za takového rodinného příslušníka bych se vůbec nezlobila.

9.12.2022 9:39| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist