Test Peugeotu 508 Hybrid, vymazlené kočky s chutí divočit i mazlit se

Peugeot 508 nejen parádně vypadá, ale s plug-in hybridní technikou i skvěle jezdí, a navíc za málo.
img_8913-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Peugeot

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Když na vás vyběhne reklama na Peugeot, kde se malého chlapečka ptají na otázku: „Jak bude vypadat auto budoucnosti?“ a on odvětí, že bude mít světla, která vypadají jako lví zuby, tak neočekáváte nic světoborného.

Pokud ale poté usednete do nového modelu 508, rázem se stáváte mozkem lva, který si hlídá a střeží své teritorium a má chuť zabodnout své tesáky do všeho kolem. Bodejť by také ne, když je to takový predátor!

Peugeot začíná čím dál tím víc do svých vozů propisovat filozofii divokých lvů a jejich toulek za lovem a zároveň se staví do pozice tvůrců nadčasových automobilů, při jejichž řízení zažíváte nepopsatelné pocity. U nového modelu 508 se jim to daří asi nejlépe. Tohle je totiž jedno z aut, které jsem si zamilovala vmžiku.

Na první pohled vás zaujme nízká kompaktní karoserie, jíž dominuje dynamická příď s mřížkou masky, která má chromovanou lištu a fazety ve tvaru šachovnice. Do celého předku se pak zabodávají zmíněné Full LED světlomety.

Pokud svou rukou pojedete po linii auta, všimnete si, že nová 508 nabídne absenci rámů dveří, takže cítíte tu čistotu linií vlastně na první dotek. No a protože my dámy dáváme taky důraz na zadní partie, tak zde vaše oko potěší světelný podpis, který je tvořený trojrozměrnými adaptivními světly Full LED s kresbou tří drápů. Jak jsem říkala, vlastnosti kočkovité šelmy jsou propsány do nejmenších detailů.

V interiéru se nám objevuje ten známý koncept i-Cockpitu. U některých modelů mi nebyl sympatický, protože jsem neviděla na spodní část displeje přístrojovky přes „hranatý“ volant, ale tady jsem si našla ideální polohu mého sezení a volantu tak, abych mohla mít v zorném poli vše, co potřebuji a vlastně musím uznat, že mi to nějak nevadilo.

Pokud sedíte ve vymazlených sedačkách, které kombinují kůži a textil prémiové kvality – to taky dělá svoje. Jinak se mi osobně zamlouvá seskládání střední části. Systém infotainmentu, který pomocí funkce Mirror Screen dokáže zobrazit do detailu aplikace vašeho telefonu, je doplněn tzv. klávesami piana, na kterých si zvolíte to, co potřebujete zrovna nastavit.

Pod nimi je pak v jedné linii hezky uložená řadicí páka, tlačítko startování, volič jízdních stylů a ruční brzda. Vše po ruce, vše v jedné řadě. To se mi fakt líbilo. A jako správné „hrabivce“ mi vyhovovalo i množství úložného prostoru, protože žena musí mít vždy velké množství svého „harampádí“ po ruce.

Jízda s touhle kočkou byla jedna velká zábava. Bylo to první plug-in hybridní auto, u kterého jsem si v praxi vyzkoušela tzv. život mezi nabíječkami. První nabíjení proběhlo u nabíjecí stanice u Metropole Zličín a musím říct, že to samo o sobě byl zážitek.

Systém na stanici vás poměrně dobře navede, co a jak máte udělat, a co mě překvapilo, když jsem automobil poté se zastrčeným nabíjecím kabelem zamkla, nemohla jsem kabel vytáhnout – hezké řešení pro ty, co se bojí o samotnou krádež kabelu (třeba já).

Automobil jsem zde nechala cca hodinu a půl a nabil se tak do ¾. Následující den jsem tedy jezdila pouze na elektřinu, a i když je automobilkou udávaný dojezd výrazně vyšší, já se dostala na maximálních 34 kilometrů. Jízda byla velmi příjemná – tichá, svižná a jako na obláčku.

Druhé nabíjení proběhlo u Kauflandu na Praze 5 – Stodůlky, kde máte prvních 30 minut nabíjení zadarmo. Zde jsem se už dostala do plného nabití a auto jsem poté využívala na hybridní režim, díky němuž se mi spotřeba poté pohybovala něco kolem 4,7 litrů. Což je fakt paráda. Obecně platí, že pokud si pořídíte plug-in hybridní auto, je potřeba ho dobíjet, protože se vám pak odvděčí velmi úspornou jízdou.

Jízda s 508 byla plynulá, výkonná… a hlavně zábavná. I když při plném sešlápnutí pedálu nedokázala rychle vzít „kramle“, dohnala to hladkostí při zrychlení. Stejně tak odezva řízení je v tomto modelu vyladěná, a tak víte, že auto na silnici bude dělat s přehledem to, co vy chcete a ještě se u toho budete cítit komfortně, protože podvozek je ideálně vybalancovaný.

Pětsetosma je něco, co bych si domů pořídila ihned, a to mi je 32 a jsem žena. Peugeot dává jasně najevo svůj posun k dravosti, a tak k mladší generaci. Kéž by mu to vydrželo.

8.6.2021 9:41| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist