Test Peugeotu 3008 Hybrid4, pohodáře s agresivním vzhledem

Stará dobrá klasika v redesignovaném vzhledu. Nové logo se sice na oblíbené SUV ještě nepropsalo, ale vyceněné zuby lva (někdo říká, že jsou to drápy, ale tak co) v podobě předních světel ano. A kromě lvího designu za to umí i pořádně vzít, a to ještě v eko kvalitě.
img_8486-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 9

Nevěříte? Měli byste. Třitisíceosmička je hbitá, rychlá a jak se dneska říká „eco, bio, raw“, což zajišťuje plug-in hybridní systém. Aby byly zaručeny zmiňované funkce, je samozřejmě potřeba automobil dobíjet ideálně přes noc (potřebuje zhruba 8 hodin).

Exteriér je něco, co zajímá každou ženu. Prostě chcete, aby se za vámi lidi otáčeli, když pojede v nějakém pěkném autě. A už dávno neplatí, že pro design musíme do německy mluvící země. „3008“ se může nově pyšnit full – LED světlomety (za příplatek) na přední masce, které jsou doplněny zajímavými „šrámy“, asi jizvy z lítého boje mezi automobilkami. No a ta červená varianta testované verze taky tedy stojí za hřích. Všechno doplňují i zajímavě laděné zadní světlomety.

Spokojenosti nabudete i v interiéru. Stačí si sednout do nových masážních sedaček a vaše „spa čakry“ budou chrochtat blahem. Ostatně v nastavení si můžete vybrat i jak chcete být masírováni. Nás asi nejvíce zaujala varianta tzv. cat paws, tedy kočičích tlapek – ona se ta kočkovitá šelma totiž nezapře nikde, a Peugeot to ví.

Středová část je standardně poskládá a „řadička“ v automatu se pěkně drží a příjemně se s ní pracuje. Vedle ní je samozřejmě k dispozici tlačítko parkovací brzdy a button pro výběr jízdních režimů. Vše zasazené do lesklého plastu, který na mě působí vždy lepším a luxusnějším dojmem.

Displej infotainmentu doplňují, pro mě docela divoká, tlačítka všech předvoleb nabídky. Když nad tím ale tak přemýšlím, možná to dává smysl i z designového hlediska. Aka, když chcete hudbu, mačkáte tlačítko s notičkou, když mapu, tlačítko s šipkou atd. Jste rychle tam, kde potřebujete a můžete mezi funkcemi promptně přepínat. To, že tlačítka vypadají jak mezizoubky mezi tesáky možná už je jen výmyslem mé fantazie.

A přístrojovka? Příjemně vykreslený displej… jenže to ho musíte vidět. Bohužel tohle je pro tenhle Peugeot trošku vada na kráse. Malý volant, který se velmi zvláštně drží a není přes něj vidět na budík, protože je nízko posazený, což by mi jako malému skřítkovi mělo nahrávat, ale bohužel…

Negativní pocit přebila ale jízda, kde se naplno projevila 300koňová síla. Podvozek všechno nádherně udržel a neměla jsem problém v tomhle ohledu autu plně důvěřovat, takže jízda byla plynulá, příjemná, pohodlná a když bylo potřeba někam „dravě“ skočit, nebyl sebemenší problém. Jen je potřeba mít na paměti fakt, že pokud chcete šetřit vaši peněženku, je potřeba auto neustále dobíjet. Pak je možné se dostat na rozumnou spotřebou.

Tahle kočka je určená hlavně těm, kteří mají rádi pohodlí, občas za to trochu vemou, zároveň podpoří životní prostředí a mají naditou peněženku. Na Peugeot je to trošku dražší legrace, ale proti gustu žádný dišputát. Aspoň víte, že budete v tomhle mazlíkovi vždy v bezpečí a kilometry vám pod zadkem budou utíkat jako nic.

11.5.2021 10:09| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist