Test Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180: Praktická stylovka

Peugeot 508 SW aspiruje na titul nejstylovějšího kombíku současnosti. Atraktivní vzhled a bezrámové dveře ovšem nejsou jeho jedinými zbraněmi proti nudné automobilové konfekci.
img_4866-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

Říká se, že krása je v očích každého pozorovatele. Hodnotit, jestli je nějaké auto hezké nebo ošklivé, je proto ošemetná záležitost, jelikož to, co se líbí mně, se nutně nemusí líbit vám. Troufám si ovšem tvrdit, že nový Peugeot 508 SW se nejenže povedl, ale zároveň je to jeden z nejpohlednějších a nejstylovějších kombíků současnosti.

Pěkně ostře řezané linie, svažující se střecha, agresivní pohled, rozkročený postoj, to všechno spolu pěkně ladí. Navíc se Peugeot 508 pyšní jednou dnes již velmi unikátním stylistickým prvkem, který se dnes už často nevidí ani u sportovních aut, natož u obyčejného kombíku – bezrámovými dveřmi. Jestli mně paměť dobře slouží, ty mělo naposled Subaru Outback třetí generace.

Peugeot 508 zkrátka hraje především na stylovou notu a musím uznat, že se mu to daří perfektně, a to nejen zvenčí, ale také uvnitř. Architektura kabiny s názvem i-Cockpit ve své druhé generaci nabrala ostřejší rysy – volant je hranatější a grafika budíků i multimédií s větším rozlišením má krásnější grafiku i působivější animace. Vypadá to velmi futuristicky a navíc i celkem kvalitně.

Designové výstřelky si ovšem vybraly menší daň v podobě nepříliš přívětivé ergonomie. Tlustý volant padne do ruky jenom někomu, široký středový tunel ubírá cenné místo na kolena a dotykový infotainment vyžaduje trpělivost, přestože fyzická tlačítka v podobě klávesnice konečně velmi usnadňují procházení nabídkou. Mohlo by to ovšem být o trochu lepší.

Delší ladění by si zasloužily i některé asistenční systémy. Adaptivní tempomat už konečně funguje dobře, držení v pruzích vás ale dokáže místy vylekat. Při dálničních rychlostech je totiž v táhlých obloucích schopné vydat do řízení zbrklý impulz a cuknout volantem tak, jak by to žádný řidič s pudem sebezáchovy rozhodně neudělal.

Když potom přesednete do Mercedesu třídy S, najednou pochopíte ten rozdíl, jak je všechno dokonale odladěné. Asistenti, místo aby řidiče otravovali, nenásilně řidiči pomáhají a vedou jej. Srovnávat vlajkovou loď mainstreamové značky za milion s etalonem luxusních limuzín za několikanásobek není férové, jenom tím chci poukázat na to, že žádné řešení je lepší než levné řešení.

To ovšem neplatí o jízdním komfortu. Odpružení pohlcuje nerovnosti s grácií hodné francouzské automobilky, zároveň se Peugeot 508 velmi příjemně vodí zatáčkami. Řízení je akorát vyvážené a přesně reaguje na pokyny volantem. Podvozek si nechá líbit hodně, a když to přeženete, přejde plynule a čitelně do nezákeřné nedotáčivosti. Takhle hezky jezdívaly fordy, teď přebírají žezlo peugeoty.

Velmi povedenému podvozku sekunduje i příjemná kombinace motoru a převodovky. Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 177 koní a točivém momentu rovných 400 Nm má dostatek elánu pro všechny myslitelné situace a osmistupňový měničový automat zase řadí jemně a logicky. Potěší i spotřeba, ježdění po Praze v kombinaci se svižnějším dálničním výletem na Moravu vyšlo na 6,7 l/100 km.

Pod hezkým kabátem se neskrývá jenom futuristické pracoviště řidiče a povedené pohonné ústrojí, tohle je velký kombík od Peugeotu, takže počítat můžete i s téměř bezedným zavazadlovým prostorem. Přístup dovnitř usnadňuje i otevírání víka kufru pomocí kopnutí nohou pod zadním nárazníkem.

Peugeot 508 SW se přes drobné chybičky, zejména co se ergonomie týče, povedl na výbornou. Jestli se smrtelně nudíte pohledem na automobilovou konfekci střední třídy, tohle je ideální medicína. Vypadá úchvatně, bezrámové dveře mají styl, interiér působí jako ze Star Treku, jízdní komfort nemá slabiny a navíc se příjemně ovládá. Já mám celkem jasno.

23.9.2019 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist