autoweb.cz > Opel > Opel Mokka > Test Opelu Mokka 1.2 Turbo: Síla černé kávy podpořená futuristickým vzhledem
Test Opelu Mokka 1.2 Turbo: Síla černé kávy podpořená futuristickým vzhledem
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 7
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Druhá generace tohoto veleúspěšného vozu si nese nový netradiční vzhled. Na první pohled se tak může zdát, že kolem vás projíždí koncept nějakého vozu z jiného vesmíru, a přitom se jen designéři konečně dali do kupy a postavili něco, co přiláká pozornost všech kolemjdoucích.
„Opel Vizor“. Hlavní poznávací znamení nové „kávy“. Designéři se při navrhování přední masky podívali do motocyklového světa a nechali se inspirovat vzhledem integrální motocyklové přilby a jejího krytého hledí, které je na milimetr přesně zasazené právě do dané přilby.
A tak vznikla čelní maska, která v jedné linii propojuje světla, gril chladiče společně s ve středu posazeným logem. Nádhera, na kterou si budeme moci přivyknout, protože Opel tento styl začne implementovat do všech svých aut.
Adaptivní přední světlomety IntelliLux LED Matrix pak kromě výjimečného vzhledu zajišťují i skvělou viditelnost. Umožňují tak pohodlnou jízdu a dobrý rozhled i díky dálkovým světlometům, které neoslňují ostatní řidiče.
Tenhle SUVík s krátkými převisy karoserie se hodí spíše na pojížďky do městského prostředí, kam perfektně zapadá jak rozměrově, tak designově. Kdyby vás totiž nudila jedna barva, můžete si vůz nadefinovat, aby odpovídala vaší osobnosti.
Opel nabízí individiualizace ve formě výběru barvy střechy i kapoty. A nebojte, atraktivní vzhled vám zajistí také originální ráfky z lehké slitiny, u kterých si taktéž můžete zvolit barevnost. Pro holky jak dělaný 😀
Co mě trošku zvenku trápilo bylo otvírání kufru. Jako děcka, když jste tak perfektně navrhli ten předek auta, jak jste mohli to otvírání umístit do nárazníku? Černý puntík…
A jak to vypadá uvnitř? Parádně pro skřítky jako jsem já a pro všechny ženy na světě. My míváme totiž takový nešvar. Sedačku u aut si nastavujeme tak, abychom viděly na přední kapotu – rozumějte, že si ji dáváme nahoru jak je to jen možné.
Máme pak pocit větší bezpečnosti a zároveň i ovladatelnosti vozu, protože si prostě myslíme, že když vidíme co největší část předku auta, tak rozumíme jeho délce a naprosto ho ovládáme. Mokka tohle vyřešila za nás a nakombinovala robustní přístrojovku s nízko posazenými sedačkami a viditelnou kapotou. Tohle se u dnešních aut už jen tak nevidí.
Opel se při zpracování interiéru držel nové strategie tzv. vizuálního detoxu, tedy snahy vnitřek automobilu co nejvíce zjednodušit. Což se mu povedlo na výbornou. Vnitřku vévodí pohodlný volant sportovního charakteru a klimatizace je ovládána klasickými knoflíky.
Čistotě linií vévodí dvě opticky propojené obrazovky kombinující desetipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu s digitálním přístrojovým štítem. Samozřejmě tu máme též propojitelnost s mobilním telefon, možnost jeho bezdrátové nabíjení, pár USB portů a prostě všechno, co je potřeba nejen pro moderní ženu.
Nová Mokka si na silnice nese o 120 kg méně než v předchozí generaci, takže jízda s ní je o dost lehčí, pohodlnější a takovým nějakým způsobem vzdušnější. I když velká kola a odpružení dávají znát některým nerovnostem.
Nicméně poměrně vysoká světlá výška společně s nízko posazenými sedačkami přispívá k ideálnímu rozložení hmotnosti a tím pádem i vyrovnanosti při zatáčení. Jízda je plynulá, a i když to pořádně sešlápnete, to vzrůšo zatlačení do sedaček se nekoná. Tomu odpovídá i spotřeba. Při klidné jízdě jsem se dostala na 6,5 litru, což je taková normálka.
Chcete-li futuristicky vyhlížející auto s moderními prvky, Mokka je určená právě vám. Nesmíte ale zapomenout, že pětičlennou rodinu tam s kufry nenarvete, takže buďte free a pořiďte si tohohle šmudlu jako druhé auto do rodiny s možností vyjíždět s ní na krátké výlety s drahou polovičkou.