autoweb.cz > Opel > Opel Crossland X > Test Opelu Crossland 1.5 CDTi pohledem ženy: Konzervativní praktik se zajímavou tváří
Test Opelu Crossland 1.5 CDTi pohledem ženy: Konzervativní praktik se zajímavou tváří
Při prvním pohledu na předek auta není možné si nevšimnout integrovaného prvku Vizor, který Opel začal implementovat do všech svých nových kousků. Jedná se o jednotnou linii, ve které se v symbióze objevuje gril chladiče, logo a přední světla. Design tak působí kompaktně bez ostrých hran.
Přední adaptivní světlomety AFL LED pak výrazně zlepšují viditelnost, a to i za deště nebo v mlžném prostředí, a disponují funkcí automatického přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. Což v praxi znamená, že se krásně vyhnete situacím, kdy byste potenciálně mohli oslnit protijedoucí vozidlo. A kdo tohle někdy nezažil?
Z pohledu z boku dostává Crossland plusové body za stylovou chromovou lištu rámující horní hranu oken až k zádi, a taky za originální ráfky kol, za které si sice musíte něco připlatit, ale potěšující zpráva je, že ani v základní výbavě o ně nepřijdete, protože je Opel v basic variantě montuje i zde. Vše doplňuje originální černá střecha, která je v kontrastu s červenou barvou, a při pohledu zezadu „hokejkové“ světlomety (tvarem laděné jako ty přední) tmavší barvy.
Při usednutí dovnitř vás zaujme hlavně velkorysost prostoru a výhledu. U A sloupku vidíte malými průzory ven a zároveň vám pocit velikosti a mohutnosti dodává i příplatková panoramatická střecha. V autě je kromě zmiňovaného prostoru i hodně světla.
Co též oceníte je mimořádně hluboká přístrojová deska, na kterou si tak můžete odložit opravdu, co chcete. A tlačítkové a kruhové ovladače téměř čehokoliv. Ostatně my, co rádi všude na něco mačkáme a máme ten „prakticko-fyzický pohyb“ prostě radši než ten prázdný dotyk do displeje infotainmentu, si tu chrochtáme blahem.
Zajímavostí je též skutečnost, že opěrka ruky má nastavitelnou výšku, takže vám pravá ruka jako řidičovi nikdy nebude vlát v prázdném prostoru, ale vždycky bude mít svůj jasně vymezený prostor na odpočinek a podporu.
V zadních prostorách interiéru vás nezklame objem zavazadlového prostoru, který činí 410 litrů, a tak do něj nacpete, na co si vzpomenete. Kdyby vám to bylo málo, stačí posunout zadní sedačky a nabude o několik více litrů prostoru.
Jízda s tímhle vyšším macíkem je příjemná, a to díky o něco tvrdšímu podvozku než tomu bylo v minulosti. V praxi to znamená, že když s ním jedete ostřejší zatáčkou, udrží si svou stopu a bez problémů neucítíte onen náklon. Nicméně neočekávejte, že bude sedět na zemi jak přibitý – trošku se hýbnout musí, a to proto, že je prostě vyšší. To si občas svou daň vybere.
Naše testovaná verze s naftovým motorem a automatickou převodovkou fungovala dobře, žádná nedotáčivost se nekonala a s jejím nastavením jsme v podstatě byli spokojeni. Na dálnici jsme z Crosslandu byli schopni vytlačit i dynamičtější jízdu, čímž jsme byli velmi mile překvapeni a zůstali jsme u spotřeby 5,8 litrů, takže úplná paráda.
Nový Crossland je určen především těm, kteří nikam nespěchají, mají akorát úspory na nové auto, od kterého neočekávají zapojení inovativních technologií a kteří preferují snadnou ovladatelnost.