autoweb.cz > Testy automobilů > Velký test > Test MG ZS 1.0 AT Exclusive pohledem ženy: Netlač a budeš spokojený
Test MG ZS 1.0 AT Exclusive pohledem ženy: Netlač a budeš spokojený
Kde jsem to už viděla?
Když se na model ZS podíváte zvenku, přijde vám to jako takové klasické SUVéčko, dokud si nevšimnete znaku MG v přední masce. A tím klasické míním fakt, že v jeho designu naleznete prvky konkurenčních automobilek. Že by vám zepředu auto připomínalo trošku Ford a ze strany jako by okopírovalo detaily z Hyundai?! Je vidět, že čínský charakter se nezapře a prostě si půjčuje to, co u jiných vidí a vyhodnotí to jako dobře zpracované. Možná by to chtělo vložit do tak slibného automobilu trošku vlastní designové duše… tak třeba v budoucnosti.
V základu v bohaté výbavě
Na druhou stranu mřížka chladiče má hezký detail, je obehnána stříbrnou lištou, na kterou navazují ona chromovaná písmena loga a ve stejně barvě je laděná i spodní část nárazníku. Vše doplňují v základu (žádné příplatky!) BI-LED světlomety v nazlobeném tvaru. Stříbrné prvky jsou použity i při pohledu ze strany na bočních lemech dveří, na klikách a hagusách a ve standardní výbavě dostanete též elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s ukazateli směru. A samozřejmě nesmí chybět ani kola z lehké slitiny, která dostáváte už v základu 17palcová. Za co si u jiných značek připlácíte, u MG dostáváte „jen tak“. Ještě jedno posunutí a to směrem na pohled zezadu, kde vidíte nápis modelu a jinak nic. Do budoucna by si model zasloužil asi „žraločí ploutev“, protože ta anténa působí nevzhledně.
Vizuálně auto nepůsobí nijak dechberoucně, ale tím, že využívá určitých prvků z jiných modelů, je vlastně docela milé, ale na silnici nenápadné.
Zajímá vás porovnání výbav modelu ZS, podívejte se na videoreportáž:
Interiér čistý, ale s nějakými mouchami
K „výpůjčkám“ došlo i v interiéru, ale budiž. Vnitřek působí velmi zjednodušeně, žádné přeplácané prvky. Všemu vévodí tříramenný, kůží obšitý, multifunkční volant s prošíváním, středový displej infotainmentu a volič automatické převodovky. Ostatní je upozaděné. U tohohle auta jde ale o něco jiného… jde o to množství výbavy, které dostáváte už v základní ceně (ještě vás s tou cenou napínám, ale vy už tušíte, že se budeme pohybovat v nižších řádech).Všechny výbavové stupně mají digitální přístrojovou desku, 10,1palcový audiosystém, navigaci, digitální klimatizaci či tempomat. A co se týká připojení a nabíjení, nechybí dva USB vstupy v předním panelu a v zadní části středové konzoly taky najdete 2. A kdybyste potřebovali 12V elektrickou zásuvku, taky ji tu máte. To v autě, jehož pořizovací cena startuje na 445 000 Kč, není vůbec zlé, že?
Abych se ale jen nerozplývala, musíte počítat s tím, že to nejsou technologie nejvyššího možného řádu. Jsou sice nové, ale jejich rychlost načítání a ovládání jsou přinejhorším pár let zastaralé. Celý systém infotainmentu je úmorně pomalý, kromě připojení Bluetoothem, to nabíhá do pár sekund. Klimatizaci ovládáte pouze posouvátkem na liště na displeji a nemáte zde vykreslenou teplotu, takže odhadujete rozmezí mezi modrou (studenou) částí a tou červenou (horkou). Kromě toho, když se opře do okna sluníčko, je na kožených sedačkách (bez odvodu vzduchu) a celkově v autě fakt nepříjemné teplo a nedá se to jakkoliv korigovat (kromě otevření oken). Kamenem úrazu je i použitý jazyk, a to angličtina. Ještě byla na výběr španělština… ale vzhledem k tomu, že ZS bude určeno spíše starší klientele, bylo by dobré už ten český jazyk zapracovat…
Prostorově je ale model ZS dost velkorysý jak pro vyšší jedince sedící vzadu, tak i velikostí zavazadelníku, který má 448 litrů, takže do něj poskládáte hromadu věcí.
Lepší je automat
Auto se prodává buď jako 1.5litrový atmosférický čtyřválec, nebo jako přeplňovaný tříválec o objemu 1 litr. Přičemž první varianta je spřáhnutá pouze s pětistupňovým manuálem, a litrová varianta má na výběr 6stupňový manuál nebo automat. Zároveň si ale stupně výbavy nemůžete vybírat v rámci obou motorizací, pro čtyřválec je určena výbava Essential a Emotion, pro tříválec pak Elegance a Exclusive. Já měla možnost vyzkoušet variantu jednolitrovou, s automatickou převodovkou, v té nejvyšší výbavě Exclusive, s cenovkou 549 940 Kč, jejímž hlavním benefitem shledávám 360° panoramatickou parkovací kameru.
Když jedete v klidu, je to auto stvořené pro vás
Úvodní věta k jízdě zní: „Netlač a budeš spokojenej“. Tohle auto není ke kdovíjakému dovádění. Nejlépe mu je při jízdě ve středních rychlostech na okreskách. Tam řadí úměrně ke změnám silničních limitů, jede plynule, řazení má lehké a přesné. Pokud z něj budete chtít vytlačit extrémní dynamiku, sice se vám pokusí vyjít vstříc, vytočí se, aby nabralo dech a dalo vám onen požadovaný pocit dravosti, ale vůbec v tu chvíli nebude spokojeno a pak bude řádně udýchané. Stejně tak byste ho pod tlakem neměli hnát do ostrých zatáček, má tendenci se více naklánět.
Řízení je přesné. Stejně dobře funguje i podvozek. Ačkoliv nemáte jak si upravit jeho tuhost, je v základu naladěn velmi obstojně a nepřenáší na českých „výmolových“ okreskách skoro žádné otřesy do kabiny. Totožné mohu říct i o absenci akustických odezev v kabině – odhlučnění je nakonfigurováno velmi dobře.
Na dálnici dokáže onu maximální rychlost držet celkem obstojně, ale taky se vám odmění větší spotřebou. Já jsem test skončila po 510 km s kombinovanou spotřebou 7,6 l /100 km.
Tenhle pomocník se nejvíce osvědčí pro rodiny nebo starší pár, který nikam nespěchá, obojí s omezeným rozpočtem na nové auto. Jak jsem uvedla, cena začíná na 445 000 Kč a končí na hodnotě o sto tisíc vyšší. A to je za nové auto docela málo peněz, nemyslíte?