autoweb.cz > Testy automobilů > Velký test > Test MG EHS 1.5 TGI PHEV: Když vás vystihuje slovo „nenáročnost“
Test MG EHS 1.5 TGI PHEV: Když vás vystihuje slovo „nenáročnost“
Dynamika 8
Chování na silnici 6
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7
Model HS jsme vám v redakci představili nedávno v testu a plynule na něj navážeme. Ona totiž varianta EHS není moc vizuálně odlišná od těch čistě spalovacích variant, takže se spíše zaměřme na to, s čím MG přichází v rámci elektrifikované nabídky.
Na rozdíl od „normálních“ verzí si u modelu EHS můžete vybrat jen ze dvou výbavových stupňů. A to Emotion nebo Exclusive. Jestli čekáte, že každá má v nabídce jinou motorizace, mýlíte se. Obě výbavy jsou spojeny s 1,5 TGI motorem, který je propojený s elektromotorem. Obě varianty mají stejný výkon 190 kW, 258 koní. Desetistupňová automatická převodovka je tu taky společná. Rozdíl je tedy jenom ve velikosti a rozmanitosti výbav a v cenovce.
V rámci výbavy Emotion dostanete stejně jako u modelu HS přední a zadní parkovací seznzory a zadní parkovací kameru. Pomoc k plynulé jízdě vám pak může adaptivní tempomat a navigace.
Videoreportáž MG EHS
Výbava Exclusive vám pak nabídne přední led světlomety, panoramatickou kameru a střešní okno. Kožené sedačky, elektricky ovládané víko kufru a hliníkové pedály. (samozřejmě všechno jako nadstandard k Emotion)
Jaký je rozdíl v cenách? V základu auto stojí 914 940 Kč, námi testovaná lepší varianta stála 996 940 Kč. Jasně, v segmentu plug-in hybridním SUV to není moc, ale celkově to není málo.
Jaký máme z jednotlivých funkcí pocit?
Auto vypadá na první pohled dobře. Vizuálem nikoho neuráží. Umě kopíruje už dobře zavedené u ostatních značek. Je velké, na pohled i na prosto uvnitř (ocení hlavně ti, co sedí vzadu, kam se vejdou i opravdu vysocí jedince a mají hodně místa před nohama) a je z celkového pohledu povedené.
Ale je prostě jaksi nedotažené.
Fakt, že nastavení všeho je v angličtině je lehce ubíjející, kor, když jsme v České republice. Navíc nastavení funkcí auta je přístupné jenom z displeje a než se tam dostanete, chvíli to trvá. Co je chvályhodné oproti předchozím verzím, že už konečně uvidíte, kolik je stupňů, to HS neukazovalo.
Super je, že máte k dispozici zmiňovaný tempomat. Jenže páčka ovládání není vůbec za volantem vidět (shodné s modelem HS). Tohle musel dávat do kupy nějaký týpek, co si řekl „tady mám volno, tam to dám“, ale už nepřemýšlel, jestli to vůbec někdo použije, když to bude půl roku hledat.
Dynamiku by mělo, ale co ten podvozek?
Kdysi nám někdo na prezentaci řekl, že lidi dneska už nezajímá, jak to jezdí, že to mají všechna auta podobně, ale nejdůležitější je počet asistentů a množství výbavy. A s touhle hláškou se těžce neztotožňujeme. Na všech autech je právě to nejpodstatnější „jak to jezdí a jaký to má podvozek“. A EHS v tomto ohled dost překvapuje. Díky elektromotoru mu totiž nechybí dynamika, takže co se týká odpichu a předjíždění, není si na co stěžovat, i když někdy tak trochu MG lapalo po dechu, ale jen v případě táhlejších kopců. Co je ale nemilé je ten divně vyvážený podvozek? To naklánění do zatáček ve vyšších rychlostech bylo někdy až dost děsivé. Jasně, dá se s tím pracovat a naučit se využívat rekuperaci a nelítat ve vysokých rychlostech, ale je lepší, když to nebudete zbytečně hnát. Stejně tak nás překvapilo, jak se auto rozhoupe na nerovnostech – jasně kamioňácký pocit z jízdy na komfortu neubírá, ale zkuste ses vyhnout větším dírám, jinak vaše sedinka dostane nářez.
A co je důležité, nezapomeňte nabíjet! Protože tohle je to nejpodstatnější u těchto motorů. Pokud tak budete činit, jste schopni se dostat na krásné číslo 6,9 litru. Pokud zapomenete dobíjet. Spláčete.
MG EHS je vhodné pro všechny, kteří nechtějí za plug-in utrácet těžké prachy a nejsou nároční a spokojí se s málem. I když dostanou hodně muziky za málo peněz, je potřeba počítat s tím, že je to pořád čínská výroba…