Test Mercedesu EQV 300, luxusní elektrické dodávky

Jak to dopadne, když z perfektní luxusní dodávky uděláte čistý elektromobil? Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz EQV 300.
mercedes-benz-eqv-2020-1280-0c-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Mercedes-Benz

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.4

Hovořit o Mercedesu třídy V jako o dodávce je tak trochu urážka. Vždyt je to spíš prémiové MPV, luxusní obývák na kolech, než nějaký obyčejný užitkáč. A totéž platí o jeho elektrické variantě nazvané EQV, které kombinuje všestrannost třídy V s výhodami nulových lokálních emisí.

EQV platí s dojezdem 405 km za etalon ve třídě, ve skutečném světě ale s tak dlouhým dojezdem nepočítejte. V zimních měsících ukazuje palubní počítač hodnotu kolem 300 km při plném nabití 90kWh akumulátorů, s průměrnou spotřebou 28 kWh převážně v městském režimu vystačí na zhruba 250 km.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Mercedes-Benz Marco Polo vs. Volkswagen California: Srovnávací test obytňáků

Jako luxusní hotelový přepravník na trase mezi letištěm a centrem města dokáže jezdit celý den, na rodinnou dovolenou do Chorvatska to ale úplně nebude. Naftovou verzi totiž jednou dotankujete, dáte si oběd a pokračujete dál v dokonale přepychovém prostředí.

Interiér EQV si vás získá stejně jako kterýkoliv Mercedes. Materiály i zpracování jsou kvalitní a ze všeho cítíte poctivnou řemeslnou práci. Zkrátka to na vás dýchne luxusem, a to ve všech třech řadách sedadel. Přiznám se, že mě snad nejvíc bavilo sedět v zadní řadě s nataženými nohama na prostředních sedačkách.

Interiér je tradičně obrovský a praktický co do variability uspořádání sedadel. Díky chytrému uložení akumulátorů v podlaze nepoznáte rozdíl, takže do EQV naložíte téměř cokoliv. V základním trojřadém uspořádání nabídne zavazadlový prostor objem 1 410 litrů, takže můžete pohodlně cestovat v sedmi lidech i s všekerou jejich bagáží.

Elektrický pohon nepřináší žádné velké kompromisy ani při jízdě vpřed. Maximální výkon 204 koní a točivý moment 362 Nm je srovnatelný s naftovým motorem, ačkoliv trvale nabízí kvůli zachování kapacity jenom 95 koní. A při běžném ježdějí výkonový deficit nepocítíte.

Dvě stě po Autobahnu létat nezvládne, natož tak nenuceně jako vrcholná naftová verze, ale okamžitý nástup točivého momentu dělá z auta, vzhledem k rozměrům, celkem svižné přibližovadlo. A maximálka 160 km/h není vůbec k zahození, ačkoliv využívat ji budete jenom sporadicky, jelikož pak baterky vyšťavíte během okamžiku.

V zatáčkách se EQV také úplně neztratí, navzdory vyšší hmotnosti díky přidaným akumulátorům. Jednak jsou nízko uložené v podlaze, zadruhé vyšší hmotnost nemáte šanci poznat. Když uděláte elektromobil z tunového hatchbacku, vnímáte těžkopádnost jinak, než když totéž provedete v základu dvoutunové dodávce. Takže EQV jezdí podobně fajnově jako konvenční Véčko. A hlavně je díky vzduchovému podvozku Airmatic stejně pohodlné.

Mercedes-Benz EQV je hodně povedené luxusní MPV, které si zachovává všechny kvality naftového Véčka, tedy luxus, prostor a variabilitu a navíc přidává nezvyklé ticho při jízdě. Ne že by naftový motor byl špatně odhlučněný, ale jezdit tímhle přepychovým obývákem jenom za doprovodu svistu vzduchu je ještě povýšeně uklidňující zážitek.

Bylo by to ještě dokonalejší rodinné auto, nebýt omezeného dojezdu, který zrovna u auta tohoto typu jenom těžko nějak obhájíte. Mercedes EQV se ale určitě neztratí a dobře poslouží třeba jako firemní dodávka, která má za úkol reprezentovat, a ještě s minimálními provozními náklady.

25.11.2020 10:17| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist