autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz s > Test Mercedes-Benz S 580 e 4Matic L: Dokonalost ještě dokonalejší
Test Mercedes-Benz S 580 e 4Matic L: Dokonalost ještě dokonalejší
Dynamika 9
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 9
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.6
U mnoha automobilek se stalo nepsaným standardem, že plug-in hybridní verze bývají tím nejvýkonnějším v portfoliu modelů. Nejinak je tomu i Mercedesu třídy S, který pod označením 580 e ukrývá kombinaci benzinového a elektrického motoru.
Šestiválec poskytuje 367 koní a 500 Nm, čemuž sekunduje elektromotor se 150 koňmi a 480 Nm. To je ekvivalent běžného turbodieselu a sám o sobě umí s velkým Mercedesem slušně zahýbat. Celkový systémový výkon potom činí 510 koní a 750 Nm.
Čtěte také: Test Mercedes-Benz S 400 d: Nejlepší auto na světě?
Přestože Mercedes-Benz S 580 e umí zrychlit na stovku za 5,1 sekundy a maximálně upalovat elektricky omezenou rychlostí 250 km/h, o samotné rychlosti tohle auto není, ačkoliv akcelerace je vzhledem k velikosti vskutku působivá.
Hlavní je tu důraz na co nejnižší spotřebu paliva. V tom tahle S-Klasse opravdu válí. Oficiální čísla hovoří o pouhých 0,6 l/100 km, ve skutečnosti ale budete jezdit spíš za pět litrů po městě a kolem sedmi v průměru. I to je na takhle velkou luxusní limuzínu opravdu působivé.
Akumulátor o vskutku impozantní kapacitě 28 kWh zvládne podle metodiky WLTP až 107 km, ve skutečném světě je to spíš něco kolem 80 km, což je stále velká porce na to, abyste zvládli dojíždět ze satelitu do centra pouze na elektřinu.
Ovšem co nabíjení takhle velké baterie? Standardně je k dispozici 11 kW střídavým proudem, můžete ale využít i rychlonabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 60 kW. Potom nabití do plna trvá něco kolem půl hodiny.
Samozřejmostí jsou také registrační značky EL se všemi výhodami, které k nim patří.
Zdaleka nejpůsobivější nejsou samotné schopnosti plug-in hybridního systému, ale skutečnost, že pohání právě luxusní limuzínu. Ke vznešenému charakteru Mercedesu třídy S se prostě tichý elektrický pohon náramně hodí.
Vybrat si navíc můžete jak standardní, tak prodloužený rozvor, který činí 3 216 mm. Vůz potom měří na délku téměř 5,3 metru. Vskutku impozantní. To se pochopitelně odráží i na vnitřním prostoru, především na zadních sedadlech, který je jedním slovem královský. I kufr, do nějž částečně zasahuje akumulátor, je stále dost velký, abyste se zabalili na víkend s malým dítětem.
Nejlepší je sedět vpravo vzadu, kde vás bude rozmazlovat vyhřívané, odvětrávané a masážní sedadlo (aby nedošlo k omylu, tak jsou všude, ne jen vpravo vzadu), které můžete proměnit v lůžkovou úpravu. Tady je cestování pohodlnější než v kdejaké byznys třídě.
Ovšem i řidič si za volantem vychutná nevšední zážitek. Adaptivní vzduchový podvozek konejšivě pohupuje karoserií a vůz nadnáší nad silnicí jako pověstný létající koberec. Nerovnosti tady prostě nemají šanci.
Vysoká hmotnost si na druhou stranu vybrala nemalou daň. Na rychlejší průjezd zatáčkou podvozek reaguje vyloženě netečně a snadno přechází do nedotáčivosti. A nezachrání to ani natáčení zadní nápravy. Přitom ostatní verze eska umějí jezdit až působivě dynamicky.
Ostatně tohle auto o není rychlosti, jak bylo řečeno výše, nýbrž o dokonalé kombinaci až opulentního přepychu a nejmodernějších technologií s působivě funkčním a úsporným plug-in hybridním pohonem. Ještě před pár lety bylo nemyslitelné, aby taková limuzína „nežrala“ patnáct, ale pět litrů.