Test Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ pohledem ženy: Když sen vstoupí v realitu

Máte přebytečné 3 miliony a říkáte si, jaké „dream car“ by vám sedělo? V tom případě jste na správném místě.
20230302_103114-1100x618.jpgCelá galerie 54 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Nový Mercedes-AMG CLS se pyšní ostřejším designem, sportovnějším charakterem a ještě luxusnějším pocitem. To jsou 3 základní charakteristické prvky, které mi přišly na mysl ve chvíli, kdy jsem ho poprvé spatřila. Jeho cesta od modernizace, až k nám do redakce nějakou dobu trvala, ale konečně jsme se dočkali. Co je tak výjimečné na autě, jehož předchozí generace uchvátila USA i Čínu (nebojte, domácí Německo nevyjímaje)?

AMG paket dělá CLS sexy

Když na Mercedesu naleznete ona sladká 3 písmena „AMG“, tak víte, že máte k dispozici to nejlepší a že díky tomu pocítíte onen sportovnějších nádech vozu. CLS má tak nově tvarovanou přední partii se sportovním nárazníkem AMG křídlovitého tvaru s černými aerodynamickými plochami a viditelnými otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol, který doplňuje charakteristická maska chladiče AMG s vertikálními lamelami. Nechybí ani rozšíření bočních prahů AMG a odtoková hrana na víku zavazadlového prostoru. Co mě na onom vizuálu ale bavilo nejvíc, byla 20palcová kola s červeně lakovanými brzdovými třmeny s černým nápisem AMG v kombinaci s výfukovým systémem AMG Performance zakončeným čtyřmi pěknými stříbrnými koncovkami. Němcům se prostě neupře ten cit pro detail.

Čím jsem starší, tím má záliba v kupéčka se čtyřmi dveřmi Aka limuzíny roste. Oceňuji na nich hlavně to spojení elegance s dravostí, které jde ruku v ruce s perfektním sladěním maličkostí.

Červené prvky v interiéru

Uvnitř došlo ke znatelnějšímu omlazení a na výběr je o něco víc typů čalounění, stejně tak ozdobných prvků. Já měla příležitost „přičichnout“ ke kombinaci šedo/černé kůže Nappa s ozdobnými prvky pleteného kovu a musím se přiznat, že to hrálo dohromady skvěle. To vše doplněné lehkým červených prošíváním a červeně laděnými bezpečnostními pásy působilo sexy. Co k tomu říct.

Designéři si vyhráli s detaily

Když jste se na auto podívali jakoby z dálky, uvědomili jste si, že ony červené pásy a prošívání vlastně ladí s červenými brzdovými třmeny, a to prostě člověka jako já, který má rád práci do detailu, neskutečně zahřeje u srdce.

Model CLS obdržel v rámci modernizace i nově navržený multifunkční volant obšitý kůží Nappa s černě lesklými rameny (kromě toho vespod). Co jsem ocenila byly dvě nová kulatá tlačítka, díky nimž jsem měla zjednodušený přístup například k manuálnímu řazení, ovládání podvozku, výfukovým klapkám, zadní kameře nebo jsem si mohla měnit jízdní režimy.

MBUX v novém hávu

Kromě hardwarové modernizace, prošel updatem i software. Multimediální systém MBUX je nyní „vybaven“ dvěma velkými displeji s úhlopříčkou 12,3 palce, které jsou uspořádány vedle sebe, čímž vzniká jedna širokoúhlá obrazovka. Připadáte si jak v kině, protože všechny pokyny, které zařízení dáváte, jsou rychlé, přesné, a to platí i pro vykreslení grafiky, která je opravdu velmi ostrá.

Navíc se MBUX umí učit, respektive má v sobě zabudovanou umělou inteligenci. Když například ve středu odpoledne voláte pravidelně svému kamarádovi, bude se vám v tento den zobrazovat na displeji jeho telefonní číslo. Trošku „horor“, ne?

8 válců? Zapomeňte

Kdepak. Osm válců už je minulostí. Přichází na řadu kombinace třílitrového šestiválce s mild-hybridním ústrojím. A ačkoliv to nemusí znít jak něco, co vás posadí na zadek, tak vás to na tu „prdel“ ale vážně posadí. Z 0 na 100 km za 4,5 sekundy. Bodejť by ne, když to má 435 koní + startér/generátor dodává dalších 23 koní.

Pohon všech kol je kombinovaný s devítistupňovou převodovkou, která funguje hladce, nikde se nezadrhává a je plynulá.

Auto při jízdě vydává poddajnější zvuky než generace osmiválcová, ale to neznamená, že vám srdíčko nezaplesá. Pobrumlává si tak nenásilně a když otevřete klapky, posílá i do interiéru celkem příjemný zvuk pro sportovní ego.

Lepší naladění podvozku

Vzduchové odpružení podvozku AMG RIDE CONTROL+ je naladěné spíše v tužší formě. Proto výmoly na českých silnicích, jsou v tomhle autě znáte. Zpětné rázy občas dost bolí. CLS to proto sluší na opravdu hladkém povrchu. Ten, pokud najdete, dokážete si jízdu užít v individuálních módech (Sport, Sport +, Kluzko) úplně neskutečně. CLS za to totiž dokáže vzít, vyvézt vás krásně do/z každé zatáčky v jakékoliv rychlosti, ale i za stavit na místě. To vše ve větší kultivovanosti a eleganci než kdy dřív.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ byla radost testovat. Jedná se totiž o dotažené auto, které potěší hlavně ty, kteří obdivují přesně německé inženýrství a smysl pro detail. Jedná se o výjimečné dílo, které je potřeba tak brát. Stejně tak i tu cenu, která atakuje 3 milionovou hranici. Ale rozumím ji.

Je radost CLS řídit, ale jeho vlastnictví má pár úskalí, jak řidičských (parkování v centru Prahy, strach z výmolů, obavy z toho, že mi někdo odře dveře), tak zmiňovaných finančních… No. Chápu, proč je to auto pro vyvolené.

21.3.2023 7:56| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist