autoweb.cz > Mazda > Mazda CX-5 > Test Mazda CX-5 2.5 Skyactiv G194 pohledem ženy: Lehce vyladěná nadčasovost
Test Mazda CX-5 2.5 Skyactiv G194 pohledem ženy: Lehce vyladěná nadčasovost
Dynamika 8
Chování na silnici 10
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.2
Když jste nejžádanější auto v Evropě, jsou na vás kladeny určité nároky. Ale proč měnit něco, co je tak dobré, řekli si v Mazdě. A novou CX-5 jen tak lehce zvenku lízli úpravami.
Rodinné SUVéčko tak dostalo do vínku upravené přední i zadní světlomety s adaptivní LED technologií. Maska chladiče se rozšířila a vnitřní mřížka získala nové lemování. Upgradem v neposlední řadě prošla nejen přední část spodního nárazníku, ale i ta zadní.
Čtěte také: Test Mazda3 2.0 Skyactiv-G150: Dravec v rukou ženy
Trochu army bahenního stylu
Nejvýraznější vizuální změnu pak designéři věnovali specifickému lakování s názvem Zircon Sand, který najdete ve výbavě NewGround. Jedná se o mix khaki-béžovo-zelené barvy a budí rozruch hlavně v Mazda světě, protože jde o absolutní opak toho, co tato značka preferovala v minulosti, a to červenou barvu.
Výbava NewGround je založena na off-roadovém potenciálu a ve spojení se svítivě limetkovými prvky, které najdete na přední mřížce nebo v interiéru, slibuje příjemný vizuální požitek plný jinakosti. Pokud byste měli strach, že byste to v terénu zvenku poškrábali, můžete ho naprosto vypustit. Zmiňovaná výbava obsahuje i ochranné kryty nárazníků vpředu a vzadu.
Univerzálně jednoduché
Uvnitř je to o jednoduchosti a přímočarosti. Na první pohled vás zaujme limetkové zabarvení obtékání výdechů klimatizace ruku v ruce s prošíváním sedadel, kde je použita totožná barva. Líbivý je i klasický displej přístrojovky s jednoduchou kresbou budíků, jejichž barva se mění v závislosti na změně stylu jízdy.
Novinkou je displej infotainmentu o rozměru 10,25 palce, který ideálně do auta zapadá a ovládáte ho za pomoci otočného voliče. Na ovládání funkcí typu klimatizace nebo vyhřívání sedaček pořád postačí klasická tlačítka. Díky bohu za ně. Za jízdy je člověk rád, když nešmatá do prázdná, ale šáhne si na pořádné „stlačení“.
Mazda si pořád drží své motto Jinba Ittai, tedy souznění mezi koněm a jezdcem. Aplikuje ho například na nových sedačkách, které mají vylepšené jak vedení, tak šířku sedáku, takže se zde cítí pohodlně i robustnější kovbojové. Těm přijde vhod i dostatek prostoru. Všichni si pak slastně povzdychnou nad kvalitními materiály použitými v celém interiéru.
Každopádně každý se při jízdě na koni občas ušpiní, že ano. I na to v Mazdě mysleli, proto do této specifikace přidali i odolnější čalounění sedadel a omyvatelnou podlahu zavazadelníku. Už žádný stres při ušpinění sedačky bahnem nebo vykládání kufru dekami – prostě vezmete hadr, vodu a voilà. Čistota je na světě aneb V jednoduchosti je síla.
Držák, co táhne
V České republice klienti preferují u Mazdy to nejvíc, co nabízí, a pokud jde o atmosférický zážehový motor, platí to dvojnásob. Tento 2,5litrový čtyřválec s výkonem 194 koní je nakonfigurovaný s šestistupňovým manuálem a čtyřkolkou, a díky ní i s nově přidaným jízdním režimem Off-road.
Celkově vás CX-5 nezamáčkne do sedačky a nerozpustí asfalt na silnici, ale do tahu jde s citem a oslní vás poměrně poddajným chováním hlavně při změně směru, a to navzdory tomu, že má 1,7 tuny.
Hlavně u ní nenajdete nějaké naklánění, pohyb je poměrně mrštný, ale sebejistý. Klasické tlumiče v kombinaci s 19palcovými koly občas nějakou nerovnost do kabiny v podobě nárazu propustily, ale spíše jen tak lehce. Nic výrazného, u čeho by vaše zadnice měla trpět.
Celkově mě CX-5 nadchla. Jedná se o SUVéčko, které stojí na klasických základech, na nic si nehraje a rodinám chce nabídnout to nejlepší z Mazdy. Pokud hledáte hbitost a sebejistotu při pohybu na silnici, Mazda CX-5 je SUV, které vás nezklame.