Test Kie ProCeed 1.5 T-GDI, futuristického lamače dívčích srdcí 2v1

Značka Kia je pro mě srdcovka. A ProCeeďák ještě víc, protože mám jednoho doma. Sice staršího, ale je to láska (ne, bavíme se o autě, ne o chlapovi). Jenže nový ProCeed je jako získat namakaného milence, který nabídne nejen dravost, ale taky kultivovanost.
img_1320-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Hugo Kottás

Na první pohled je to pořád ta stará dobrá Kia, kterou znám. Ihned prostě vidím prvky, které si zachovává už od nepaměti. Na ten druhý, lepší pohled, se ale mění v raketu, která je konkurenčně schopná Bezosově dopravnímu prostředku do vesmíru.

ProCeed se totiž může pyšnit konceptem „shooting brake“. A o co jde? Normálně designéři postavili stylové uhlazené kupéčko v kombinaci s praktickým kombíkem. No fakt, nekecám. Tohle nemá designově v ČR konkurenci, protože se jedná o elegantní vozítko s výrazně tvarovanou karoserií, aerodynamickými konturami a vysokou praktičností, a těch je tu sakra málo.

Při pohledu zepředu prostě vidíte klasického Ceeda (maska chladiče má prezentovat motiv tygřího nosu, ale nevím, jestli s touhle interpretací zrovna souzním) a zezadu to náramně připomíná Porsche Panamera (a na tom se nás v redakci shodlo vícero).

Jsme zvyklí, že automobilky vždycky musí mít nějaká přirovnání, co se týká jednotlivých prvků, takže když se podíváme zepředu na světlomety, které jsou samozřejmě ledkové, neujde nám, že uvnitř nich můžete vidět i LED pro denní svícení ve tvaru ledové kostky.

Po straně má pak auto na sobě boční ochranné lišty společně s chromovými lištami oken. Aneb chrom, kam se podíváš. Zadní partie se pak pyšní širokým nárazníkem s dvěma jakože koncovkami výfuku dodávající autu sportovní nádech. Závěrem se tu taky objevují ta ledková světla táhnoucí se po celé zádi.

Sedám za volant, kde mě vítá tlačítková párty plná matně stříbrných barev. Kia se rozhodla, že exteriérový chrom prostě do interiéru přenese a obtéká s ním cokoliv, co bude po ruce. Musím ale říct, že to nevypadá nějak vulgárně, ba naopak.

Působí to celkem sportovním dojmem. To množství tlačítek by sice jednoho mohlo vyděsit, ale já se ničeho nebojím a beru to prostě tak, jak to je. Všechna totiž reálně usnadňují přístup ke všem praktickým funkcím, takže mi vůbec nevadí.

Fakt, že je ProCeed moderní auto, dokazuje kompletně digitální přístrojový displej s velikostí 12,3 palce, který vám je schopen nabídnout v rámci standardních ukazatelů jízdy i pokyny navigace nebo telefonní hovory.

Ve středu pak najdete o dva palce menší displej infotainmentu, který splňuje základní předpoklady zmíněné navigace a konektivity s moderními technologiemi. Co beru jako zajímavost je fakt, že můžete připojit pomocí bluetooth až dvě zařízení, což je celkem fajn.

Klimatizace klasická, tlačítková a otáčecí kolečka, to není asi potřeba komentovat, ale zase velmi ocenitelná věc je možnost bezdrátového nabíjení telefonu. Sice na takové kluzké, nevyzpytatelné podložce, ale hlavně, když je to fancy, to nás ženský zajímá.

Celý interiér, kterému v našem modelu dominovaly koženo-textilní prošívané sedačky, působí vzdušným dojmem. A tenhle pocit si přenesete i do zavazadlového prostoru, do kterého narvete až 594 litrů, což je slušné místo. A kdyby vám to jako již tradičně nestačilo (pokud jezdíte jak já na víkend se čtyřmi kufry), prostě sklopíte sedačky.

Jízdu lze pojmout dvěma způsoby, ostatně, co taky jiného od konceptu „shooting brake“ čekat. Doporučuji s tím jezdit v následujícím pořadí. Nejdříve si vyzkoušejte, co tenhle stroječek umí. Tím pádem do něj nic nenakládejte, jeďte sami a užijte si sportovnější charakter jízdy.

ProCeed to umí pěkně odpíchnout a díky nízké světlé výšce vám ponožky vydrží stále na místě, ale váš mozek bude v sedmém nebi. Optimalizované nastavení tlumičů nabídne opravdu komfortní zážitek z jízdy, u které se nemusíte bát, že vyletíte někam do… do pryč, a to díky zapojení systému řízení stability vozidla.

Když si vaše dětské sportovní ego odpočine, je na čase naložit rodinu se všemi kufry, řízky a vyrazit do Chorvatska, Itálie či k Baltu. Četla jsem, že je to populární. Budete mít zaručeno, že všem v autě bude pohodlně, dýchatelně, všichni budou mít dost prostoru na nohy a z jízdy se stane ještě zážitek. Protože cesta je cíl.

A když si pak u benzinky zkontrolujete spotřebu, zjistíte, že tohle auto nelze nemilovat, protože já jsem, s testovaným modelem na podobných cestách, měla něco kolem 6 litrů – a jéžíši kriste, jestli tohle je spotřeba pro dravou i rodinnou jízdu, chci to auto všema deseti domů.

Nová Kia ProCeed je prostě auto do nepohody, které si zaslouží přední pozice, a hlavně pozornost všech, kteří se zaměřují na značky vyšší řady. Já vím, řekněte si, co to ta Simona zase blábolí, ale fakt… Sami se podívejte na fotografie. Myslím si, že váš tohle auto dokáže uchvátit, no ne?

27.7.2021 9:53| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist