autoweb.cz > Kia > Kia Sportage > Test Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV pohledem ženy: Inspirativní kosmonaut
Test Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV pohledem ženy: Inspirativní kosmonaut
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 9
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8.8
Kia v roce 2021 přišla s novým záměrem, který zdůrazňuje, že pohyb je zakořeněný v samotném vývoji lidstva a díky němu můžeme vidět nová místa, seznamovat se s novými lidmi a získávat inspirativní zkušenosti. Toto celé „flow“ propsala do nové Sportage naprosto dokonale.
Vizuál mě totiž nepřestal bavit ani po pár měsících. Sportage jsem dostala v barevné kombinaci žlutá Splash Lemon s černou Black Pearl, a musím říct, že je to tak jedovatě návyková barva, že jsem si ji zamilovala hned, jak jsem ji viděla.
Čtěte také:
Test Kia Sportage: Projeli jsme se novou generací, Karoq nebude mít lehké spaní
Za neznámými vyhlídkami na Prahu s Kiou Sportage
Test Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line: Ve sportovním balení
Vpředu na mě opět vykoukla propracovaná černá mřížka propojující tygří masku s novými LED světly denního svícení ve tvaru bumerangu. Vzadu pak pořád hraje prim splývavá záď přecházející do zadních světel. Vše pak bylo doplněno 19palcovými koly, která jsou určena speciálně pro verzi GT-Line.
Uvnitř jako v raketě
Při usednutí za volant v případě GT-Line na mě vykoukla dvojice 12,3palcových displejů v podobě přístrojového štítu Supervision a dotykového displeje infotainmentu. Na prvním zmiňovaném si můžete zvolit tři různé motivy, které lze propojit s navoleným jízdním režimem.
Pod druhou obrazovkou najdete multifunkční dotykový displej pro systém infotainmentu/klimatizace – jedná se o podlouhlou lištu, vždy s jedním nebo druhým nastavením. Při delších jízdách jsem si vyzkoušela nyní jeho ovladatelnost a přepínání dlouhým stiskem tlačítka buď jednoho, nebo druhého zmiňovaného. A musím se přiznat, že jsem si na to postupem času zvykla.
Ve střední části najdete otočný volič jízdních režimů, tlačítko vypínání start/stop systému (díky bohu) a asistenta pro sjíždění příkrých svahů. Doplněno je to tlačítky vyhřívání a odvětrávání předních sedadel. Vše je kompaktně usazeno do lesklého plastu a působí tak prémiově.
Samozřejmostí je podpora Android Auto a Apple CarPlay a kromě USB-C výstupu i ten klasický, což ocenila hlavně konzerva jako já, která si chce do auta vzít klasický kabel z nabíjení a nekupovat si oboustranné USB-C (podle mě je nás takových víc).
Tip: na iWant najdete spoustu praktického příslušenství pro váš iPhone, např. tento magnetický držák telefonu s bezdrátovým nabíjením
Jinak nová Kia Sportage vyrostla jak na šířku, tak i délku, a nabízí tak mnohem víc prostoru než předchozí generace.
Jízda jako v bavlnce
Tahle mild-hybridní dieselová nádhera prostě ukázala, že vozit se v ní je zážitek sám o sobě. Vše probíhalo bez cukání a řazení bylo plynulé, a moje spotřeba se po týdenním cestování pohybovala kolem 6,5 l/100 km.
Navíc verze GT-Line oplývá elektronicky řízenými tlumiči, což v praxi znamená, že se nemusíte bát ani větších výmolů nebo nečekaných děr – Sportage a její podvozek si s tím epesně poradí a do interiéru vám skoro nic nepustí. Díky tomu se i v zatáčkách nijak výrazně nenaklání ze strany na stranu, drží si stabilitu a stopu. Proto se vyplatí si připlatit.
Inženýři by do budoucna mohli lehce zapracovat na větším odhlučnění interiéru, protože je přeci jen ta nafta slyšet.
Testovaný model nové Kie Sportage vyniká především právě zmiňovaným extrémním komfortem, a to jak uvnitř vozidla, tak na silnici. Je to jeden z důvodů, proč si tohle auto pořídit.
Navíc strhnete pozornost kamkoliv s ním přijedete. Kia prostě ví, jakým způsobem se prezentovat. A pokud motor krásně spolupracuje s dvoujspojkou, jako tady, tak není o čem.