autoweb.cz > Kia > Kia Sorento > Test Kia Sorento 2.2 CRDi AWD pohledem ženy: Obránce slabých Aneb kam se hrabe Robin Hood
Test Kia Sorento 2.2 CRDi AWD pohledem ženy: Obránce slabých Aneb kam se hrabe Robin Hood
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9
Můj pobyt v USA mě poučil o faktu, že čím větší auto, tím lepší a troufám si říct, že Sorento by svou opulentností na americkém trhu ostudu neudělalo. Respektive nedělá, protože se na tamějším trhu vesele prodává. Z vizuálního hlediska je to totiž strašnej Tyrannosaurus.
Masivní vzhled
Při prvním pohledu ihned zaujmou svalnaté line, které sahají od kapoty až k zadním světlometům. Jsou doplněny novými ostřejšími konturami s delším rozvorem, a v tom všem na odiv vystupují štíhlejší střešní sloupky.
Čtěte také:
Kia představuje nafouknuté Niro Plus. Češi by tohle auto milovali, bohužel mají smůlu
Jaromír Jágr má nové auto, šestiválcové gétéčko vyměnil za plug-in hybrid
Nejvyšší zůstatkovou hodnotu si udrží korejský hatchback, předčí Scalu i Golfa
Na naší červené testované variantě úplně svítily chromované prvky, které byly na klikách dveří a na bočních prazích. Stejně tak jako zaujalo černé lemování podběhů kol.
V přední partii vyniká hlavně černá maska chladiče obtékaná chromovou lištou, která se rozprostírá až k LED projekčním světlometům, a výrazné prolisy na kapotě. Kdežto vzadu zaujme na první dobrou výrazný střešní spoiler, nápis Sorento téměř přes celou záď a nový design LEDek. Tady mi asi nejvíc auto připomíná ten americký mastodontní styl.
Prostornost a přívětivost
Uvnitř se nejvíce myslelo na prostor a pohodlí. To vepředu reprezentují velká komfortní sedadla s příjemným vedením doplněná širokým středovým opěradlem, takže se se spolujezdcem nebudete strkat.
Opulentní je i přístrojová deska, která se před vámi staví jako jakási bariéra a je vyrobena z kvalitních materiálů, které působí opravdu dobře. Navíc hezky navazující displej přístrojového štítu s tím infotainmentu navozuje pocit, že nemůžete nikdy nic přehlédnout a vždy budete mít veškeré informace po ruce.
Osobně se mi velmi líbí chromové výdechy klimatizace, které jsou implementovány na výšku a jsou umístěné hned vedle jejího ovládání. Celkově je středová část příjemně využita, nechybí tlačítka na vyhřívání/odvětrávání sedaček, otočný volič automatické převodovky – což je jedna z věcí, který jsem si u značky Kia velmi oblíbila, protože nad řazením nemusíte vůbec přemýšlet.
Stačí vědět, že když je potřeba zařadit zpátečku, stačí otočit kolečkem doleva a pokud chcete normálně jet, tak doprava. Není potřeba se trápit sledováním její pozice. I voliči jízdních/terénních režimů je věnováno malé otočné kolečko, takže já jsem spokojena.
Protože je Sorento prostě obrovské auto, nechybí dostatek prostoru ani v druhé řadě sedadel (v té třetí už to bylo jen tak tak), a to jak pro nohy, tak nad hlavou. Stejně tak bylo myšleno i na prostor v kufru, který v základu nabízí neméně než 700 litrů.
Asistenční systémy má Kia dost vymazlené. Ať už je to adaptivní tempomat nebo ukazatel rychlostních limitů, nejvíce se vaší dětské duši bude zamlouvat inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním. Nemusíte v autě sedět, a přesto na „dálku“ auto nastartujete a přes tlačítka vyjedete dopředu nebo dozadu. Aneb když je parkovací místo těsné, můžete si tak jednoduše pomoci.
Ještě jednu vychytávku si Kia do svých nových aut pro řidiče připravila, a to je kamera, která hlídá slepý úhel. Na displej přístrojovky vám pak promítne live obraz, takže se nemusíte ani dívat do zpětných zrcátek (pozn. doporučujeme váš pohled nakombinovat na zpětné zrcátko + kameru)
Síla nade vše
Pod kapotou tohoto 2,2litrového nafťáka hřmí dvě stě koní v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Auto má něco kolem 1 800 kg, takže není problém ho rozhýbat. Pohyb je táhlý a plynulý, nejedná se žádnou divočinu, ale postupné narůstání síly při vyšší rychlosti je cítit.
Není potřeba s ním dělat „rychlodivočiny“, na to tohle auto není stavěné. Prospívá mu lineární jízda s minimálními výkyvy. V kolonách, při rozjezdech i dobrzďování se chová kultivovaně a nedochází k žádnému prudkému cukání. I odhlučnění je velmi solidní.
Podvozek je naladěn na „lehké pohupování“, které oceníte především na výtlucích na okreskách. Můj zadek by ale možná ocenil menší kola než ta dvacetipalcová, která byla na Sorentu nasazena. Testování jsem zakončovala se spotřebou 8,1 l/100 km, přičemž je potřeba říct, že se jedná kombinovanou spotřebu – dálnice/okresky.
Tohle SUV je skutečným reprezentantem svého segmentu, a kromě rodiny s dětmi uveze i „holčinu“ jako já, která prostě miluje velká auta. Sorento je totiž určeno těm, kteří se nebojí dát na odiv, že mají rádi velká, pohodlná auta, s dalekým dojezdem a rádi si vychutnají „kochací“ jízdu.