autoweb.cz > Jaguar > Jaguar E-Pace > Test Jaguar E-Pace D200 aneb jak britská kočička zvláštně mňouká
Test Jaguar E-Pace D200 aneb jak britská kočička zvláštně mňouká
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8.6
Já moc dobře vím, že tahle paráda je tu s námi už tři roky. Ano, tři roky uplynulo od doby, kde se spojila jaguáří dravost s landroveří schopností dobývání terénu. Rok 2021 tomuhle krasavci naděluje kromě nových motorizací i lehkou změnu designu, a to v podobě nové masky chladiče a její výplně a zároveň umístění nových kompletně ledkových světel.
Jinak E-Pace zůstává relativně vizuálně stejný. Pokud byste model 2021 neoblejzali tak detailně jako já, ani si změny nevšimnete. Ona modrá barva s chromovanými prvky prostě nijak z davu nevystupuje.
Interiér je zajímavý. Budu-li ho srovnávat s jinými crossovery, je velmi originální. Na první pohled mě na hraně předního skla zaujala jaguáří matka se svým potomkem. Jako žena bych v tom viděla určité spojení matky a potomstva, jak jezdím s Jaguárem vyzvedávat děti do školy, ale sem zabíhat nebudeme.
Všude vás samozřejmě obklopují prémiové materiály (kůže si everywhere) – kožené sedačky s emblémem Jaguar na opěrce, obří střešní okno, přes které se můžete dívat na hvězdy, plus fluffy obložení, která vám dává najevo, že sedíte v drahé značce.
Prostor před řidičem v podstatě nenabízí nic nového. Co mě ale zaujalo, je směrová páčka a páčka na ovládání stěračů. Mají při zmáčknutí tak zvláštní odpor, myšleno velmi pohodlný, který jsem nikdy u jiných aut nezažila… hm, interesantní.
Co ale ještě neujde vaší pozornosti, je nový displej infotainmentu. Je větší a najdete pod ním úplně všechno– nastavení je intuitivní a smysl pro vykreslení detailu je až fascinující. A když se budete nudit, tak si můžete pustit i Spotify. Díky bohu, že se v Jaguar Land Roveru rozhodli pro nové rozhraní.
Ve středovém panelu ale ještě zůstaneme a Jaguar pochválíme za nový volič automatické převodovky – konečně doznal elegance a jednoduchosti… ale… co je sakra tohle? Kde je sakra ruční brzda? Ona tu vážně není? Vážně tu není tlačítko nebo takový ten pumprlík na její zatáhnuti? Ehhh… no dobře, tak tohle jsem snad ještě u žádného auta nezažila.
Ruční brzdu jsem nechtěla najít proto, že by se mi chtělo driftovat (ha ha). Ale abych pro jistotu „zatáhla“ ač malý, tak pěkně těžký crossover. Tenhle chlapák má totiž něco málo pod dvě tuny, a to se na jízdních vlastnostech docela projevuje při dynamičtější jízdě.
Pokud to nebudete hnát, tak si ale váhy nevšimnete – jen budete mít pocit bezpečí a ochrany, a o to jde u tohohle auta si nejvíc. Dle mé zkušenosti, čím větší rychlost, tím větší komfort a klid, odhlučnění funguje na jedničku. Během testování jsem se dostala na spotřebu 6,5 litru, což pro auto o výkonu 204 koní není vůbec špatné.
Tahle kočička je určená pro ty, kteří si chtějí užít kvalitu značky a zároveň se za volantem cítit bezpečně. Nenabídne zážitek okruhového rozměru, ale potěší svou sofistikovaností a přesvědčí svou stabilitou jak technickou, tak mentální. Jaguar E-Pace je určen těm, co se nebojí být jiní…