autoweb.cz > Honda > Honda Jazz > Test Hondy Jazz Crosstar 1.5 e:HEV, crossoveru s vlastní elektrárnou
Test Hondy Jazz Crosstar 1.5 e:HEV, crossoveru s vlastní elektrárnou
Dynamika 6
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.6
Nová generace Hondy Jazz se na evropském trhu prodává pouze s jedenapůllitrovou hybridní motorizací s bezestupňovou převodovkou e-CVT. Zákazníci si ale mohou vybírat z výbavových balíčků, přičemž tím nejlepší je verze Crosstar, která svým oplastováním připomíná populární crossovery. Nejdražší Jazz na českém trhu jsme vyzkoušeli a řekneme vám, jak se s ním jezdí.
Současná Honda Jazz je stále kompaktním městským pětidveřovým hatchbackem a s plastovými ochrannými prvky působí zajímavým outdoorovým dojmem. Na předním i zadním nárazníku, blatnících a bocích karoserie jsou tmavé plastové nástavce, které u testovaného auta zajímavě kontrastují s červeným lakem karoserie. Jiná jsou také šestnáctipalcová kola a zvýšená světlá výška o 16 milimetrů.
Prostorný interiér Crosstaru se nijak neliší od toho v běžném Jazzu a svým stylovým provedením připomíná futuristický elektromobil Honda e, ale na technologické vychytávky v Jazzu zapomeňte. Jazz ale prošel digitalizací a nejenže je vybavený dnes už standardním dotykovým displejem multifunkčního systému, ale také se může pochlubit digitálním přístrojovým štítem s jednoduchou a snadno přehlednou grafikou.
Nejdůležitější vlastností interiéru Jazzu je praktičnost, protože i zajímavě tvarovaná palubní deska nabízí hodně úložných prostor. Uvnitř Jazzu je opravdu hodně místa a cestující se nemusí nijak výrazně omezovat ani na zadních sedadlech. Nová generace je oproti předchůdci delší, jak celkově do délky, tak i rozvorem. Zavazadelník o objemu 298 litrů je ale naopak mírně menší, což je způsobeno přítomností hybridního systému pohonu.
Honda Jazz si i v nové generaci ponechala tzv. Magic Seats. Speciální konstrukce zadních sedadel umožňuje sklopení opěradla, čímž vznikne dlouhá rovná podlaha zavazadlového prostoru, ale naopak můžete vyklopit sedák vzhůru a v prostoru zadních sedadel převážet vyšší předměty.
Na českém trhu se Honda Jazz prodává s jedinou motorizací, kterou je hybridní ústrojí s továrním označením e:HEV. To kombinuje dva elektromotory, lithium-iontový akumulátor a zážehový čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 1,5 litru. Převodovka je bezestupňová e-CVT. Automobilka uvádí, že spalovací motor dosahuje 72 kW/98 koní a 131 Nm pro spalovací motor a 80 kW/109 koní a 253 Nm pro elektromotor. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9,9 sekundy a maximální rychlost je 173 km/h.
Nejsilnější dynamiku ale příliš často využívat nebudete, ale spíše si budete užívat celkové naladění pohonu, které japonským inženýrům povedlo. Připojování a odpojování spalovacího motoru je při jízdě prakticky neznatelné a hybridní systém se snaží pracovat s elektromotory co nejčastěji. V městském provozu je Jazz ekonomický a s aktivovaným jízdním režimem „B“ (režimem zvýšené rekuperace, se snaží dobíjet akumulátor při každém zpomalení.
Jazz Crosstar nás ale příjemně překvapil i za hranicemi města. Spotřeba paliva sice s rychlejším tempem narůstá, protože bezestupňová převodovka e-CVT vytáčí motor do vyšších otáček, ale nemá problémy ani s cestováním na dálnici. Cestu z Prahy do Hradce Králové a zpět jsme s Jazzem absolvovali za přibližně 5,5 l/100 km a nijak jsme se nezdržovali v pravém jízdním pruhu.
Jazzu ale nejlépe vyhovuje hlavně plynulá a spíše klidnější jízda. Inženýři takovému způsobu jízdy přizpůsobili i naladění podvozku. Jazz Crosstar je pohodlným autem pro každý den, které však na okreskách a dálnicích překvapí jistotou jízdy.
Nová Honda Jazz Crosstar je rozhodně povedeným autem s výborně fungujícím hybridním systémem, jehož kvality oceníte i při výletech mimo město. Zajímá vás, kolik stojí? Nejlevnější Jazz na českém trhu vyjde na přibližně půl milionu korun a testovaný Crosstar dokonce na 609 tisíc korun. Je to hodně, nebo málo? To už záleží na úhlu pohledu každého z nás.