autoweb.cz > Ford > Ford Transit > Test Fordu Transit Trail 2.0 EcoBlue, populární dodávky v drsném balení
Test Fordu Transit Trail 2.0 EcoBlue, populární dodávky v drsném balení
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.4
Móda drsně se tvářících vozidel s offroadovou příchutí se nevyhýbá snad žádné automobilce. Od oplastovaných kombíků se dobrodružnější vzhled s přídomky Scout, Allroad, Cross a dalších podobných dostává pomalu na všechno, od malých hatchbacků, kompaktních crossoverů až po pracovní pickupy.
Ford není výjimkou a nabízí specifický design s nádechem terénního dobrodružství na mnoha modelech od malé Fiesty Active až po Ranger Raptor. A nyní dokonce i dodávce. Ford Transit s přídomkem Trail je dalším v řadě podobných vozidel.
Vedle drsnějšího vzhledu podpořeného výrazným černým oplastováním poznáte Trail i podle masivní masky chladiče s výrazně vystouplým nápisem FORD, který najdete spíš na amerických modelech automobilky, a podle specifických 16″ ráfků. Musím uznat, že takhle to Transitu vážně sluší a na silnici budí respekt.
Navíc tohle není jenom designovka, naštěstí totiž nezůstalo jenom u vzhledu. Ford Transit Trail dostal do vínku i zajímavou techniku, takže si na drsňáka jenom nehraje, ale v terénu umí také něco předvést.
Předním poháněným kolům totiž pomáhá mechanický samosvorný diferenciál mLSD, což upřímně řečeno vidím u pracovní dodávky úplně poprvé. Možná u zadokolek, za příplatek, případně jako příslušenství, ale předokolku se samosvorem v útrobách užitkové krabice? Vždyť mechanický samosvor nenabídne ani mnoho ostrých hatchbacků.
Zdolávat velehory asi zrovna nebudete, ale je příjemné vědět, že máte šanci se dostat z nejhoršího, než abyste sháněli nejbližšího traktoristu, pokud cestou po rozmáčené polňačce zapadnete. A pokud by vám to bylo málo, můžete si připlatit za chytrou čtyřkolku, se kterou toho zvládne tenhle „tranďák“ projet víc než dost.
Navíc se můžete spolehnout na solidní dvoulitrový turbodiesel 2.0 EcoBlue o výkonu velmi slušných 170 koní, se kterými se nebudete nikde loudat. A když už, tak s průměrnou spotřebou klidně kolem osmi litrů nafty. Tomu drobným dílem napomáhá i mild-hybridní technika, další poměrně nevídaná věc v útrobách pracovní dodávky. Příjemným překvapením je i na poměry dodávek tichý chod motoru.
Sportovnímu naturelu verze Trail, i když tohle berte s hodně velkou rezervou, dopomáhají i příjemné jízdní vlastnosti. Transit je sice obří dodávka, ale i po úzkých silničkách se vodí snadno a můžete se spolehnout na slušný podvozek, který vás nenechá ve štychu, když to nejvíce potřebujete.
Z řidičského hlediska nadchne i poměrně přesné, tuhé a hutné řízení, které je tolik typické i pro ostatní osobní Fordy, z uživatelského hlediska potom tradiční kvality Transitu, tedy především obří nákladový prostor a spousta odkládacích poliček a držáků na nápoje v palubní desce. A protože i Transit jde s dobou, očekávejte i nějaké ty chytré appky.
Verze Trail je sympatickým okořeněním jinak všudypřítomné dodávky, která v sobě kombinuje tradiční časem prověřené kvality, schopnosti prodrat se mírnějším terénem a robustní design, kterým si získává respekt a v davu ostatních dodávek rozhodně vynikne.