Test Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid pohledem ženy: Spojení zábavy a vizuální líbivosti

Dříve jedinec menšího vzrůstu, dnes kompaktní crossover s líbivou vizáží.
img_8775-1100x618.jpg Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.2

Rok 1997 a Ford do světa proniká se svou Pumou. Jedná se o menší kočičku hodnou pomazlení. Rok 2020 ale přidal Pumě na velikosti, atletičnosti a moderním designu. Je schopna vás tato šelma vzít za srdce i v této době?

ST-Line dekory

Ačkoliv elegantní a moderní design by se mohl připsat jakémukoliv současnému vozu, Puma ve výbavě ST-Line je opravdu reprezentantem oněch slov. Dynamičnost ruku v ruce se sportovním nádechem jsou zde reprezentovány sportovními nárazníky a lemy blatníků. Pozadu nezůstává ani tmavé ladění venkovních dekorů – přední mřížka v černé barvě společně s černými koly dává autu celistvý nádech.

Přední i zadní části dominují LEDky, které jsou ve všech částech světlometů. Mlhovky, denní svícení, prostě je najdete všude.

Fantaskní červená

Když si přejete vzbudit s Pumou pozornost, je ale potřeba si připlatit. Červená barva Fantastic na testovaném voze není součástí základní nabídky, a pro aplikaci takového výrazného prvku, je nezbytné sáhnout do kapsy a vytáhnout z ní 19 900 Kč. A pokud si to chcete udělat ještě hezčí a odlišit odstín střechy, vnějších zrcátek, A sloupků a zadního spojleru, tak se investice vyšplhá na dalších 10 500 Kč. V dnešní době, pokud si chcete reálně naspecifikovat vůz podle vašeho vkusu, musíte na to mít.

Čtěte dál:

Test Ford Focus ST 2.3 EcoBoost na Nordschleife: V nejlepší kondici

Test Fordu Puma ST 1.5 EcoBoost: Protáhli jsme ostrý crossover po Masarykově okruhu

Test Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line X pohledem ženy: Z krabice rázem dravou šelmou

Tlačítka = radost

Pokaždé, když se usadím do testovacího vozu, snažím se navnímat ergonomické řešení. Puma v tomto případě nezklamala, a to hlavně v jednoduchosti ovládání klimatizace, které je tradičními tlačítky doplněné otočnými voliči. Tlačítka najdete i pod displejem infotainmentu (který je 8palcový, dotykový), a jsou určené na nastavení audio systému.

Displej přístrojovky je poměrně dobře ovladatelný s příjemně grafickým vykreslením a běhá rychle.

Interiér je protknut červeným prošíváním, které se objevuje jak na volantu, tak na sedadlech, které jsou sportovně laděné s výrazným bočním vedením a udrží poměrně velký náklon.

Velký interiér

Prostorově je Puma decentně velká. Já se samozřejmě vejdu kamkoliv, ale vyzkoušeli jsme vnitřní prostor se spolujezdcem vysokým 185 cm a neměl problém ani vpředu na kolena a na hlavu, a ani vzadu. Jasně, tři vysocí lidí různých rozměrů se dozadu vejdou ztěžka (vejdou, ale víme jak), takže je ideálnější posadit tam pouze dva lidi.

Kufr ve velikosti 456 litrů nabídne dostatek místa pro převoz většího nákladu, ale nečekejte, že tam naložíte kus „vola.“

Dynamika ji nechybí

Do testu jsme si vzali  litrový tříválec EcoBoost s mild-hybridní technologií a s výkonem 125 koní  a 7stupňovým automatem aneb Na elektřinu to jezdit neumí, ale je zde připojena, aby vám pomohla primárně v akceleraci a úspornosti.  Vše se nádherně projevuje hlavně v dynamické jízdě, kde sílu „popostrčení“ cítíte jak v rovinkách, tak v kopcích. Nedochází k omezování výkonu a Puma se žene dopředu jako ďábel. Jasně, občas, při plném sešlápnutí plynu měla problém s „nádechem“ a chvilinku ji trvalo než se rozletěla dopředu, ale to je něco, co ji odpustíte, vzhledem k jejímu obsahu motoru.

Nesmíte se ale leknout při sundání nohy z plynu, motor poměrně rychle rekuperuje a tím pádem zpomaluje, ale naučíte se s tím žít.

Je trošku taková…

Vzhledem k nasazeným 17palcovým kolům pocítíte, že jedete po nerovné silnici, ale nemusíte se bát nějakých tvrdých nárazů, ty je schopen podvozek celkem umě vstřebat. Stejně jako obavy z náklonů v zatáčkách můžete nechat doma – Puma zde chodila s pokorou a ochotou sobě vlastní.

Umění jezdit za levno

Když na ni budete milý, dostanete se na rozumnou spotřebu – my tu kombinovanou, společně s vážně zimním mrazivým počasím a nasčítanými 650 km, měli v čísle 6,6 l/100km.

Ford Puma je určena nejen těm, kteří inklinují k vizuálu městských crossoverů, ale především těm, kteří si rádi hrají, ocení vlastnosti auta a dost prostoru v interiéru. Jasně, nejlevnější model startuje na 509 tis. Kč a testovaný varianta stojí 652 tis. Kč, jenže srdci neporučíš a když Pumu chceš, prostě ji mít budeš.

31.1.2023 10:50| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist