autoweb.cz > Ford > Ford Fiesta > Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid pohledem ženy: Když si malej a pořád šikovnej
Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid pohledem ženy: Když si malej a pořád šikovnej
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8.8
Na tohoto kompaktního prcka se vždycky hezky koukalo, ale tentokrát je to o něco příjemnější podívaná. Vše začíná kapotou, která zvětšuje výšku předních partií, v kombinaci s rozměrnější mřížkou s hlubším zapuštěním a černou strukturou, do které je nově umístěno logo Fordu (dříve bylo na hraně kapoty).
To vše společně s novými LED světlomety (které měla testovaná verze ST-Line X) s integrovanými mlhovými světly vytvářelo dojem dravějšího charakteru. A nesmíme zapomenout ani na větší postranní výstupy vzduchu.
V zadních partiích oceňuji hezky posazené LED lampy, které mají poměrně velká couvací světla, ale takovouto okatost my ženy rády. Plus menší spoiler a viditelnou koncovku výfuku, která odkazuje na doby dávno minulé, nezapomenutelné a adorace hodné.
Klasika, která nestárne
Uvnitř nedošlo k nějakým světoborným změnám, ale když budete chtít, můžete si připlatit za digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“, jehož grafika se mění s různou volbou jízdních režimů.
Co mi přišlo strašně fajn – sportovní sedadla Ford Performance vlastní konstrukce, která při ostřejším náklonu nepustila zadek a tělo ani o milimetr. Celkově verze ST-Line X prezentuje dynamičtější charakter Fiesty i za pomoci ozdobných lišt prahů dveří s logem ST-Line.
Displej infotainmentu uprostřed zrovna nekřičí do světa „jsem moderní, vezmi si mě“, ale zase se dá napárovat s Android Auto a Apple CarPlay, takže postačuje.
Osobně jsem ráda, že si Fiesta zachovala i některá fyzická tlačítka. Neříkám, že není příjemné v autech vidět, jak dotykové technologie doznávají změn, ale když něco můžete zmáčknout, je to prostě nostalgický pocit.
A pak tu máme jednozónovou klimatizaci, pákový volič automatické převodovky a bezdrátové nabíjení telefonu. Toť asi to nejpodstatnější z vnitřního prostoru, který se poměrně rychle vytopí, zahřeje vám super rychlostí zadek, společně s rukama na volantu. Tyhle funkce jsou opravdu rychlé, což ocení zmrzliny jako já.
Abych nezapomněla. Jestli milujete hudbu jako já, jsou tu reproduktory Bang & Olufsen, což, kdybyste nevěděli, je dánská značka luxusní audiovizuální elektroniky. Není nad to být trošku „posh“, ne?
To, že tohle auto má armádu jízdních asistentů, je asi zbytečné zmiňovat, ale tak tu radost vám udělám. Adaptivní tempomat – klasika. Varování před najetím na dálnici v protisměru – to proto, kdybyste si sedli do auta fakt v divném rozpoložení a něco takového by se vám mohlo stát.
Decentnost, která za to umí vzít
Testovaný model oplýval sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou Powershift s motorem 1.0 EcoBoost Hybrid. Což v jednoduchosti znamená mild-hybrid, který při sundání nohy z plynul začne rekuperovat (ne moc, když chcete zpomalovat výrazně, musíte stejně šlápnout na brzdu) a při divočejším sešlápnutí plynu pomůže motoru zrychlit.
Převodovka by si zasloužila ještě lehké vyladění, protože se občas poměrně dlouho rozhodovala, co udělá, ale ve finále si poradila. Nejpříjemnějším jízdním režimem byl Normal, protože se tady auto projevovalo nenuceně.
U Sportu by si to zasloužilo manuál. Jinak auto chodilo ochotně tam, kam mělo. Stabilita též byla dobrá hlavně díky obutým sedmnáctkám. Ty se naopak odrazily na větší tuhosti podvozku.
Spotřebou se můžete dostat někam okolo 5 litrů na 100 km, ale to jen v případě, že jezdíte s lehkou nohou. Pokud střídáte dálnice a okresky s městem, a občas si tam pošlete, pro tu legraci, režim Sport, dostanete se jako já na 6,1 l/100 km, a to samozřejmě není vůbec špatné.
Fiesta je pro všechny, ale za mě se víc hodí k mladým ženám, které mají rády svůj klid, ale když mají chuť, mohou se trošku vybláznit.