autoweb.cz > DS > DS DS7 Crossback > Test DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180: Paříž na kolech
Test DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180: Paříž na kolech
Krása se skrývá v detailech, nemyslíte? V případě DS 7 postačí prozkoumat karoserii pohledem a vsadíme se, že stejně nestihnete postřehnout úplně všechny drobnůstky a ozdoby, které dekorují tělo tohoto francouzského SUV. Vpředu zaujme výrazná maska chladiče s rozvinutým logem DS Automobiles a hliníkový emblém na kapotě, což dohromady evokuje pocit, že před vámi stojí auto vyšší smetánky. Stiskněte tlačítko na dálkovém ovladači pro odemčení a uvidíte, čím auto zase překvapí.
Bezprostředně poté se totiž moduly zastavěné v diodových lampách purpurově podbarví a začnou se vertikálně otáčet o 180 stupňů. K tomu se aktivuje ještě svislé denní svícení připomínající náhrdelník a animované směrovky. Zadní lampy zase neustále pracují s jakýmsi trojrozměrným efektem, takže vše dohromady vlastně vyvrcholí v to, že auto nikdo nepřehlédne. Navíc vůz budí pozornost okolí, byť ne tak masovou jako BMW řady i8, ale stejně neuniknete pár zvídavým pohledům.
Kolébkou od roku 2014 samostatné automobilky spadající pod koncern PSA je hlavní město Francie, proto i jednotlivé varianty interiéru odkazují buď Paříž nebo soutěživého ducha cestovních vozů typu GT.
Námi testované vozidlo bylo vybaveno inspirací nazvanou Opera, která oplývá luxusní kůží a prvotřídním prošíváním. Záplavou materiálů to však nekončí. Nehledě na verzi má každý model místo klasického přístrojového štítu 12palcový virtuální kokpit s několika volitelnými režimy. Podle výbavy si pak můžete před oči promítnout například ještě mapové poklady nebo obraz z kamery pro noční vidění.
Neméně zajímává je taktéž prostřední 12palcová dotyková obrazovka multimediálního centra s grafickým rozhraním plným kosočtverců, trojúhelníků a jiných geometrických obrazců. Software se chová tak trochu jako Francouz na obědě – skutečně má na všechno dost času, proto se budete muset smířit s celkově pomalejší prací celého rozhraní.
Některé funkce můžete ovládat pomocí tlačítek bez haptické odezvy, které najdete pod hlavní obrazovkou nebo část funkcí obstarat ovladači umístěnými na volantu. Velkou specialitkou značky DS jsou volitelné výklopné analogové hodiny značky B.R.M. – klasický ciferník totiž do prémiových aut patří a dodává jim ten pravý noblesní šmrnc.
Poměrně netradičně uprostřed jsou umístěny ovladače oken a zamykání. Tento systém si pamatujeme z dob, kdy bylo v rámci zefektivnění výroby pro trhy s pravostranným a levostranným řízením zastavováno vše na střed. Kdo vlastní nějakou starou hondu nebo rover, tak zná.
Výrobce nezapomněl ani pohodlí pro cestující vzadu, kteří si mohou zadní opěradlo elektricky sklopit z 23 stupňů na 32 stupňů. A konečně tu máme kufr se základním objemem 555 litrů (1 752 litrů po sklopení zadních sedadel). Jeho dveře zdvihají servomotory a pro otevření ani nepotřebujete mačkat dedikované tlačítko. Jednoduše stačí mávnout nohou pod nárazníkem.
S tímhle SUV se můžete celkem bezpečně vypravit i na delší túry po českých (i jiných) tankodromech. Na rozbité silnice má DS 7 Crossback sofistikovaného pomocníka, kterým je systém kamerového sledování vozovky. Získaná data počítače okamžitě zpracovávají a upravují tuhost adaptivních tlumičů. Na noc je vpředu připravená volitelná kamera (noktovizor) s detekcí chodců, cyklistů nebo zvířat – jak jednou ochutnáte tuhle technologii, už nebudete chtít na temnou část dne nic jiného.
Ale srdcem vozu je samozřejmě motor. U nás jde o vznětový dvoulitrový čtyřválec naladěný na výkon 180 koní a příjemných 400 Nm točivého momentu, který přenáší osmirychlostní samočinná převodovka výhradně na přední nápravu. V praxi to znamená zrychlení z nuly na sto za 9,9 vteřiny a maximální rychlost 218 kilometrů za hodinu.
Agregát má dostatečné ambice ke svižnému rozhýbání 1,5 tuny vážícího avantgardního SUV, nicméně neočekávejte závodní sklony, řvoucí motor nebo střílení z výfuku. Jde přece jen o elegána v saku, který by na závodní dráze vypadal poněkud směšně. U DS 7 konstruktéři vše podřídili bezpečnosti, klidu a pohodlí, čemuž odpovídají také materiály, naladění podsvícení nebo i samotný design kabiny. Ostatně komfort vždy Francouzům šel – podívejte se například na Citroën C4 Cactus s tlumiči s hydropneumatickými dorazy nebo do historie dále.
Technika bezpečnosti u DS však pokročila, takže řidičovi oči neustále sleduje infračervená kamera zabudovaná na sloupku volantu. Pokud byste nechtěně ztratili pozornost nebo snad usnuli, systém vás okamžitě upozorní. Tuto funkci najdete také u aut značky BMW, například v modelech X5 a X7.
Pokud se ptáte, jak vypadá ztělesněné pařížské umění na kolech, odpověď zní DS 7 Crossback. Někoho možná nepotěší, že některé konstrukční prvky vůz sdílí se sesterskými modely rodiny PSA, nicméně u ostatních koncernových značek nedostanete tolik luxusu, prémiovosti, avantgardy a nadstandardních služeb (24/7 servis, osobní asistent, apod.) jako u DS Automobiles.
Tomu všemu odpovídá i základní cena testované specifikace, která činí 1 015 000 Kč a podobně jako u jiných honosných automobilek strmě stoupá s volitelnou výbavou, proto není problém se dostat klidně přes 1,5 milionu korun. Jenže za své peníze získáte také skutečně hodně muziky – od masážních sedadel po zmíněné noční vidění. Pokud byste chtěli mít obdobné vychytávky ve srovnatelných autech od BMW nebo Mercedesu, tak vám ani dva miliony na pořízení nejspíš stačit nebudou.