autoweb.cz > DS > DS 4 > Test DS 4 1.5 BlueHDi 130 pohledem ženy aneb Pozor, jede graciéznost
Test DS 4 1.5 BlueHDi 130 pohledem ženy aneb Pozor, jede graciéznost
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 10
Celkové hodnocení 8.8
DS Automobiles je značka, která se zaměřuje na potenciál avantgardního designu a rafinovanost detailů. To vše nyní promítá do své nové DS4.
Při předním pohledu si všimnete jakéhosi hypnotizujícího vzhledu matrixových LED světlometů, které jsou doplněné LED denním svícením ve tvaru zvláštní čáry, která ve mně evokovala protáhlou slzu.
Čtěte také:
Za perlami kubismu moderním a elektrickým DS 3 Crossback
Výlet pod Sněžku plug-in hybridním DS 7 Crossback
Test DS 3 Crossback 1.2 PureTech: Tři válce stačí, drahoušku
Tahle „slza“ má funkci Welcome Driver – když k autu přicházíte (a máte logicky u sebe klíček), tak vás přivítá postupným rozsvícením odspoda nahoru. Jako by připomínala vlévání energie do motoru. To celé je doplněné masivní maskou chladiče s chromovými prvky.
Pohled ze strany pak nabídne agresivní formu svážejícího se zadku a černé prvky v podobě rámů oken, hagusů a 19palcových kol. Unikátní jsou též chromové kliky, které jsou zapuštěné do dveří a nepůsobí tak rušivým dojmem. Při odemknutí automobilu samy vyskočí a vy tak můžete pohodlně nastoupit.
Zadní partii dominují LED světlomety, které mají při bližším pohledu šupinový charakter. Jsou spojeny chromovou lištou a dodávají autu jedinečný nezaměnitelný výraz.
Uvnitř všechno jinak
Při usednutí za volant jsem si dala chvilku klidu na rozkoukání. DS 4 nemá totiž standardní rozložení interiéru a dává mi to docela zabrat. Na druhou stranu se nechávám unášet kvalitními materiály ve formě bílo-šedé kůže, která je nejen na sedadlech, ale i ve výplních dveří. Ale také zde najdete karbonovou ocel a jasanové dřevo.
V pohodě. Už jsem si na ten interiér částečně zvykla, tak je čas na jeho popis. Co na vás okamžitě „vystřelí“, je dotyková obrazovka za voličem rychlosti, na které svítí diamant. Ne, to není žádný futuristický výmysl, ale tzv. systém DS Smart Touch, jehož pomocí vyvoláte kteroukoli z šesti hlavních funkcí (cíl trasy, kontakt, rádio, nastavení klimatizace atd.) pouhým dotekem, aniž byste museli odvracet pozornost od řízení.
Uprostřed pak naleznete pár fyzických tlačítek pro základní přepínání v infotainmentu, startovací tlačítko a tlačítko na předvolbu funkcí, které si zvolíte jako preferované. To celé je doplněné desetipalcovým dotykovým displejem a head-up displejem, který vás potěší i funkcí, jež zobrazuje spotřebu.
DS 4 je interiérově zkrátka jiná a je potřeba říct, že jsem si za dobu uvnitř nezvykla na dvě věci, a to vnitřní kliku dveří, která je umístěná neprakticky, a na to hned navazující ovládání okének, které je těsně pod oknem na hraně dveří. Chápu, že má jít o jinakost, ale nelze zapomínat na praktičnost.
Pohodlně, ale s opatrností
Tenhle naftový miláček je ideální na delší trasy, protože nabídne komfort doplněný hladkostí pohybu, který se ukazuje být nejlepším hlavně na dálnicích nebo tam, kde je kvalita silnice dostatečně vysoká.
Jakmile dojde k jejímu zhoršení, auto lehce odskočí, a to hlavně v zatáčce. Jinak je jízda pohodlná, bez zbytečných stresů a často jsem ani nevnímala ubíhající kilometry. Spotřebou jsem se pohybovala kolem pěti litrů.
DS4 je pro fajnšmekry, kteří cílí na rafinovanou vizáž a libují se ve vysoké kvalitě materiálů. Je to prostě pro lidi, kteří se neobávají být jiní a vynikat.