autoweb.cz > Dacia > Dacia Sandero > Test Dacie Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG, levné stylovky za 300 tisíc
Test Dacie Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG, levné stylovky za 300 tisíc
Dynamika 6
Chování na silnici 8
Provozní náklady 10
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.2
Dnešní zákazníci prahnou po crossoverech všech možných tvarů a velikostí. Stačí, když auto dobrodružně vypadá, nemusí mít zrovna schopnosti přejíždět Karpaty, takže klidně stačí mírně přizvednutý podvozek, trocha kontrastního oplastování, střešní nosiče a nějaký líbivý název.
A co čtyřkolka? „Tam, kam jedeme, nepotřebujeme čtyřkolku,“ chtělo by se parafrázovat slavný citát z filmové trilogie Návrat do budoucnosti. Přesně podle tohoto receptu je postavená i nová Dacia Sandero v outdoorově pojaté verzi Stepway, která pochopitelně nesmí chybět ani v nejnovější generaci.
Sandero třetí generace vypadá celkově dražší, oranžový odstín Atacama známý z Dusteru je parádní a chytře řešené střešní nosiče s podélníky, které jednoduše přeměníte v příčníky, slibují, že můžete skutečně vyrazit vstříc dobrodružství.
Novinka vypadá opravdu líbivě, až se nechce věřit, že stojí pouhých 305 tisíc korun. Aktuálně dokonce dostanete o pět tisíc levněji plynový pohon, takže motorizace 1.0 TCe 100 LPG v prostřední výbavě Essential vyjde na pěkných 299 900 Kč.
Výhodou je dlouhý dojezd přes 1 000 km. S průměrnou spotřebou kolem osmi litrů ujedete na plynovou lahev něco přes 400 km, na benzin potom ještě klidně dalších 640 km. Jestliže nepotřebujete často parkovat v podzemních garážích a nevadí vám, že přijdete o prostor na rezervu, není co řešit, LPG je jasná volba.
Litrový tříválec o výkonu 100 koní má točivý moment 170 Nm dostupný ještě v nižším spektru otáček od 2 000 do 3 500 ot./min. než jeho o deset koní a deset newtonmetrů slabší bratr krmený pouze benzinem, rozdíl však není příliš citelný a oběma motorům nelze upřít, že táhnou velmi příjemně od nízkých otáček i na vyšší převody.
Interiér verze Stepway nabízí trochu výraznějších barevných motivů na čalounění sedadel nebo výdeších klimatizace, jinak se kabina od obyčejných verzí příliš neliší. To znamená, že je sice levněji postavená převážně z tvrdých plastů, nicméně po designové stránce vypadá pěkně čistě a jednoduše.
Za pěkné látkové čalounění pruhu horizontálně rozdělující palubní desku a velký displej multimédií s praktickým držákem telefonu si musíte připlatit ve výbavě Comfort, jinak i prostřední stupeň Essential, jak název napovídá, nabízí dostatek komfortní výbavy, abyste neměli pocit, že něco chybí.
Stepway se pyšní zvýšeným podvozkem o nemalých 41 mm, který je naladěný tak, aby zvládal i šílené rumunské silnice, takže s českým asfaltovým ementálem si poradí levou zadní. Je příjemně komfortní, ačkoliv na hrbolech ucítíte ostřejší ránu doprovázenou silnějším bouchnutím vinou horšího odhlučnění kabiny.
Na druhou stranu je podvozek stále překvapivě tuhý a nabízí i slušnou porci ovladatelnosti. Vlivem této skutečnosti a příjemně odladěného řízení se budete za volantem Sandera cítit sebejistě, pochopitelně v jistých mezích, jelikož Sandero stále není žádný ostrý hatchback, ale jezdí nadmíru slušně.
Za 300 tisíc dostanete v jednu z nejlevnějších a zároveň důstojných možností, jak si pořídit „crossover“, který rozhodně neudělá ostudu a vůbec nedává najevo, že by stál tak malé peníze. V současné akční nabídce navíc získáte levněji i silnější motor spalující LPG.