Test Dacia Jogger 1.0 TCe 110: Sedm míst levně, prosím

Otestovali jsme nejlevnější sedmimístný automobil na českém trhu.
img_1022-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.4

Je až s podivem, jak velký kus cesty urazila v posledních letech rumunská automobilka Dacia. Daří se jí nejen obchodně, ale především nabízí atraktivní produkty se skvělou užitnou hodnotou za bezkonkurenční ceny. Prostě normální auta, která hledají běžní uživatelé. Teď navíc přichází s nejnovějším modelem Jogger, který konkurenci zase ukazuje, že to jde levněji.

Jogger je duchovním nástupcem modelu Lodgy. To znamená, že uvnitř sveze až sedm lidí a nadto i jejich bagáž. Navíc nejlevnější na trhu, když základní cena sedmimístné verze startuje na 434 tisících korun (tato „naložená“ verze Extreme vychází na půl milionu). Vzhledem k praktičnosti to ale není žádná nevzhledná krabice, designově se Jogger velmi povedl.

Čtěte také:

Rumunská automobilka slaví 15 let od znovuzrození. S levnými auty dobyla Evropu

Dacia Duster je prostě božská! Rajtuje s ní dokonce i papež František

Vyzkoušeli jsme v praxi geniální řešení nové Dacie, které ocení všichni Češi

Zepředu vypadá moderně, agresivně až sebevědomě, zboku překvapí zajímavým detailem zvyšující se linie dveří ve stylu Land Roveru Discovery a zezadu si Jogger díky vertikálním koncovým světlům klidně spletete s nějakým modelem Volva. A do toho tahle pěkná cihlová barva. Prostě vypadá vážně k světu.

Uvnitř nový Jogger ostudu také neudělá. Kabina je prakticky celá převzatá ze Sandera a Loganu, ale to je jedině dobře. Designově vypadá sice jednoduše, zato však přehledně. Textilní pás táhnoucí se palubní deskou navíc ozvláštňuje levný černý plast, ale Dacii prostě levnější interiér odpustíte.

Volant padne hezky do ruky, budíky jsou jednoduché a přehledné, stejně tak palubní počítač a logika infotainmentu. Vlevo od displeje najdete praktický držák na telefon spolu se zdířkou USB, pod displejem pak designově hodnotně vyvedené ovladače klimatizace. A řazení jde přesně.

Snad jen držáky na nápoje nejsou pod loketní opěrkou umístěné dvakrát šťastně, jelikož vyšší kelímek se dobře nevejde. Stejně tak samotná loketka je poněkud kratší, než by se hodilo. Ale jinak se v kabině Joggeru budete cítit příjemně.

V prostřední řadě se bude líbit i dospělým, zadní dvě místa jsou pak tradičně spíš pro děti, ale nouzově na nich chvilku také vydržíte. Sedačky pak můžete snadno vyjmout a proměnit tak Jogger ve stěhovák s objemem zavazadlového prostoru 1 819 litrů.

Pod kapotou může pracovat tradiční dvojice motorů, a to buď na kombinaci benzinu a LPG, nebo silnější litrový tříválec 1.0 TCe o výkonu 110 koní. Právě ten jsme nyní zkoušeli. Motor má silný střed a příjemně táhne, musíte si ovšem počkat nad 3 000 otáček, než překonáte citelnou turbodíru.

Motor se jinak projevuje tiše a kultivovaně, ačkoliv mírně vibrace tříválce pocítíte. Spotřeba kolísá v závislosti na jízdním stylu. Klidnou stovkou dosáhnete 5,5 l/100 km, dálniční stotřicítkou pak kolem sedmi litrů, stylem „cihla na plynu“ potom spotřeba atakuje desetilitrovou hranici.

Nová Dacia Jogger přesně splňuje zadání, které má. Za bezkonkurenční cenu uveze sedm lidí, nebo pět osob a spoustu nákladu. Jako každá jiná Dacia si na nic nehraje a k tradičnímu „value for money“ navíc přidává i atraktivní zevnějšek. Tohle se vážně povedlo!

7.7.2022 9:13| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist