autoweb.cz > BMW > TEST BMW X1 xDrive23i pohledem ženy: Zmohutněl nám, chlapec jeden
TEST BMW X1 xDrive23i pohledem ženy: Zmohutněl nám, chlapec jeden
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 8
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.4
Usednout za volant „nejmenšího“ SUV z koncernu BMW, jehož první zástupce byl představen přesně před 15 lety na pařížském autosalonu, je pocit k nezaplacení. Jakou evolucí, a to nejen tou motorizační, ale i tou vizuální prošel, se nyní podíváme.
Hranatá maska
A jsme zase u těch ledvinek a předku. Myslím si, že odpůrci zmodernizovaných masek BMW už konečně pochopili, že zbytečně bili na poplach. Vždyť nová X1 dostala do vínku výrazně velkou příď, právě s ledvinkami hodnými bavoráku. V našem případě dostaly pianově černou barvu a musím říct, že auto s nimi dostalo vážně příjemný šmrnc. V kombinaci s tence navrženými LED světlomety, které přecházejí hluboko do boků vytvářejí výraz nazlobené šelmy připravené k lovu.
Pohled ze strany pak nabídne pocit jakéhosi jednolitého tvaru, protože přechody mezi dveřmi, střechou a okýnky nejsou vůbec patrné. Ostatně svou roli zde hrají i aerodynamicky zapuštěné kliky dveří. Při doteku si tak připadáte jako kdybyste hladili bezchybné křivky anglického plnokrevníky (pozn. jedná se o koně, prosím vás…).
Větší chlapec, větší…
Zvenku si lze všimnout i zmiňovaného nabobtnání velikosti. Vždyť oproti druhé generaci, se X1 zvětšila celkově fakt o dost. V délce má 4500 mm, v šířce pak 1845 mm a ve výšce pak 1643 mm. Tohle auto není jako úplně nejmenší SUV mnichovské automobilky (tak ho vždy BMW specifikovalo).
Hm, to už jsem někde viděla
Při usednutí za volant mi tu něco nesedí, vždyť tohle rozložení už jsme někde… No jasně. X1 si bere interiérové poskládání od svého koncernového bratrance – modelu BMW Active Tourer. Prim na palubní desce hraje tenký, bezrámečkový, směrem k řidiči prohnutý displej s dotykovým a hlasováním ovládáním, které si sice občas zabrblá, ale když mu přijdete na chuť, tak se s ním plně spokojíte. Jasně, lze na něm ovládat režimy jízdy, celkové nastavení auta, ambientní osvětlení (omlouvám se, ale prostě to mám ráda), ale i klimatizace, a tady mi trošku chladne srdce, neboť já prostě ráda její tlačítkové ovládání, a to už tu prostě chybí.
Logické a pohodlné
Displej před řidičem má opravdu nádherně a ostře vykreslenou grafiku, která je rychlá a přesná. Režimy a zobrazené informace pak ovládáte klasicky tlačítky na volantu.
Ve středové konzoli pak najdete volič automatické převodovky, který je poněkud malý, ale to už mě nijak nepřekvapuje (viz Active Tourer). Rychle zde můžete tlačítkem přepnout režimy jízdy, zesílit si hudbu, „zatáhnout“ ruční brzdu nebo zapnout výstražná světla. A to je v rámci tlačítkového světa vše. Na ostatní vám budou muset postačit dotyky na obrazovce „nejeninfotainmentu“.
Co vás uvnitř, pokud jste milovníky hudby, vážně potěší, je audiosystém Harman/Kardon s výborným laděným a optimálními basy. Druhak celkové zpracování interiéru, které bylo v našem paketu tmavé se stříbrnými dekory. Ostatně onen M paket měl sportovní nádech a sedačky, které byly modře obšité. A v neposlední řadě opravdu královský prostor jak pro sezení, tak pro odkládání drobností, a dokonce v zavazadlovém prostoru s objemem 500 l.
Hladkost při jízdě
V rámci motorizací si můžete u X1 vybrat ze spalovacích variant, mild a plug-in hybridů a i k dispozici je i elektrifikovaná verze. My v testu vyzkoušeli zážehový dvoulitr se 48V mild hybridním elektromotorem se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Hlavní funkci implementovaného elektromotoru je u X1 hlavně pomoc při zrychlení, startování a samozřejmě rekuperace při brždění.
Při jízdě na dálnici jsem vyzkoušela všechny jízdní styly, přičemž při tom normálním šlo auto nenásilně, ale taky ne nějak prudce do tahu, prostě všechno kliďánko. Naopak při sportovním módu se reakce na plynový pedál zrychlila a zdynamičtila a jízda dostala hned nový rozměr. I samotné řazení převodovky bylo naprosto čisté, bez jakýchkoliv zádrhelů.
Příjemná byla i odezva podvozku, je v M paketu spíše naladěná na zahraniční čistší silnice bez větší nerovností. Větší díra sice autu nijak neškodila, ale trošku toho diskomfortu přeci jen přinesla. Za to odhlučnění interiéru bylo vyladěné na jedničku.
Při dravosti žere
Jelikož jsem volila spíše rychlejší a dravější jízdu, dostala jsem se na spotřebu 9,1l/100 km, ale věřím, že kdybych si plyn více hlídala a jen ho tak lehce na okreskách šolíchala, udržím si ji někde u 8 l.
BMW X1 se bude líbit všem – podnikatelům, majitelům SUV, manželkám, ale i rodinám. Má co nabídnout všem zmíněným skupinám. Cena začíná na 900 000 Kč, naše testovaná verze stála cca 1 139 000 Kč, ale jste schopni se se všemi příplatky dostat až na hranici 1,7 milionů Kč. Není to úplně nejlevnější společník, za to schopný a prostorný, to on je.
Celý exteriér a mnoho detailů v interiéru si můžete prohlédnout v galerii.