autoweb.cz > BMW > BMW 3 > Test BMW 320e Sedan, komfortního mladšího sourozence
Test BMW 320e Sedan, komfortního mladšího sourozence
Dynamika 7
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.6
Co dneska není plug-in hybrid nebo elektroauto, jako by neexistovalo. BMW v minulosti nastavovalo tomuto novému trendu základní linku, pak se ale na chvíli odmlčelo a teď zase začíná nabírat na obrátkách. Co tedy přináší tenhle nový sedan?
Eleganci, preciznost zpracování a čisté linie. To je na první pohled zřetelné. Námi testovaná verze Luxury line nabízí chromovanou masku chladiče, rámy kolem oken a detaily v zadních partiích. To vše je doplněno černou barvou, která vystupuje na spodní části nárazníku a upoutá pozornost na B sloupcích.
Když jsem u těch barev, tak nový modrý lak Phytonic Blue je teda parádní. Je to přesně taková barva, která tvrdě nevyčnívá nad ostatními, ale stejně se okolí otočí, protože působí luxusním dojmem. A vlastně mám takový pocit, že rozbíjí i ty všemi zatracované přední „ledvinky“, které mně tedy vůbec nevadí. (Trojka sedan je má právě v pohodě, na rozdíl od 4 Coupé – pozn. editora)
Stejný pocit uspokojení mám, když usedám do interiéru. Kůže, kam oko dohlédne. Ať už je to na přední palubce ve formě umělé kůže s šedým prošíváním, nebo ve dveřích. Tak ve sportovních sedadlech hnědé barvy se šedým prošíváním – tomu říkám luxus na dotyk.
To vše doplňují chromové prvky kolem výdechů, středového tunelu a jsou i na přední straně palubky a dveřích. Tomu celému vévodí elegantně prošitý volant s tlačítky pro ovládání tempomatu a rádia (díky bohu za žádné dotykové plochy) a dva displeje.
Ten hlavní nabídne 12,3 palce a ten infotainmentu pak 10,25 palce, což jsou opravdu příjemné rozměry, které i designem zapadají do daného prostoru. Volič převodovky je v lakovaném plastu, příjemně se s ním zachází.
Celý vnitřek působí provzdušněným a elegantním dojmem, kterému dodává na puncu originality i ambientní podsvícení. V tomhle mazlíku je jedno, na kterém ze sedaček sedíte, pokaždé si užijete jedinečný zážitek.
Co se týká samotné jízdy, a toho hlavního důvodu, proč si auto kupujete – je zde jedno pravidlo, které je potřeba při pořízení 320e aneb slabšího plug-in hybridu dodržovat. Dobíjet, dobíjet a dobíjet. Je to „gró“ tohohle auta, pokud to nebudete dělat, spláčete nad tou sebemenší dynamikou a spotřebou.
Takže. Tenhle šmudla nemá k dispozici rychlonabíjení, což v reálu znamená, že ho budete nabíjet ze zásuvky, a to vám bratru do plného nabití bude trvat, dle mé zkušenosti takové cca 3,5 hodiny. A i když je udávaná vzdálenost dojetí na baterii 57 km, já jsem se dostala na 38 km. Jasně, ovlivněné to je x faktory, ale stejně… palubní počítač tak trochu kecá.
Když jsem říkala, že je potřeba opravdu poctivě dobíjet, souviselo to i s faktem, že auto při podpoře „štávy“ z baterie má mnohem dynamičtější a rychlejší odpich a plynulejší jízdu. Při jízdě oceňuji perfektní naladění převodovky, vůbec není slyšet řazení. A též příjemně vymazlený, i když tužší podvozek.
A jak se s tím jezdí ve smyslu spotřeby? V kombinovaném režimu jsem se dostala na 2,2 litru, bez elektriky na 7,3 litru a když jsem na to vážně šlápla (nebo jsem potřebovala dobít baterii, protože to 320e umí i za jízdy – stačí zmáčknout tlačítko ve středovém tunelu) dostala jsem se na 9,3 litru. Pamatujete na tu radu o dobíjení?
Tohle BMW staví spíše na komfortu, ale dokážete si s ním užít i hafo srandy, protože se pořád řídí, jako trojkový bavorák, i když je do zásuvky. Počítejte s tím, že občas nějaký ten výmol ucítíte, ale zase ta spotřeba a super komfortní interiér? No, rozhodnutí je na vás.