Test BMW 230e xDrive Active Tourer: Dokolaného plug-in hybridu, jehož jízdní vlastnosti jsou velmi překvapivé

Rok se s rokem sešel a Active Tourer druhé generace si vysloužil i plug-in hybridní variantu motoru. A tedy moc povedenou.
20230519_135855-1100x618.jpgCelá galerie 23 Zdroj: Sabina Sarkisovová

První generace zmiňovaného MPV měla řadu exteriérových i interiérových chyb. Ty se podařilo umě vyřešit a vznikl vůz, se kterým se nejen dobře jezdí, se spotřebou lízající 5-6 litrů, ale který i dobře vypadá.

V minulosti, u jiné motorizace, jsem zmiňovala, že se BMW podařilo nakombinovat tři různá auta dohromady. Zepředu vám nová generace Active Toureru připomíná menší SUV, ať už je to díky rozkročenému postoji, nebo líbivým ledvinkám. Ze strany je to pak klasické „empévéčko“ a zezadu se jedná o hatchback.

Áčkové sloupky udávají tvar

Z předního pohledu vás zaujme ona zkosená část, která má typicky větší ledvinky na jejichž okrajích sedí adaptivní ledky, které mají například neoslňujícího asistenta dálkových světel. Z boku už jsem si zvykla a výrazně se mi líbí zapuštěné kliky dveří. Vím, že by s tím někdo mohl mít problém a oponovat, že k BMW patří klasické kliky, ale mně se tento design a vlastně i ergonomie otevírání líbí.

Zadní část je pak v bocích široká a doplňuje ji výrazný střešní spoiler. A když na střeše ještě zůstanu, opravdu příjemných prvkem je panoramatická střecha, která interiér hezky prosvětlí v momenty, kdy je venku zataženo.

Díky příplatkovému M paketu za 96 tisíc Kč, stříbrné barvě také za bratru 20 tisíc a s 18palcovými koly za 21 tisíc Kč vypadá Active Tourer více než líbivě. Chápu, že se svými rozměry bude hodit spíše mámě od dětí nebo mladému svobodnému člověku, ale ve mně osobně zanechává jakýsi pocit roztomilosti a hravosti jdoucí ruku v ruce s luxusností BMW, což ve výsledku „hází“ super vůz.

A ještě k tomu rozměru. Generačně si toto BMW řady 2 polepšilo na délku o 32 mm, šířku 24 a na výšku doznalo též o pár mm zvětšení. Nesmí chybět i nabobtnání zavazadlového prostoru… ale pozor, hlavně u verzí se spalovákem. Plug-in hybrid si drží hezkých 406 litrů.

Prémiová kvalita interiéru

Uvnitř je to prémiovka. Při prvním porozhlédnutí všechno lícuje a sedí. Obklopuje vás Alcantara v kombinaci s umělou kůží a modrým prošíváním. Přednímu pohledu pak vévodí pás, kde je propojený displej přístrojovky a infotainmentu, to vše doplněné head-up displejem (který jsem mimochodem nechala celu dobu zatažený, protože mi prostě z nějakého důvodu nevyhovoval).

Překvapením pro mnohé majitele BMW může být absence otočného ovladače. Inženýři se rozhodli všechny funkce a ovladatelnost nacpat v rámci softwarového řešení do středového displeje.

Volič převodovky je titěrný, ale svou funkci splňuje. Nemusíte si na to nikterak zvykat. Zvolíte jízdní režim lehkým pohybem a jedete. Ostatně i tlačítko pro parkovací kameru nebo pro změnu jízdních módů je hned po ruce. Středová část je tak pro řidiče potěším.

Brilantní práce klasiky s elektřinou

A jízdní vlastnosti? Ty jsou na tomhle autě to nejlepší. To, jak pracuje plug-in hybridní ústrojí v kombinaci s extrémně dobře naladěným podvozek, to vše ruku v ruce s příjemnou aerodynamikou vozu? Pche! Tohle strčí do kapsy mnohé prémiovější vozy…

Motorově jde o vrcholné plug-in hybridní provedení aka přeplňovaný zážehový tříválec 1.5 TwinPower Turbo v kombinaci s elektromotorem a celkově mají maximální výkon 240 kW. A to na takového „prcka“(tak malý zas není, má něco kolem 2 tun)  je výkonu až, až.  Ostatně svůj potenciál ukázal jak na dálnici, kdy pro něj zrychlení nečinilo žádný problém, tak v dynamice projevil svou sílu zase na okreskách při agresivním zpomalování a zrychlování. Nedošel mu dech, motor si s elektromotorem hezky notoval. Je až překvapivé, jak v BMW dokázali tu práci zesychronizovat tak, že je všechno plynulé. Velkou pochvalu si zaslouží i inovovaný podvozek, který tlumí veškeré nerovnosti a dovnitř kabiny žádné rázy nepouští. Pokud tedy nevyberete díru velikosti Machochy. Pak už se trošku ozve.

Brždění je v Active Toureru taky radost. Oni si inženýři s takovými prvky zde vyhráli, a tak je jejich funkce plynulá, a hlavně spolehlivá s nulovými zákusy. V souvislosti s bržděním pak upozorňuji na autonomní rekuperační brždění, kdy auto při detekci nějaké překážky nebo auta začne samo zpomalovat, což mně osobně vyhovovalo, ale věřím, že některým řidičům to bude spíše na obtíž.

Dobíjení netřeba

Pamatujete, jak vždy dávám u plug-in hybridů ve známost, že je nutné je dobíjet, jinak jízda s nimi nemá smysl (co se týká spotřeby). Tady je to trošku jinak. Jasně, pokud budete jezdit s plně nabitou baterií, auto se vám odmění spotřebou kolem 1l/100 km. Při vybití baterie ale překvapivě nedochází k brutálnímu nárustů spotřeby… a jste schopni se, při nijak brutální jízdě, dostat lehce kolem 6l/100 km.

Opětovné setkání s Active Tourerem mě jen přesvědčilo o tom, jak se mezigeneračně změnilo k lepšímu a jak pohodové to auto je. Pokud tedy máte potřebu sáhnout po prémiovém autě, máte dostatek financí a nepotřebuje okázalost a nabubřelost, tak pro vás mám řešení společně s BMW.

21.6.2023 7:08| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist