autoweb.cz > BMW > BMW 2 Active Tourer > Test BMW 218d Active Tourer pohledem ženy: Rodinné auto s odolným podvozkem
Test BMW 218d Active Tourer pohledem ženy: Rodinné auto s odolným podvozkem
Dynamika 7
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9.2
Spousta mých kolegů z automoto branže Active Tourera zatracuje hlavně kvůli jeho tvaru a vizuálu. Nerozumím jim. Evidentně totiž zapomínají, pro koho je tohle auto primárně vyráběno. Ne pro ty „machy“, kteří si chtějí za pomocí „báva“ mastit ego a ohromovat ženy. Ale pro rodiny, které si potrpí na pohodlí, příjemném vzhledu, kvalitě a luxusu.
BMW se z vizuálního hlediska povedlo nakombinovat tři typy aut v jedno. Zepředu Active Tourer 2. generace vypadá jako menší SUV, ze strany je pak nafouklým tvarem reprezentantem MPV a zezadu je to takový roztomilý hatchback.
Čtěte také:
Test BMW iX3 pohledem ženy: Elektrický elegán s dravě využitým potenciálem
Test ojetého BMW i3 94 Ah: Elektrický revolucionář stále v plné parádě
Test BMW M440i xDrive Coupé: Překvapivě rychlé, dokonale pohodlné
Kosení, kam se podíváš
Z designového hlediska je pak zajímavá ostře zkosená příď automobilu, které dominuje osmiúhelníková maska s dvojicí ledvinek s vysoko umístěnými adaptivními LED světlomety s trojrozměrným vzhledem.
Při pohybu dozadu vnímám tu čistotu designu BMW, která je zde reprezentována zapuštěnými klikami dveří, protaženou grafikou bočních oken a silně skloněnými A-sloupky. Vzadu si můžete povšimnout širokých boků auta a výrazně tvarovaného střešního spoileru. Vše je pak zakončeno tenkými zadními LED světly.
Uvnitř Active Tourer kombinuje známé prvky z jiných BMW. Pohledu řidiče dominují dva propojené displeje přístrojovky a infotainmentu doplněné head-up displejem. Z auta je při prvním pohledu nádherně vidět, a to díky velkým oknům, takže světla je tu až až.
Co je překvapivé, je absence otočného ovladače ve středu konzoly. Díky němu se téměř ve všech BMW dá ovládat systém iDrive, tedy bavorácký „nejeninfotainment“. Tady jste ale odkázáni na pouhopouhé tlapkání na obrazovku. Volič automatické převodovky je pak klasicky takové malé nic.
Velikostně nabobtnal
Z toho líbivého pohledu mě ale neskutečně bavilo dřevěné obložení interiéru Eucalyptus a umělá kůže sedaček Sensatec, která vypadala jako pravá.
Velikostně je uvnitř velmi pohodlně, protože auto narostlo téměř ve všech směrech – na délku se druhá generace prodloužila o 32 mm na hodnotu 4 386 mm. Do šířky „nabobtnala“ o 24 mm (1 824 mm) a nabrala též do výšky o 21 mm na celkovou hodnotu 1,576 metru. Zavazadlový prostor pak má objem 470 litrů.
Tenhle dieselový ďábel má tužší řízení (ženy ocení) a dokáže celkem dobře zrychlit. A i když má trochu méně kultivovaný projev než benzinové motory, pořád je to parťák, kterého ocení rodiny, které si potrpí na nízkou spotřebu.
Auto je extrémně stabilní (což jsem si vyzkoušela už i při prvních testech ve Slovinsku) a nemá tendence se v zatáčkách naklánět. Navíc oplývá dynamičtějším dojmem než jeho předchůdce první generace. Tohoto chlapce doporučuji do rodin pro ty, co hledají multifunkční vozítko, které nejen dobře vypadá, ale také které dost vydrží.